مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر؛ کانونی برای فراگیری دوره های تخصصی کاربردی هنری
شنبه 7 مرداد 1396 بازدید: 2835

مدیر مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر گفت: این مرکز با وجود زیرساخت های آموزشی و استادانی مجرب، مرکزی استاندارد و کیفی برای فراگیری دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی هنری است و در یکسال گذشته منتهی به مرداد 96 ظرفیت آموزشی آن نسبت سال گذشته دو برابر شده است.

محدثه خلیلی مدیر مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر که در آستانه سی هفتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی سخن می گفت، بیان کرد: مهارت های تخصصی و کاربردی و دانش بنیان به ویژه در رشته های هنری یکی از حلقه های مفقوده اشتغال جوانان دانش آموختگان است که همواره مورد تاکید کارشناسان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: جوانان، با داشتن مهارت ها و دانش تخصصی و کاربردی در یکی از رشته های هنری، با داشتن قدری خلاقیت و نوآوری، به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند.
جهاد دانشگاهی هنر براساس همین ضرورت، کلاس های هنری و دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی هنر را با سرفصل های جدید و کاربردی و با رویکرد کسب مهارت و کارآفرینی طراحی کرده و برگزار می کند.
مدیر مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر گفت: ماحصل این دوره ها آموزش 2000 نفر از جوانان و نوجوانان استان تهران و همچنین دیگر شهرستان ها بوده است.
این مرکز در یکسال گذشته منتهی به مرداد 96، دوره¬های آموزشی الگوسازی و دوخت لباس، تکنیک فیوزگلس در شیشه گری، طراحی، عکاسی دیجیتال، طراحی لباس، طراحی طلا و جواهرات، نقاشی، عکاسی،گرافیک، دوخت های سنتی، سفالگری، نرم افزارهای هنر و معماری، طراحی و چاپ پارچه، پتینه و نقاشی دیواری، چرم دست دوز، تربیت مربی هنر کودک، معماری و دکوراسیون داخلی، تصویرسازی، خوشنویسی، نازک کاری چوب و معرق چوب و سفالگری را ارایه کرده است.
 همچنین مرکز آموزش های تخصصی کاربردی هنر دوره های آموزش هنر کودک و نوجوان(ویژه گروه سنی 7 الی 17 سال) را در رشته هایی همچون عکاسی، طراحی، نقاشی، تصویر سازی،سفال، خوشنویسی، ایندیزاین و چرم دوزی را برگزار می کند.
خلیلی با اشاره به ایجاد دپارتمان زبان های خارجی در مرکز، افزود: در سال 96 ظرفیت آموزشی را تقریبا به دو برابر افزایش داده ایم و در نظر داریم با هدف هرچه وسیع تر کردن دوره های آموزشی تخصصی هنر و پاسخ گویی به نیاز هنرجویان در دیگر استان ها؛ کارگاه¬ها و ورکشاپ¬های تخصصی را در مراکز استانی نیز برگزار کنیم.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی برای فراگیران و علاقمندان عرصه هنر، گفت: در یک سال گذشته تعداد 15 کارگاه تخصصی در زمینه هایی همچون شیشه، کامپوزیت، سفال، دوخت، طراحی لباس و غیره با حضور بیش از 300 نفر از علاقه‌مندان برگزار شده است.
مدیر مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر با دعوت از علاقمندان به رشته های هنری و جوانان جویای کار، اعلام کرد: ثبت نام در دوره‌های این مرکز  به‌صورت الکترونیکی و از طریق وب سایت های www.jdart.ir و www.jdhonar.ir  و مراجعه به مرکز امکان پذیر خواهد بود.
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir