رسالت جهاد دانشگاهی در عرصه هنر، ژرف‌اندیشی است
سه شنبه 4 مرداد 1401 بازدید: 1207

رسالت جهاد دانشگاهی در عرصه هنر، ژرف‌اندیشی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند برای عرصه هنر بیندیشد و اساسی‌تر فکر کند چرا که در مراکز تصمیم‌گیری کشور حضور دارد. 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر و در آستانه چهل و دومین سالگرد تشکیل نهاد جهاد دانشگاهی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد دوست‌پرور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، در مصاحبه با دفتر ایسنا دانشگاه هنر در خصوص فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: ارزیابی و عملکرد در سازمان‌ها یک موضوع جدی، حیاتی و اساسی است؛ به ویژه اینکه تحولات شگرفی در دانش مدیریت به وجود آمده است. من که از بیرون بیشتر به عملکرد جهاد دانشگاهی نگاه می‌کنم، می‌فهمم که مدیران این مجموعه تلاش‌های فراوانی را برای بهبود و افزایش راندمان کار و فعالیت‌های خود دارند. 

وی ادامه داد: در مجموعه انقلابی و بسیار پرتلاش و پرجنب‌ و جوشی نظیر جهاد دانشگاهی، حتماً فعالیت‌ها بسیار رو به‌ جلو و قابل دفاع خواهد بود. همچنین از آنجایی که من با بخشی از بدنه جهاد در ارتباط هستم، پی برده‌ام که این سازمان نسبت به دیگر مجموعه‌ها و مراکز سازمانی، از سرعت عملکرد بهتر و بیشتری بهره‌مند است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر با اشاره به اولویت‌بندی جهاد دانشگاهی در خصوص فعالیت‌های مختلف بیان کرد: تمرکز بر موضوعات تعریف‌شده و اولویت‌بندی شده، چشم‌اندازی است که سیاست‌گذاران جهاد دانشگاهی به آن توجه دارند و بر انجام آن‌ها متمرکز می‌شوند؛ اما اگر بنده بخواهم پیشنهادی برای اولویت‌بندی امور جهاد دانشگاهی ارائه دهم، فکر می‌کنم که باید سراغ موضوعاتی که بر زمین مانده و یا کار نشده است، رفت و یا به تقویت کارهای بسیار ضعیفی که در حال انجام است توجه ‌کرد و آن‌ها را تسریع ‌بخشید. البته جهاد دانشگاهی در بخش‌هایی پیشگام است و بسیار بالنده و درخشان به جلو حرکت می‌کند. مانند مجموعه فعالیت‌هایی که در رویان در حال انجام است اما حتماً فکر می‌کنم جهاد می‌توانست در عرصه مدیریت ساخت‌وساز مسکن ورود پیدا کند؛ نه اینکه لزوماً بسازد بلکه به آن بیندیشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد دوست‌پرور در ادامه افزود: در حوزه شهرسازی بسیار آسیب و مسئله داریم، شاید یک نهاد چابک مانند جهاد دانشگاهی می‌توانست در مقابله با این رخوتی که در حال حاضر بر حوزه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی سایه انداخته و همچنین بدنه فرسوده کارشناسی که در حال کند کردن روند فعالیت‌های اجتماعی است، به داد جامعه و شهرها برسد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، درباره تأثیر جهاد دانشگاهی در عرصه هنر گفت: به باور صاحب‌نظران و محققان حوزه هنر، هنر عرصه‌ای دیر بازده است و نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد و صبوری کردن دارد. البته جهاد دانشگاهی در این عرصه وارد شده است و در بخش‌هایی جشنواره‌هایی را هم برگزار می‌کند ولی عرصه هنر دامنه گسترده‌ای دارد. ورود به این دامنه گسترده و عرصه وسیع هم نیروی انسانی لازم دارد و هم سرمایه مادی که متأسفانه در هر دو عرصه ما در فقر به سر می‌بریم؛ به‌ ویژه در عرصه تربیت نیروی لازم برای سرزمینمان  کوتاهی داشته‌ایم.

وی در همین خصوص ادامه داد: در حال حاضر در عرصه هنر بسیاری از نگاه‌ها به سرزمین ما معطوف نیست و چشم‌ها به دوردست دوخته شده است. هم‌چنین در خصوص امکانات مادی و سرمایه مادی، متأسفانه به هنر بهای کمتری داده شده است. با اینکه نقش هنر یک نقش برجسته و اساسی به حساب می‌آید اما نگاه به آن، یک نگاه گوشه چشمی و فرزند ناخوانده‌ای است. 

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد دوست‌پرور افزود: عرصه هنر، عصرصه مهم کشوری است که اگر همگان بخواهیم از فرهنگ و آیین سرزمین محافظت کنیم، لازمه آن این است که همگان با جدیت تمام و فراوانی بیشتر در این عرصه ورود پیدا کنند. جهاد دانشگاهی به دلیل آن بخش دانشگاهی خود این امکان را دارد که برای عرصه هنر بیندیشد و اساسی‌تر فکر کند. جهاد دانشگاهی در مراکز تصمیم‌گیری کشور حضور دارد. متأسفم اگر بگویم که در این بخش جهاد دانشگاهی هم بیشتر به جای ژرف‌اندیشی ، ژرف‌نگری و ژرف کاری به بیلان گزارش‌ توجه کرده است. 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir