اخبار نمایشگاه ارایه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی سال 1400
یکشنبه 14 آذر 1400 بازدید: 1439
اخبار نمایشگاه ارایه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی سال 1400
+یکشنبه 14 آذر 1400:
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر از پوستر نمایشگاه ارایه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی رونمایی شد.

این نمایشگاه روایتگر تحقق پیشرفت دانش بنیان نهاد جهاد دانشگاهی از نمایی نزدیک  است؛ و با هدف معرفی مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد در حوزه‌ های پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش و کارآفرینی و تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان از پنجم تا نهم دیماه 1400 در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو تهران برگزار می‌شود.

+چهارشنبه 17 آذر 1400:

در نشستی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، معاونان و ارتباط مجازی با روسای واحدهای سازمانی این نهاد انجام گرفت؛ تبیین اهداف نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400»

نشست هماهنگی و تبیین نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400» صبح امروز 17 آذرماه در سالن جلسات دفتر مرکزی این نهاد به‌صورت حضوری و مجازی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری و مدیر نمایشگاه، دکتر مهدی باصولی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، دکتر عیسی علیزاده سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس، مهندس علیرضا زجاجی مدیرکل حوزه ریاست، دکتر بهروز بادکو معاون رییس و رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، عبدالرضا حاجیلری مدیر راهبری و پژوهش و ارتباط مجازی با روسای واحدهای سازمانی این نهاد، به‌منظور تبیین اهداف نمایشگاه برگزار شد.
دکتر طیبی در این نشست اظهار کرد: ضروری بود که هر چند سال یکبار نمایشگاهی از مجموعه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف برگزار شود. در همین راستا سال گذشته تصمیم گرفته شد تا نمایشگاه برگزار شود که به علت وجود کرونا این امر محقق نشد.
وی افزود: چند ماه بعد از شروع کار دولت جدید برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای این نهاد ابتدا قرار بود که این نمایشگاه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شود که به دلیل محدودیت فضا و نبود امکان برای حضور فیزیکی دستاوردها مکان نمایشگاه به بوستان گفتگو تغییر پیدا کرد.
رییس جهاددانشگاهی بیان کرد: با توجه به این‌که در ابتدای کار دولت آیت‌الله رئیسی قرار داریم، دولتی که تقریباً جوان است و به نظر می‌رسد شناخت بسیار محدودی از جهاددانشگاهی و دستاوردهای آن داشته باشد و ضرورت آشنایی دولت و تمام ارکان آن (وزرا، استانداران، مجموعه ریاست جمهوری و ...)، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، سفرای خارجی، ائمه جمعه و ... با توانمندی‌های جهاددانشگاهی تصمیم گرفته شد این نمایشگاه برگزار شود.
وی با اشاره به رونمایی از محصولات و دستاوردهای واحدهای استانی در این نمایشگاه ادامه داد: در تمام واحدهای سازمانی باید ستاد نمایشگاه تشکیل شود تا بتوانیم حضور قدرتمندی در نمایشگاه داشته باشیم.
در ادامه دکتر پورعابدی اظهار کرد: بحث نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی، بیش از دو سال قبل هم مطرح بود تا با برگزاری نمایشگاه بتوانیم دستاوردها و توانمندی جهاددانشگاهی را به نمایش گذاریم که با توجه به وضعیت کرونا این امر محقق نشد و قرار شد در وضعیت بهتر کشور و ایام هفته پژوهش این کار را انجام دهیم که طبق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده این نمایشگاه 5 تا 9 دی‌ماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در بوستان گفتگو دو سالن بزرگ به متراژ 2 هزار متر (فضای نمایشگاهی) در نظر گرفته‌شده است تا دستاوردهای واحدهای جهاددانشگاهی به نمایش آید گفت: جامعه هدف ما برای بازدید دولت، وزرا، معاونین، فرمانداران، استانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران عامل شرکت و سازمان‌ها و کسانی هستند که به نحوی می‌توانند از این توانمندی‌ها و دستاوردها استفاده کنند. 
مدیر نمایشگاه با تاکید بر این‌که تاکنون نیز برای 600 تا 800 نفر از این افراد دعوت‌نامه ارسال‌شده است و  واحدهای استانی نیز از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند، بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه نشان دادن توانمندی و دستاوردهای جهاددانشگاهی است و این‌که جهاددانشگاهی یک سازمان بلوغ‌یافته است و می‌تواند فعالیت‌ها و مأموریت‌های جدی را برای حل برخی معضلات و چالش‌های جامعه در کشور بر عهده بگیرد.
همچنین دکتر باصولی  در سخنانی بیان کرد: واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی برنامه حضور مسولان ارشدی استان خود را با حوزه ریاست جهاددانشگاهی هماهنگ کنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهیم.
دکتر علیزاده نیز با اشاره به شعار نمایشگاه که باور توان ملی، مدیریت جهادی و نوآوری است، گفت: واحدهای استانی در بحث اطلاع‌رسانی از ظرفیت دفاتر ایکنا، ایسنا و سینا پرس در استان خود استفاده کنند.
در این مراسم مهندس زجاجی نیز با بیان این‌که هدف این نمایشگاه نشان دادن 41 سال تلاش و فعالیت جهاددانشگاهی است، افزود: جدولی از اسامی تمامی مسوولان ارشد استانی و نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه تهیه و نامه‌ها آماده‌شده است که پس از ارسال واحدها می‌توانند آن را پیگیری کنند.
همچنین حاجیلری اظهار کرد: در نمایشگاه هم محصولات و فناوری‌های شاخصی که محقق شده و هم برنامه‌های شاخص در حال اجرا به نمایش گذاشته می‌شود و تلاش این است که همه واحدها در نمایشگاه دیده شوند.

+یکشنبه 21 آذر 1400:

دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و مدیر نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی: اعلام جزئیات نمایشگاه 1400

دکتر پورعابدی مدت زمان برگزاری نمایشگاه را 5 تا 9 دی ماه و مکان آن را بوستان گفتگو اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری سازی تحقیقات جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.
وی در رابطه با هدف برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: از یک سو با توجه به این‌که جهاددانشگاهی وارد چهارمین دهه فعالیت خود شده و به بلوغی از فعالیت‌ها و کارهای در حال انجام در زمینه‌های مختلف رسیده است و از سویی دیگر با توجه به تغییراتی که در دولت، مجلس و قوه قضاییه ایجاد شده است؛ یکی از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه آن است که مدیران جدید این سه قوه با دستاوردها و توانمندی‌های این نمایشگاه آشنا شده و به نوعی در سالی که تمام تلاش‌ها و همت‌ها بر این است که بتوانیم با فعالیت‌های مضاعف مسائل و مشکلات کشور را به شکلی حل یا کم اثرتر کرده و راه‌حل‌های دانش‌بنیانی را برای آن‌ها معرفی کنیم و جهاددانشگاهی بتواند توانمندی و دستاوردهایش را برای حل چالش‌های جامعه مشخص کند.
مدیر نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400» افزود: برگزاری این نمایشگاه یک اعلام آمادگی از سوی جهادانشگاهی به مدیران حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اجرایی و دولت است که این نهاد به‌عنوان یک بازوی دانش‌بنیان و فناور می‌تواند در حل معضلات و مسائل کشور نقش آفرینی کند و با توجه به نقش فرابخشی آن (که نهادی علمی و فرهنگی است) اگر در تمامی زمینه‌های موجود در کشور ماموریتی به آن سپرده شود می‌تواند نقش آفرینی مناسبی ایفا کند.
دکتر پورعابدی افزود: معرفی دستاوردها، توانمندی‌ها و اعلام آمادگی برای بر عهده گرفتن مأموریت‌های ملی‌تر و کلان‌تر در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه مهم‌ترین هدف جهاددانشگاهی برای برگزاری این نمایشگاه است.
وی در رابطه با دستاوردها و توانمندی‌هایی که قرار است در این نمایشگاه ارائه شود، گفت: تمام دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری سازی تحقیقات در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود که سعی شده است در این فضا هم ارائه توانمندی‌ها باشد و هم ارائه دستاوردهایی که جهاددانشگاهی در طول مدت فعالیت خود به آن‌ها دست یافته است.
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ادامه داد: در بخش پژوهش و فناوری سعی شده است در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی فعالیت خود را به نمایش گذاریم. در حوزه آموزش و کارآفرینی نیز فعالیت‌ها در زمینه آموزش عالی (چه دانشگاه و مؤسسات و چه علمی و کاربردی)، آموزش‌های کوتاه مدت و مهارتی و فعالیت در حوزه کارآفرینی و اشتغال دانش‌آموختگان و برنامه‌هایی که با سازمان‌های مختلف در زمینه توانمندسازی و ارتقای منابع انسانی بوده است به نمایش گذاشته می‌شود.
دکتر پورعابدی افزود: در حوزه فرهنگی نیز بخش رسانه‌ای جهاددانشگاهی (ایسنا، ایکنا و سیناپرس) به نمایش گذاشته می‌شود و سازمان‌ها و مراکز فرهنگی مانند مرکز امام و انقلاب، گردشگری، افکارسنجی و سایر فعالیت‌های موجود در این مراکز معرفی خواهند شد. در بحث تجاری سازی نیز عمده فعالیت‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود توانمندی 3 پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مراکز رشد و منش‌های جهاددانشگاهی است.
وی با اشاره به گروه‌های هدف بازدید از این نمایشگاه گفت: بیشترین هدف ما مدیران اجرایی کشور، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ صنعتی، استانداران، نمایندگان مجلس، صنایع بخش خصوصی است که سعی شده است به‌صورت هدفمند سازمان‌ها، وزارت خانه و شرکت‌هایی که می‌توانند با ما ارتباط داشته باشند و از دستاوردها و توانمندی‌ها استفاده کنند در این ایام دعوت شوند و با آن‌ها در رابطه با فعالیت‌هایی این نهاد مذاکره کنیم. ضمن این‌که متخصصان، اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی جزو افرادی هستند که ما تلاش خواهیم کرد از دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی بازدید کنند و از مشارکت و توانمندی مشترک آن‌ها در اجرای پروژه‌هایی که به جهاددانشگاهی واگذار می‌شود استفاده کنیم.
مدیر نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400» در رابطه با ضرورت برگزاری نمایشگاه در سالی که از جانب رهبر انقلاب به‌عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زادیی ها» نام‌گذاری شده است، گفت: اگر بخواهیم به‌صورت واقعی در کشور تولید داشته باشیم و این تولید اقتصادی و به لحاظ مقیاس نیز در مدلی تولید صورت بگیرد که بتواند ارزش‌افزوده هم داشته باشد باید مشکلات آن‌ها را حل کنیم. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که تولید در کشور ما دارد مشکلات فناورانه است، یعنی ما به لحاظ فناوری بسیاری از تولیداتی را که در سطح کشور انجام می‌دهیم ممکن است از سطح لازم فناوری برخوردار نباشد. در سال‌های اخیر که کشور مورد تحریم ظالمانه قرار گرفته صنایع نیز در دستیابی به فناوری نسل روز و مدرن دچار مشکل شده‌اند.
وی افزود: وظیفه جهاددانشگاهی و سازمان‌هایی مانند این نهاد که در حوزه پژوهش و فناوری تلاش می‌کنند این است که در تولید، انتقال و توسعه فناوری بتوانند سازمان‌ها، مراکز و شرکت‌های تولیدی را کمک کرده و وابستگی را به خارج کشور کم‌تر کنند و برای این‌که مسایل و مشکلات کشور را خودمان به‌صورت دانش‌بنیان و داخل کشور حل کنیم بتوانند هم از دانش‌آموختگان و هم نخبگان کشور بیشتر استفاده کنند.
دکتر پورعابدی در رابطه با نقش جهاددانشگاهی در تأمین نیازهای کشور، گفت: با توجه به این‌که جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی که از روز اول بر این هدف استوار بود و برای این منظور تأسیس شد که پلی میان نیازهای جامعه و مراکز علمی و فناوری باشد، یکی از مهم‌ترین وظایفش این است تا در زمینه‌هایی که فعالیت کرده و توانمندی دارد، بتواند برای مشکلات و چالش‌های موجود در کشور راه‌حل فناورانه و علمی مطرح کرده و ارائه دهد. البته از آن‌طرف هم باید این مسئولیت را بر عهده جهاددانشگاهی قرار دهند و نظام اجرایی کشور هم این مطالبه را از این نهاد داشته باشند.
مدیر نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400» در پایان بیان کرد: جهاددانشگاهی سعی کرده است در مأموریت‌هایی که به آن سپرده شده در حد امکان به این مسائل و موضوعات بپردازد و فناوری مورد نیاز جامعه در آن حوزه را تولید کند که این موضوع را در هم صنعت ریلی و هم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و هم محیط‌زیست، پزشکی و کشاورزی می‌توان دید. اگر به فعالیت‌های و دستاوردهای جهاددانشگاهی توجه کنیم، مشاهده می‌کنیم در حوزه‌هایی که خود برعهده‌گرفته و انتخاب کرده و یا نظام اجرایی از این نهاد مطالبه کرده تلاش شده است فعالیت‌ها و کارنامه خوبی را از خودش بر جای گذارد.

 +دوشنبه 29 آذر 1400:

تیزر نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی1400 منتشر شد. در انتهای این صفحه ببینید...

+پنجشنبه 2 دی 1400:

آماده سازی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی1400 با تلاش شبانه روزی همکاران جهاد دانشگاهی

این نمایشگاه صبح روز یکشنبه پنج دی ماه با حضور مسئولان کشوری به صورت رسمی در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو  افتتاح خواهد شد

 +شنبه 4 دی 1400:

دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی: نمایشگاه بزرگ توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 فردا با حضور رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌شود.

دکتر رئیسی گفت: نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 باهدف معرفی مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد در حوزه‌ پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش و کارآفرینی و تجاری‌سازی و اقتصاددانش‌بنیان (یکشنبه 5 دی‌ماه) با شعار باور توان ملی، مدیریت جهادی، نوآوری و حضور دکتر محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان کشوری در بوستان گفتگو افتتاح می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی در تشریح اهداف این نمایشگاه گفت: در سالی که از جانب رهبر انقلاب به‌عنوان«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی از هر امکان، فرصت و ابزاری برای تحقق تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله معرفی و تبیین اقدامات مؤثر جهادی و امید آفرینی در بین اقشار مردم به ویژه جوانان بهره می گیرد و سعی شده در نمایشگاه فوق نیز قسمتی از توانمندی‌ها و دستاوردهای امید آفرین این نهاد به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به مشخصه‌های این نمایشگاه گفت: از مشخصه‌های نمایشگاه می‌توان به ارایه موضوعات کاملا کاربردی که هر کدام در حل مسایل و چالش جامعه به‌کارگیری شده و یا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، نمایش توان علمی و فناورانه جهاددانشگاهی در حل برخی از مسایل و چالش‌های جامعه، نمایش دستاوردهای ناشی از اعتماد به توان متخصصان داخلی و تحقق شعار ما می‌توانیم، نمایش فناوری‌های بومی ‌شده حاصل از همکاری با بهترین برندها و شرکت‌های خارجی، نمایش توانمندی حرکت در مرز علم و تبدیل آن به فناوری و کاربردی نمودن آن (سلول‌های بنیادی - سرطان – درمان ناباروری –دکل حفاری – مته‌های حفاری و سیستم حمل‌ونقل ریلی(، نمایش توانمندی صدور فناوری به کشورهای منطقه با توجه به رفرنس‌های معتبر داخلی و ایجاد باور و اعتماد به توان داخلی در بین مسولان اجرایی نظام و مدیران شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی اشاره کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به این که این نمایشگاه در دو سالن با مساحت حدود 2000 مترمربع برگزار می‌شود گفت: در این نمایشگاه دو سالن گلستان و سالن تهران پیش بینی شده است که در  سالن گلستان دو حوزه فرهنگی و آموزش و کارآفرینی حضور دارند.

مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی ادامه داد: حوزه فرهنگی شامل رسانه‌های جهاددانشگاهی (ایسنا – ایکنا - سیناپرس)، مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، سازمان دانشجویان ایران، مرکز انتشارات جهاددانشگاهی، حوزه تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری جهاددانشگاهی (کرمانشاه-البرز(، پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و مراکز رشد و نوآوری جهاددانشگاهی و  حوزه آموزش و کارآفرینی نیز شامل دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه علم و هنر یزد، مؤسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی، کارآفرینی و اشتغال دانش‌آموختگان، طرح ملی مشاغل خانگی، توانمندسازی و آموزش‌های نوین تخصصی می شود.

وی تصریح کرد: در سالن تهران که مربوط به حوزه پژوهش و فناوری است شامل بخش فنی و مهندسی یعنی حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، حمل‌ونقل ریلی، IT،ICT، محیط‌زیست، آب و ... بخش پزشکی یعنی سلول‌های بنیادی، بانک‌های زیستی، داروهای گیاهی، زخم پوش‌های نوین، مهندسی ژنتیک، درمان ناباروری و درمان سرطان، بخش کشاورزی و منابع طبیعی شامل حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی، علوم و فناوری مواد غذایی، دام و طیور و آبزی‌پروری و گیاهان دارویی و بخش علوم انسانی و اجتماعی و هنر شامل مدیریت تعارض منافع، مدیریت و اقتصاد، مطالعات توسعه، پیمایش‌های ملی، علوم اجتماعی، گردشگری، برنامه‌ریزی شهری و روان‌شناسی و علوم تربیتی است.

دکتر رئیسی در پایان تاکید کرد: رونمایی از جدیدترین دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، برگزاری نشست‌های تخصصی، امضای تفاهم نامه با سازمان‌ها و تقدیر از پژوهشگران برتر این نهاد و ... از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است که 5 تا 9 دی‌ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت محدود به صورت تخصصی برای مسئولان کشوری و لشکری، مدیران و متخصصان در تهران، ساعت 10 تا 18 در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

 +یکشنبه 5 دی 1400: 

افتتاح رسمی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400؛ این مراسم امروز 5 دی ماه با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس خانه ملت و به میزبانی دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی برگزار شد. رییس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه ضمن قدردانی از تلاش های جهادگران این نهاد بیان کرد: از ویژگی های مهم این نمایشگاه می توان به بحث علمی و فن آورانه بودن آن در حوزه های مختلف اشاره کرد. رییس جهاددانشگاهی نیز توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه و آموزش های مهارتی را از زیرساخت های اساسی و اصلی پیشرفت هر کشوری دانست.

وی افزود: این احساس را در پیش از انقلاب به عنوان دانشجویان وقت داشتیم که غربی ها در تمامی این حوزه ها قصد دارند تا ما را به عمد عقب نگه دارند؛ آن ها اهمیت علم و فن را در توسعه فن آوری و اقتصاد دانش بنیان و اقتدار دفاعی دیده بودند. پس از انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی به عنوان مولود انقلاب و نهاد فرهنگی و علمی و فن آورانه تصمیم گرفت تا در حوزه های مختلف توان کشور را الگوسازی کرده و در زمینه توسعه فرهنگی و توسعه علمی و فن آورانه و آموزش های مهارتی را بالا ببرد.

رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در پایان دهه 70 به حدی از بلوغ علمی و فن آورانه رسید که خبرگزاری ایسنا حاصل همان بلوغی بود که در حوزه فرهنگی اجرا شد. به لحاظ علمی و فن آورانه در حوزه الکترونیک و قدرت در پایان دهه 70 به سطح روز فن آوری دنیا رسیدیم و زمانی که به این فن آوری رسیدیم در دهه 80 این ادعا را داشتیم که می توانیم  سیستم رانش واگن های مترو را به طور کامل بسازیم.

دکتر طیبی ادامه داد: در آن زمان همچنین، مدعی این  بودیم که می توانیم دکل ها و مته های حفاری را بسازیم و این کار را کردیم. امروز اعلام می کنم که ظرف یک سال می توانیم به طراحی و ساخت سیستم ها رانش قطارهای سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر برسیم چون این دانش پایه را به دست آورده ایم.

وی بیان کرد: طی سال 97 در دیداری که مقام معظم رهبری با اعضای جهاددانشگاهی داشتند، این قضیه را مطرح کردیم که اثبات قابلیت به کارفرمایان دولتی وشبه دولتی بسیار زمان بر است و ما اگر بودجه مناسبی داشته باشیم می توانیم فن آوری های زیادی را تولید کنیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی و به تبع ایشان مجلس شورای اسلامی و دولت نیز حمایت خود را اعلام کرده و مبلغ 30 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در اختیار جهاددانشگاهی قرار گرفت که بسیاری از دستاوردهایی که در این نمایشگاه ارایه شده، نتیجه همین مساله است.

رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: اعتقاد داریم که برنامه هفتم توسعه که در آُستانه تکمیل و ارایه به مجلس است، باید برنامه ای باشد که تحولی را با اتکای به توان ملی در حوزه اقتصادی کشور ایجاد کند و از مجلس شورای اسلامی در این زمینه توقع داریم که بر روی این بحث توجه ویژه داشته باشد. بسیار بد است که این گونه بگوییم که آسان ترین فعالیت ما تولید پیشرفته ترین فن آوری های دنیا است و سخت ترین کار ما استفاده از این فن آوری ها و تأمین بودجه باشد. از مجلس شورای اسلامی توقع داریم که در استفاده از این فن آوری ها توجه بیشری داشته باشد.

دکتر طیبی در پایان اظهار کرد: اعتقاد داریم که طبق زیرساخت های موجود در کشور می توانیم با حداکثر دو برنامه به بسیاری از اهداف توسعه ای خود دست پیدا کنیم. همچنین، جهاددانشگاهی در اجرای این مهم می تواند مأموریت های بسیار کلان علمی و فن آورانه و فرهنگی را بر عهده بگیرد.

 

 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir