مهندس فتاح تأکید کرد: عزم جهاددانشگاهی و کمیته امداد برای محرومیت زدایی با روش های علمی
دوشنبه 19 تیر 1396 بازدید: 1208

 مهندس فتاح تأکید کرد: 

عزم جهاددانشگاهی و کمیته امداد برای محرومیت زدایی با روش های علمی
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمک به محرومان با روش های علمی با روش های جاری امکان پذیر نیست و به اقدامات علمی و همکاری با مراکز دانشگاهی و پژوهشی نیاز است که در این زمینه از ظرفیت جهاددانشگاهی در امور آموزشی، پژوهشی. تحقیقاتی برای بهبود امور کمک خواهیم گرفت و ارتباط با این نهاد را جدی تر دنبال می کنیم.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهندس پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: خداوند را شاکریم که امروز در جهاد دانشگاهی حضور داریم و قرار است تفاهم نامه‌ای امضا شود که به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی ادامه داد: اتفاق بسیار خوبی است که دو نهاد برخاسته از ذات انقلاب که به فرمان امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری تاسیس شده، می‌خواهند دست به دست هم دهند و در راستای رسیدگی به محرومان و فرودستان که این هدف هم برخاسته از ذات انقلاب است، فعالیت کنند.
فتاح خاطرنشان کرد: گذر زمان ما را دچار غفلت کرده است، اوایل انقلاب دانشجویان کارشان حضور در مناطق محروم بود، افتخار یک دانشجوی انقلابی سینه سپر کردن برای رفع محرومیت بود.
وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر، نیازمند همدلی برای کمک به محرومان و نیازمندان هستیم. امیدواریم آنگونه که نظام ما در مسیر قرآن بوده، به جایی برسیم که قرآن از ما می‌خواهد و آن هم رفع کامل محرومیت‌هاست. این کار هم با فعالیت‌های متعارف و غیرعلمی و یا سنتی به سرانجام نمی‌رسد.
وی گفت: ما نیازمند آن هستیم که به جامعه علمی و دانشگاهی با روحیه جهادی وصل شویم و بتوانیم اراده خود را در این مسیر نشان دهیم. در این زمینه می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در امور حمایتی، پژوهشی، تحقیقاتی و ... برای تحت پوشش قرار دادن افشار محروم جامعه استفاده کنیم.
فتاح افزود: نکات خوبی در متن تفاهم‌نامه گنجانده شده که باید اجرایی شود. این که جلسات امضای تفاهم‌نامه زینت‌المجالس است، این خوب نیست و برای دو نهاد انقلابی همچون کمیته امداد و جهاددانشگاهی زیبنده نیست. ما می‌خواهیم متن تفاهم‌نامه اجرایی شود که خوشبختانه دو طرف این عزم جدی را دارند، مسایل علمی بایستی با رویکردی جهادی پیگیری شود.
 
گفتنی است، در این مراسم معاونان این دو نهاد به ایراد سخن پرداختند و زمینه‌های همکاری و مطالبات خود را مطرح کردند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir