نقش جشنواره نقش تن‌پوش در ایجاد نگرش جدید به زندگی اجتماعی
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1396 بازدید: 2273

 به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، علی فانی سالک، داور پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش و مدیر گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه هنر درباره آثار این دوره از جشنواره گفت: جشنواره پیش رو در قیاس با دوره‌های قبلی به شکلی تخصصی‌تر برگزار شد و تنظیم اساسنامه جشنواره تا حدودی توانست برخی کاستی‌ها را مرتفع سازد.

 
او در ادامه به ایده خلاقانه در برگزاری این رویداد فرهنگی، هنری و اجتماعی اشاره و تصریح کرد: موضوعات اجتماعی همچون زندگی شهری و آلودگی‌های زیست‌محیطی که برای این دوره از جشنواره انتخاب شد نشان از شناخت ذائقه مخاطبان جشنواره در اجتماع داشت، چرا که تی‌شرت جنبه تجاری و تبلیغاتی بالایی دارد و یکی از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین تابلوهای تبلیغاتی متحرک محسوب می‌شود.
 
داور پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش افزود: از آنجا که تی‌شرت ابزاری مناسب برای انتقال پیام است، آثار جشنواره نقش تن‌پوش باید نگرش جدیدی درباره زندگی اجتماعی به وجود آورند.
 
مدیر گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه هنر همچنین بر خاستگاه طراحی تی‌شرت در فضاهای دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: موضوع و هدف جشنواره نقش تن‌پوش در فضاهای دانشگاهی نیز اهمیت بسیار دارد به طوری که در مقطع کارشناسی طراحی پارچه و لباس، بالغ بر 6 واحد درسی به مقوله طراحی تی‌شرت اختصاص داده شده است.
 
فانی سالک با اشاره به اهمیت و جایگاه حضور هنرمندان پیشکسوت عرصه‌های گوناگون به ویژه هنرهای تجسمی و همراهی آنان با جشنواره نقش تن‌پوش اظهار داشت: توجه به کارکردهای هنرهای تجسمی در طراحی تی‌شرت بر جنبه‌های ارتباط تصویری این کالای پوشیدنی تأکید دارد و به نظر می‌رسد بهتر است در دوره‌های آتی شاهد حضور پررنگ هنرمندان برجسته عرصه تجسمی در این رویداد و نمایش آثار آن‌ها باشیم.
 
پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن مؤسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز ریاست جمهوری، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، مؤسسات خصوصی و به دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد هنر برگزار می‌شود.
 
اختتامیه این جشنواره در روز 19 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و از روز 19 تا 21 همین ماه، نمایشگاه آثار برگزیده برپا خواهد بود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir