هنرمندان انقلابی نشان دادند كه هنر محدود به عالم ماده نیست / حرف‌های مهمی برای دنیا داریم
دوشنبه 23 فروردین 1395 بازدید: 2330

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، در جریان برگزاری ویژه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری، محسن مومنی‌شریف، رئیس این نهاد فرهنگی و هنری، با بیان اینكه انقلاب اسلامی در حوزه هنر حرف های جدیدی داشته و كارنامه قابل افتخاری دارد، گفت: ما همواره در جهت هنر روز گام برداشته و تلاش داشته ایم به مقصودمان یعنی هرآنچه مد نظر جمهوری اسلامی ایران و اسلام عزیز بوده، برسیم.

رئیس حوزه هنری افزود: ما همیشه با این نگاه و با این جهان بینی به عالم هنر نگاه كرده ایم و امروز حرف های مهمی برای دنیا داریم و هر كجا كه آثار هنرمندان انقلابی‌مان رفته است با تامل مردمی روبه‌رو شده كه دارای فطرت های پاك بوده اند.

وی همچنین تاكید كرد: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی است كه به راه طولانی‌ای كه طی كرده ایم نگاهی انداخته و بیندیشیم و همچنین برای مسیری كه برای رسیدن به قله در پیش داریم خودمان را آماده كنیم تا به هدف متعالی ای كه خواستار رسیدن به آن هستیم دست پیدا كنیم. از این رو امیدوارم هفته هنر انقلاب اسلامی هم فرصتی را برای ما ایجاد كند و هم موقعیتی باشد برای آشنایی مردم عزیزمان ، علاقه مندان به هنر و مسئولان با هنر گران قدر انقلاب اسلامی.

مومنی شریف درباره مكتب هنر انقلاب اسلامی نیز توضیح داد: این عبارت دارای مشخصه هایی است كه در برخی از هنرها مانند ادبیات و شعر واضح است، همچنین در هنرهای تجسمی این هنر بسیار نمود دارد. در سینما نیز می توانیم آثار ارزشمندی از هنر انقلاب را مشاهده كنیم. وقتی صحبت از مكتب هنر انقلاب اسلامی می شود اشاره به همین آثار و واقعیات داریم. نوع نگاه ما به جهان و به حقیقت در همین آثار دیده می‌شود. شاید برخی هنر را در محدوده حواس پنجگانه و عالم ماده بدانند اما هنرمندان ما نشان داده اند از این مسایل پا فراتر گذاشته اند و دست به خلق حماسه آمیز آثار هنری زده اند.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: قطعا روند رو به جلو برای تجلی هر چه بیشتر هنر انقلاب در حوزه هنری در آینده ادامه خواهد داشت. خوشبختانه این جریان یك جریان فراگیر است و با سرعت نیز در حال طی كردن پله های ترقی است و همچنین مورد توجه مخاطب قرار دارد.

محسن مومنی‌شریف درباره ویژگی هنرمند انقلابی نیز توضیح داد: هنرمند ما نسبت به آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد خود را متعهد می داند و این طور نیست كه در برج عاج خود نشسته و آنچه در تخیل خود دارد یا خوشایندش است خلق كند؛ همان طور كه دیدیم در زمان انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی، هنرمندان ما حضوری گسترده در كنار مردم داشتند. همچنین هنرمندان ما نسبت به آینده كشور و دنیا امیدوار هستند و همواره دست به خلق آثار الهام بخش توام با نگاه امیدوارانه می زنند و به جای اینكه صرفا به نقاط منفی و پلشتی های جامعه بپردازند، اتفاقا به نقاط مثبت نگاه كرده و توجه ویژه دارند.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir