همزمان با سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی، رئیس جهاددانشگاهی هنر فعالیت های این واحد را تشریح کرد
سه شنبه 12 مرداد 1395 بازدید: 2752

رئیس جهاد دانشگاهی هنر همزمان با سی و ششمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی فعالیت ها و برنامه های جهاددانشگاهی هنر را در چهار حوزه رشد و کارآفرینی، خدمات تخصصی هنر، آموزش های تخصصی و کاربردی هنر و برنامه های فرهنگی و دانشجویی ملی و دانشگاهی تشریح کرد.

تاسیس «مرکز رشد و شکوفایی هنر»
بهزاد رشیدی گفت: جهاد دانشگاهی هنر با هدف کمک به ایجاد مشاغل فناور و متکی بر ایده هاي نو در رشته های مختلف هنری به ویژه شیشه گری و سفال، با هماهنگی ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و سازمان تجاری سازی جهاددانشگاهی به زودی «مرکز رشد و شکوفایی هنر» را تاسیس می نماید.
وی با اشاره به اهمیت و قابلیت های بالای رشته های مختلف هنری در ایجاد اشتغال، تولید ثروت و کمک به اقتصاد دانش بنیان، افزود: جهاددانشگاهی هنر در نظر دارد در قالب مرکز رشد و شکوفایی هنر، علاوه بر فعالیت های فرهنگی و آموزشی، برای کارآفرینان و صاحبان ایده های خلاقانه و همچنین برای واحدهای خرد و کوچک دارای ایده‌های با قابلیت تجاری شدن، در یک دوره‏ زمانی محدود، خدمات مختلفی ارائه کند تا این افراد و مراکز  برای حضور مستقل و موثر در بازار و جامعه مهیا شوند.
رئیس جهاددانشگاهی هنر فرهنگ سازی و ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری ها و خلاقیت های نیروهای جوان فعال در رشته های هنری، کمک به توسعه اقتصادی کشور از طریق صنایع خلاق و فرهنگي و قابلیت های بالای رشته های هنری، بسترسازی برای گسترش، رشد و شکوفایی واحدهای خرد و کوچک هنری، تدوین و ارائه دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی هنری ، هدایت و حمایت ایده‌های هنری نوآورانه تا مرحله تولید و فروش محصول در بازار را از جمله اهداف این مرکز عنوان کرد.
رشیدی ادامه داد: انشاالله از این پس خدماتی همچون تامین فضاها و امکانات اداری و زیر ساختی، پشتیبانی مدیریتی، مالی و اداری، خدمات آموزشی و مشاوره، اطلاع رسانی فعالیتهای و تبلیغ محصولات، تولیدات و خدمات در رسانه ها، کمک به بازاریابی و فروش محصولات و کمک به اخذ مجوز های مورد نیاز و تسهیلات مالی را به واحد ها و گروه های هنری حاضر در مرکزرشد و کارآفرینی هنر ارائه خواهد کرد.

حمایت از ایده های خلاقانه
رئیس جهاد دانشگاهی هنر با تاکید بر سهم و جایگاه ویژه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه هنر در این واحد، گفت: در تلاش هستیم از قابلیت های استادان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه هنر در توسعه فعالیت های پژوهشی و خدمات تخصصی این واحد استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: فعالیت های جهاددانشگاهی همیشه برای رفع نیازها و ضرورت های جامعه می باشد و جهاد هنر از ایده ها و طرح های خلاقانه و کاربردی دانشجویان، دانش آموختگان و استادان دانشگاه هنر که در راستای این موضوع باشد، حمایت می کند و برنامه این است که با کمک خود ایشان ایده های خلاقانه به محصول و نتیجه لازم برسند.

مستندسازی تصویری و مکتوب
رئیس جهاددانشگاهی هنر مستند سازی تصویری و تولید فیلم های مستند کوتاه با موضوعات فناوری و صنعتی را از دیگر حوزه های فعالیت جهاددانشگاهی هنر خواند و افزود: این فعالیت ها در مرکز مستد سازی دانش و فناوری انجام می شود و این مرکز در یک سال گذشته فیلم های مستندی را برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت هلیکوپتری ایران، پژوهشگاه رویان، دانشگاه های تربیت مدرس، صنعتی شریف و بهزیستی و واحد های مختلف جهاد دانشگاهی ساخته است.

 مرکز هنرهای کاربردی
بهزاد رشیدی در ادامه از ایجاد مرکز خدمات تخصصی هنرهای کاربردی در جهاددانشگاهی هنر خبر داد و گفت: این مرکز با هدف ارائه خدمات تخصصی، پژوهشی و مشاوره در رشته­های معماری، مرمت، طراحی و گرافیک، مجسمه­سازی و هدایای هنری، با محوریت هنر ایرانی- اسلامی از ابتدای سال 95 آغاز کرده است.
وی ارائه خدمات تخصصی متناسب با نیازهای جامعه و کارفرمایان، طراحی و اجرای طرح­های پژوهش کاربردی، ارائه مشاوره­های تخصصی به دستگاه­ها و مراکز کارفرمائی، طراحی و اجرای همایش­ها، نمایشگاه­ها و سمینارهای موضوعی و تخصصی هنر، تألیف ترجمه و چاپ و نشر و ... را عمده­ترین فعالیت­های این مرکز دانست.
حفظ و احیاء هنرهای ایرانی اسلامی، اشاعه فرهنگی و اشتغال زایی در حوزه­ های هنر و کاربردی نمودن هنر در جامعه از دیگر اهداف این مرکز است.

 چهارمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی
رشیدی در ادامه از برگزاری چهارمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» در اواخر پاییز 95 خبر داد.
وی گفت: دبیرخانه این دوره از جشنواره فعال شده و تاکنون چندین جلسه هماهنگی با سازمان ها و مراکز همکار و حامی جشنواره از جمله وزارت صنعت، معدن تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فناوری های نرم و هویت ساز و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و در حال رایزنی برای تعیین دقیق محل برگزاری جشنواره در تهران یا یکی از مراکز استانی می باشد.
رئیس جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی افزود: فراخوان این جشنواره ظرف چند روز آینده در مرداد ماه منتشر می شود.

پنجمین جشنواره نقش تن پوش
بهزاد رشیدی در ادامه با تشریح فعالیت های این واحد در زمینه مد و لباس گفت: دبیرخانه پنجمین جشنواره نقش تن پوش در معاونت فرهنگی این واحد فعال شده و فرخوان این جشنواره در نیمه دوم مرداد ماه منتشر می شود.
وی افزود: این جشنواره توسط جهاد دانشگاهي واحد هنر و با همکاری و مشارکت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دانشگاه هنر، دانشگاه شريعتي، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه علمي کاربردي با هدف رشد خلاقيت‌هاي فردي دانشجويان و هنرمندان و انتقال مفاهیم فرهنگی در قالب نمادها، نشان ها و طرح های ایرانی و اسلامی از طریق لباس برگزار می شود.

فعالیت های فرهنگی و دانشجویی
رئیس جهاددانشگاهی هنر گفت: فعالیت های فرهنگی جهاد هنر با هدف ارتقای سطح دانش و تجربه تخصصی و همچنین تعهد اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر و با کمک خود آنان در سطح دانشگاه هنر برگزار می شود.
وی افزود: در یک سال گذشته برنامه هایی همچون برگزاری سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، ایجاد دبیرخانه جشنواره مد و لباس دانشجویی دیبا، ایجاد کانونهای دانشجویی، گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه هنر، ایجاد دفتر خبرگزاری ایسنا در دانشگاه هنر و همکاری در برنامه های فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه هنرطراحی و اجرا شده که هریک در نوع خود آثار و برکات مثبتی در جامعه مخاطبان و به ویژه در بین دانشگاهیان دانشگاه هنر داشته است.

آموزش های کاربردی هنری اشتغال زا
رئیس جهاددانشگاهی هنر با اشاره به فعالیت های آموزشی این واحد، گفت: در مرکز آموزش های تخصصی و کاربردی این واحد دوره های آموزشی کوتاه مدت، تک درس و کارگاه های عملی با موضوعات مختلف هنری، با حضور اساتید برجسته برای جوانان و دانشجویان و با رویکرد تخصصی، اشتغال زایی و کارآفرینی برگزار می شود.
وی ادامه داد: دوره های آموزشی خوشنویسی، گرافیک، انیمیشن، طراحی لباس، مجسمه سازی، چرم دست دوز، عروسک سازی، عکاسی دیجیتال، ساخت زیور آلات، نمایشنامه نویسی، الگوسازی و دوخت، طراحی طلا و جواهر، اسکیس و راندوی معماری، دکوراسیون داخلی، سفال، طراحی، نقاشی و نقاشی دیواری و پتینه از جمله دوره های آموزشی این مرکز می باشد.

پشتیبانی فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی
رئیس جهاد دانشگاهی هنر تصریح کرد: با وجود ساختارها و مراکزی که در یک سال اخیر در جهاد دانشگاهی هنر ایجاد شده و تنوعی که در خدمات فرهنگی و هنری این واحد ایجاد شده، این واحد می تواند پشتیبانی علمی، فنی و اجرایی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و خدمات هنری مورد نیاز کشور و به ویژه مجموعه جهاددانشگاهی را به عهده بگیرد.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir