«پرده‌های عاشورایی» در حوزه هنری برپا شد
دوشنبه 16 آذر 1394 بازدید: 1993

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، عصر یك‌شنبه پانزدهم آذر 1394، در گالری زنده‌یاد ابوالفضل عالی، نمایشگاه اثر هنرمند نقاش و نگارگر كشورمان حسین حبیبی افتتاح شد.

این نمایشگاه كه به نوعی می توان آن را یك نمایشگاه مبتنی بر آموزش و پژوهش دانست، شامل آثاری است كه مراحل تولید یك اثر نگارگری را با مضمون واقعه عاشورا نشان می دهد.

حسین حبیبی كه كار نگارگری را از سال 1374 آغاز كرده و پیش از آن در زمینه نقاشی فعالیت داشته است، گفت: نگارگری، گنجی است كه در كشور ما وجود دارد. لازم است از این دست‌مایه هنری به‌خوبی استفاده كنیم و همان‌طور كه مكاتب مختلفی را در طول زمان به خود دیده است، ما هم در به اوج رساندن این هنر اصیل ایرانی در زمان خودمان تلاش كنیم.

این هنرمند درباره برگزاری نمایشگاه «پرده های عاشورایی» توضیح داد: متاسفانه نگارگری در كشور ما مغفول مانده است. احساس كردم با برگزاری این نمایشگاه ممكن است بتوانم كمكی به بهبود وضعیت این رشته هنری در كشورمان كنم. از آنجا كه در این نمایشگاه، مراحل تولید یك اثر نگارگری به نمایش درآمده است، می تواند مورد توجه هنرجویان قرار بگیرد كه مشتاقند بدانند یك اثر نگارگری در هر مرحله چگونه تولید می شود.

وی ادامه داد: در عین حال برای كسانی كه در رشته هنری خاصی هم فعالیت نمی كنند، جذاب است و آن ها را به فعالیت در این زمینه علاقه‌مند می كند. ضمن اینكه این نمایشگاه می تواند مورد توجه مسئولان فرهنگی هم باشد كه با دیدن روند تولید یك اثر نگارگری، به سختی هایی كه یك هنرمند در این راه می كشد پی ببرند.

این نمایشگاه تا 24 آذر برپاست و علاقه‌مندان می توانند از ساعت 9 تا 18 (به‌جز پنج‌شنبه و روزهای تعطیل) به حوزه هنری واقع در تهران، انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه كنند.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir