سمینار و کارگاه آموزشی ساخت مدل قالب با کامپوزیت و سیلیکن
شنبه 1 اسفند 1394 بازدید: 2766

به گزارش روابط عمومی واحد هنر ، خلیلی سرپرست آموزش جهاد دانشگاهی واحد هنر در خصوص برگزاری این ورک شاپ تخصصی بیان کرد: این دوره در سه روز کامل آموزشی از 9 صبح تا 16 بعد از ظهر 26-27-28 بهمن اجرا گردید. تمامی هنرجویان و دانشجویان و اساتید رشته¬های ( معماری داخلی، طراحی صنعتی، مجسمه، مهندسین مکانیک، شهر سازی، صنایع دستی، طراحان اسباب بازی و ...) از شهرهای تهران، کرج، سمنان، اصفهان، شیراز، آبادان و تبریز در این دوره کوتاه مدت شرکت نموده¬اند.
مدرس این دوره جناب آقای سعید بختیاری دانش آموخته طراحی صنعتی دانشگاه هنر می¬باشد که تا کنون صدها پروژه در زمینه کامپوزیت از جمله : ساخت بدنه بالگرد سیمولاتور (شبیه ساز پرواز) با اسکیل یک به یک ، کامپوزیت - طراحی ، ساخت و تولید هشت نمونه ریدام مخابرانی ، کامپوزیت- ساخت و تولید دو مدل رفلکتور مخابرانی- همکاری در ساخت مجسمه سیاوش (نصب شده در پارک آب و آتش تهران) و غیره را به اتمام رسانیده اند.
سرفصل های آموزشی این دوره کوتاه مدت در شش بند به شرح زیر بود.
سرفصل دوره
1. آشنایی با کامپوزیتها و فرایندهای آنها(تئوری)
2. روش ساخت ژلکوت(عملی)
3. روش ساخت قالب های یک تکه و چند تکه با کامپوزیت(عملی)
4. روش ساخت قالب سیلیکونی یک تکه و چند تکه(عملی)
5. روش تولید قطعات ریخته گری با رزین مجسمه های کوچک(عملی)
6. قالب گیری با آلژینات(عملی)
هنرجویان در سه روز از صبح تا بعد از ظهر با اشتیاق سر کلاس ها حضور پیدا کردند و از نزدیک با شیوه های روز مدل سازی و غالب گیری آشناشدند. جناب ختیاری با دلسوزی تمام همه¬¬ی تکنیک¬ها را مطرح و در کارگاه عملی اجرا نمود. هنر جویان خود نیز در روز آخر درکارگاه عملی کارکرده و مشکلات احتمالی را رفع نمودند.
همچنین مدرس جناب آقای بختیاری جزوه¬ای کامل و جامع در این زمینه تدوین و در اختیار هنرجویان قرار دادند.
بطور كلي آميز ه قالبگيري را مي‏توان مخلوطي از رزين، مواد پركننده، الياف تقويت كننده، آغازگر، رها ساز، رنگدانه، پايدار كننده و ديگر مواد افزودني دانست. اين آميزه‏ها معمولاً به شكلي كه مناسب براي قالبگيري نهايي است توليد مي‏گردند. بسته به شكل آميزه فرآيند قالبگيري مي‏تواند فشاري، ترزيقي و يا انتقالي باشد. كاربرد گستردة اين مواد به بهاي نسبتاً پائين و امكان بهينه سازي خواص آنها جهت كاربردهاي ويژه از جمله ساخت مجسمه ها ساخت مبلمان شهری ، بدنه هواپیماها، وسایل حمل ونقل، دندذانپزشکی¬ها و غیره و غیره نسبت داده مي‏شود. آميزه‎‏هاي قالبگيري بر پايه اغلب رزين‏هاي گرما سخت وجود دارند که هنرجویان به صورت کاملا عملی با این فرایند آشنا می¬شوند.
این دوره در جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر به آدرس خیابان انقلاب- خیابان دروازه دولت- خیابان خاقانی- شماره 81 برگزار میگرد. جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن¬های 5-88328652تماس برقرار نمایید.

گالری تصاویر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir