طی مراسمی و با حضور جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی، مرکز آموزش های تخصصی ‌ جهاد‌‌‌‌‌هنر ‌ آغاز به کار کرد
یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 بازدید: 3401

مرکز آموزش‌های تخصصی ‌‌‌‌جهاد‌‌‌‌‌دانشگاهی هنر عصر دیروز 12 اسفندماه،  طی مراسمی با حضور دکتر سعید هاشمی معاون هماهنگی و امور مجلس، دکتر آقا صفری مدیر کل نظارت و گسترش مراکز آموزشی، دکتر کلانتری مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزشی و‌‌‌‌ دکتر زجاجی مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی و همچنین ‌دکتر مجدالدین رئیس موسسه سازمان آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی‌ و ‌ بهزاد رشیدی سرپرست ‌ جهاد هنر ‌ آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد هنر در این مراسم که با حضور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمعی از ‌‌ استادان رشته های مختلف هنری از جمله دکتر اکبر عالمی برگزار شد، ‌از خدمات فاطمه بهرامی رئیس سابق جهادهنر تقدیر شد.

‌در این مراسم دکتر سعید هاشمی معاون هماهنگی جهاد دانشگاهی ضمن بیان برخی از خدمات رئیس سابق جهاد هنر و با اشاره به برنامه های و اهداف جهاد دانشگاهی در حوزه هنری، گفت: بر اساس برنامه سه ساله پنجم توسعه جهاد دانشگاهی، در نظر است جهاد دانشگاهی در حوزه هنر فعالیتهای شاخصی شروع کرده و بیشتر به این حوزه پرداخته شود.

بهزاد رشیدی ‌‌‌‌‌دراین مراسم گفت: ‌با افتتاح مرکز آموزش های تخصصی جهاد هنر جهاددانشگاهی وارد عرصه تازه ای از فعالیت‌های هنری می‌شود.

‌‌وی با اشاره به شرایط ویژه و تنگناهای موجود در زمینه کار هنری در کشور، افزود: متاسفانه خیلی از مدیران کشور ما هنر را موضوعی ‌‌تزئینی،  صرفا سرگرم کننده و حاشیه ای تلقی می‌کنند و برخورد با هنر و هنرمندان به جای آنکه حمایتی، هدایتی و ارشادی باشد، بیشتر حذفی است و در اغلب موارد به جای تعیین تکلیف و شفاف سازی و حل مشکلات، صورت مساله پاک می شود.

سرپرست جهاددانشگاهی هنر با اشاره به مشکلات موجود در حوزه موسیقی، ‌خواستار توجه بیشتر مسئولان نسبت به رفع مشکلات حوزه هنر شد.

وی با اشاره به سوابق جهاددانشگاهی در حوزه هنری به ویژه در سطح دانشگاه ها، ‌‌ ‌گفت: ‌درحال حاضر باید در عرصه هنر فعالیت های تازه ای به ویژه با نگاه پژوهشی و دانشگاهی‌ صورت بگیرد.

رشیدی خاطر نشان کرد: علیرغم قابلیت های بسیار بالای ‌هنر که می تواند در تمامی زمینه های مختلف  اجتماعی و فرهنگی و حتی علمی و صنعتی ‌ و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور نقش داشته باشد، متاسفانه ‌‌‌به دلیل مظلومیت هنر، ‌ به نظر ‌می رسد قرار نیست ‌‌‌‌‌ هنر‌ در کشور به رشد و بالندگی برسد و از آن بهره برداری لازم صورت بگیرد.

وی ‌ ابراز امیدواری کرد در دوره جدید فعالیت های جهاددانشگاهی هنر و افتتاح مراکز آموزشی هنر در این واحد،  جهاددانشگاهی بتواند همچون گذشته حرفهای تازه و کارهای گزین و ماندگار را در این حوزه به میان آورد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد هنر ادامه داد: روشن است که فعالیت ‌ هنری و کار با هنرمندان  دشواری های خاص خود را دارد و جهاددانشگاهی که همیشه کارهای سخت و برزمین مانده را انجام داده، انشاالله این بار هم با ورود به این موضوع بتواند، ‌‌در عرصه هنر، به ویژه در سطح دانشگاه و جامعه دانشجویی نقش آفرینی کند.

رشیدی با بیان اینکه این واحد تنها واحد تخصصی هنر در سطح جهاددانشگاهی است، تاکید کرد: بنا داریم موضوع هنر و جهادهنر را به یکی از اولویت های اصلی مجموعه جهاددانشگاهی تبدیل کنیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد هنر در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از برنامه آینده این واحد ارائه کرد و گفت: رویکرد ما در حوزه فرهنگی افزایش ارتباط با دانشگاه هنر و همچنین افزایش سهم و مشارکت اساتید و دانشجویان این دانشگاه در فعالیت های هنری جهاددانشگاهی است.

وی همچنین افزایش جذب متخصصان، استفاده از تجارب موجود در جهاددانشگاهی، ‌حفظ اصول و ارزش های انقلاب و جهاد، بهره گیری از فرهنگ جهادی، شناسایی و جذب دانشجویان مستعد دانشگاه هنر و همچنین شناسایی و اجرای موضوعات هنری برزمین مانده و با اهمیت را ازجمله رویکردها و سیاست های این واحد برای تحقق اهداف آن‌ دانست.

در این مراسم همچنین دکتر آقاصفری مدیرکل ‌ نظارت و گسترش مراکز آموزشی‌ ، ضمن تشریح اهداف و برنامه های آموزشی مجموعه جهاد دانشگاهی گفت: رویکرد آموزشی جهاد دانشگاهی بیشتر به سمت آموزشهای تخصصی و کاربردی و مورد نیاز بخشهای مختلف جامعه  می‌باشد وی در ادامه با بیان برخی از قوانین و مقررات آموزشی جهاددانشگاهی ابراز امیدواری کرد با افتتاح این مرکز  فصل تازه‌ای از فعالیتهای آموزش تخصصی هنر در جهاد دانشگاهی آغاز گردد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم ‌ اولین گالری هنری دانشجویی جهاددانشگاهی ‌ به بهره برداری رسید و دانشجویان رشته های مختلف هنری از این پس خواهند توانست آثار و تولیدات فرهنگی و هنری خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند.

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir