پیشنهاد دکتر ایوبی: جشنواره فیلم فناوری و صنعتی در خارج از تهران برگزار شود
چهار شنبه 29 دی 1395 بازدید: 1898

رییس سازمان سینمایی کشور پیشنهاد کرد که جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی در شهری دیگری به‌جز تهران برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) با رییس سازمان سینمایی کشور دیدار کرد.
حجت‌الله ایوبی در این نشست، جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی را جشنواره‌ای موفق در زمینه صنعت و هنر دانست و گفت: این جشنواره از رویدادهایی است که می‌تواند بسیار موفق ظاهر شود. متاسفانه در زمان باقی‌مانده تا برگزاری جشنواره، برخی اقدامات مانند تخصیص سهمیه برای ساخت فیلم‌های صنعتی و فناوری امکان‌پذیر نیست، اما در حال حاضر می‌توان برای فعالیت‌های اجرایی، تشریفات و برگزاری بهتر، همکاران جشنواره را یاری کرد تا برای دوره‌های آینده، تسهیلاتی در نظر گرفته شود.
او سپس ضمن ارائه پیشنهادی برای فعالیت دائمی دبیرخانه جشنواره فیلم فناوری و صنعتی، بیان کرد: اگر دبیرخانه جشنواره به‌صورت دائمی فعالیت کند و با تعامل با بخش‌های صنعتی کشور بتواند از این مراکز سفارش دریافت کند، می‌تواند فعالیت مفیدی داشته باشد. علم و صنعت از بخش‌های خاصی محسوب می‌شوند که اگر به زبان عمومی و قابل فهم و جذاب برای مردم تبدیل شود، امید و انرژی مثبت را در بین دانشجویان و قشر جوان جامعه بیشتر می‌کند. در این صورت، جوانان به این نتیجه می‌رسند که می‌توانند در کشور خودشان فعالیت داشته باشند و شغل ایجاد کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار امیدواری نسبت به طی مسیر درست توسط دست‌اندرکاران این جشنواره، بیان کرد: نکته مهمی که نباید فراموش شود، این است که اگر جشنواره در دوره‌های پنجم یا ششم نتواند روی پای خود بایستد، معلوم می‌شود که راه را درست طی نکرده، اما از روند طی‌شده مشخص است که این جشنواره آینده درخشانی خواهد داشت.
ایوبی با انتقاد از اصرار بر برگزاری بیشتر جشنواره‌ها در تهران، گفت: معتقدم برگزاری بیشتر جشنواره‌ها در تهران باعث شده نتیجه تلاش‌ها چندان دیده نشده و تکرار مکررات تلقی شود. بنابراین پیشنهاد من برای برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، استفاده از ظرفیت دیگر شهرها مانند عسلویه، قزوین، اراک، تبریز یا اردبیل است.
وی در پایان تصذیح کرد: برگزاری این جشنواره در یک شهر، تبدیل به یک رویداد و اتفاق بزرگ می‌شود و تمام نیروهای استان باانگیزه بالا برای برگزاری جشنواره بسیج می‌شوند.

در بخش دیگری از این نشست، بهزاد رشیدی - رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر  و رییس جشنواره گزارشی را از برنامه ها و اهداف این دوره از جشنواره ارائه کرد.
وی گفت: برای جشنواره امسال با عسلویه و شرکت های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی مذاکرات و هماهنگی‌هایی صورت گرفته و امیدواریم این منطقه شرایط میزبانی را فراهم کند و ما بتوانیم هنرمندان را بیشترو از نزدیک با صنعت و فناوری کشور مرتبط کنیم.

در ادامه این نشست، مسعود نجفی - دبیر چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی - نیز درباره برگزاری جشنواره در شهری خارج از تهران، گفت: سال گذشته تلاش زیادی شد تا این جشنواره در تبریز برگزار شود و با وجود حمایت‌های وزارت ارشاد در این شهر، متاسفانه این امر محقق نشد.

پرویز کرمی - مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره - نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ‌سازی، گفت: با وجود مشکلات مالی دولت و جامعه، جهاد دانشگاهی همت بالایی دارد که این جشنواره را برپا کرده و معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور نیز تا حد ممکن از این جشنواره حمایت می‌کند. این جشنواره می‌تواند باعث ترغیب و تشویق بیشتر هنرمندان برای حضور در عرصه علم و فناوری و صنعت شود. باید برای  هنرمندان در رسته‌های مختلف، علقه و ارتباط ویژه ایجاد شود تا یافته‌ها و دستاوردهای علمی و صنعتی کشور از زبان ویژه آن‌ها و هنر بین مردم ساری و جاری شود.
وی ادامه داد: اگر مسئولان وزارت ارشاد با حمایتی ملموس‌تر از نوع معنوی به جشنواره کمک کنند، این انرژی و انگیزه روی تک‌تک عوامل اجرایی جشنواره فردا اثر مثبت گذاشته و ناخودآگاه، توجه وزرا و مسئولان را به برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی جلب می‌کند.
براساس این گزارش، در پایان این نشست تندیس جشنواره به رییس سازمان سینمایی کشور تقدیم شد.

در این نشست علاوه بر افرادی که سخنرانی کردند، دکتر علی منتظری، علی متقیان و دکتر سعید پورعلی از اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی و آرش امینی، مدیرکل امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی حضور داشتند.
 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir