جهاد دانشگاهی هنر برای مهدکودک ها و مراکز پیش از دبستان «مربی هنر کودک» تربیت می کند
چهار شنبه 26 خرداد 1395 بازدید: 2817

 به گزارش روابط عمومی : جهاددانشگاهی هنر برای اولین بار در کشور دوره آموزشی تربیت مربی هنر کودک را تدوین کرده و برای کمک به نظام آموزشی مراکز پیش از دبستان، این دوره آموزشی را برای جوانان علاقمند و جویای کار در این حوزه برگزار می کند.

بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی هنر با اعلام این مطلب، گفت: مهدكودك ها و مراكز آموزش پیش دبستانی نخستین و مهمترین حلقه آموزشی کودکان هستند و باید همواره مورد توجه برنامه ریزان نظام آموزشی کشور باشند و وجود مربیان آموزش دیده «هنر کودک» در این مرحله بسیار تعیین کننده و موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: يافته هاي علوم تربيتي نشان می دهد، سال هاي پيش از دبستان در رشد و شکوفایی قابلیت ها و خلاقیت های فردی و تربيت درست كودكان نقشی بسیار مهم دارد، بر همين اساس در دنیا، سياستگذاران امر آموزش، روي آموزش ها و آموزش مهارت هاي پيش دبستاني و دبستان تاكيد زیادی دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر افزود: براساس وجود این نیاز و ضرورت در جامعه، جهاددانشگاهی هنر برای اولین بار در کشور سرفصل های تخصصی دوره آموزشی تربیت مربی هنر کودک را تدوین کرده و این دوره آموزشی را برای علاقمندان به ورود به بازار کار آموزش و دانشجویان و دانش آموختگان رشته های هنری برگزار می نماید.

وی آشنایی با شیوه های تجزیه و تحلیل نقاشی کودکان، آشنایی با شیوه های پرورش خلاقیت کودکان، آموزش چگونگی برقراری ارتباط موثر با کودکان و آشنایی با مباحث هنر مدرن و هنر کودکان را از جمله اهداف این دوره آموزشی برشمرد.

رشیدی با اشاره به تجارب و توان آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی، گفت: آموزش های این نهاد بیشتر با رویکرد کارآفرینی و اشتغال زایی جوانان و دانشجویان طراحی شده و برای رفع نیازهای موجود در جامعه است.

وی صریح کرد: فراگیران با شرکت در دوره آموزشی «تربیت مربی هنر کودک» می توانند در مدارس، مهدهای کودک و سایر مراکز تربیتی از جمله خانه های کودک، فرهنگسراها، سرای محله ها و آتلیه های هنری به آموزش مباحث هنر کودکان و پرورش مهارت های خلاقیت در کودکان بپردازند.

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر اعلام کرد: علاقمندان برای حضور در در این دوره ها می توانند به آدرس خیابان انقلاب، ایستگاه دروازه دولت، خیابان خاقانی، شماره 81 و یا آدرس www.jdart.ir مراجعه و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن¬های 5-88328652 تماس بگیرند.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir