زایجانی: تجاری‌سازی آثار برتر از مهمترین اهداف پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش است
شنبه 9 اردیبهشت 1396 بازدید: 2199

 به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، الهام زایجانی، دبیر پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش درباره روند برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری گفت: جشنواره نقش تن‌پوش تلاشی برای الگوسازی و ترویج استفاده از نقش های ایرانی، اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان به طراحی و خلق تصاویر زیبا بر روی تن‌پوش به شمار می‌رود.

 
زایجانی، تجاری‌سازی آثار برتر را از مهمترین اهداف پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش برشمرد و تصریح کرد: این مهم با همکاری تیم اجرایی متشکل از مسئولین، اساتید  و بخش خصوصی حاصل شده و موجب گردیده تا جشنواره بیش از هر زمان دیگری به اهداف خود نزدیک‌تر شود.
 
دبیر پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش افزود: یکی از نقاط عطف برپایی جشنواره تا به اکنون، قرار گرفتن دو رویکرد هنری و صنعتی در بخش داوری و گزینش آثار برتر جشنواره بوده و در حوزه داوری آثار ،از هرگونه اعمال سلیقه شخصی توسط هیئت داوران خودداری شده است. 
 
او با اشاره به انتشار فراخوان به شکل گسترده در سطح کشور اظهار داشت: برای نخستین بار در این دوره به موضوعات جشنواره محوریت داده شد و فراخوان کشوری مواردی همچون زندگی شهری همراه با مفاهیمی مانند محیط زیست، ارزش‌های انسانی، موضوعات آئینی ،آلودگی هوا و...را در برگرفت و که البته موضوعاتی مانند ایثار و شهادت ، انقلاب اسلامی نیز در کنار موضوع آزاد به درستی در فراخوان خودنمایی کردند.
 
زایجانی در ادامه افزود: به منظور برپایی هرچه پویاتر پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، از زمان انتشار فراخوان، شبکه‌ای از همکاران دانشجویی و اساتید در مراکز استان‌ها فعال شدند و  اعضای هیئت داوران نیز با ترکیبی منسجم از فعالان و تولیدکنندگان در حوزه پوشاک و تی‌شرت و نمایندگانی از میان اساتید دانشگاه و طراحان آزاد، جشنواره را به اهداف خود نزدیک‌تر ساختند.
 
دبیر  پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش به برپایی ورکشاپ‌های آموزشی از زمان انتشار فراخوان در شهرهای مختلف اشاره و بیان کرد: این کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته و مرتبط با موضوعات و رویکرد کلی جشنواره در دانشگاه‌های مختلف همچون فنی و حرفه ای سنندج، پیام نور هنر تبریز و علم و فرهنگ تهران برپا شد و همچنین با تکیه بر تجربیات چهار دوره قبلی و همراهی و حضور دکتر پورعلی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور ،بهزاد رشیدی رییس جهاددانشگاهی هنر ،مهدی محمودی رییس موسسات مد و لباس کشور ، اساتیدی همچون بنفشه مقدم، سارا جعفری، محمدحسن عزت‌زاده و علی فانی‌سالک  و دهقان از دانشگاه هنر  شروع خوبی برای جشنواره در دوره پنجم رقم خورد.
 
زایجانی در خاتمه گفت: مراسم اختتامیه جشنواره در روز 19 اردیبهشت ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار می‌شود و از روز 19 تا 21 اردیبهشت‌ماه، آثار منتخب جشنواره در قالب یک نمایشگاه ارائه خواهند شد.
 
پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مدولباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، موسسات خصوصی و به ریاست بهزاد رشیدی و دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد هنر برگزار می‌شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir