فراخوان چهارمین سوگواره عاشورایی خط سوم منتشر شد
دوشنبه 24 مهر 1396 بازدید: 1710

 فراخوان چهارمین سوگواره عاشورایی خط سوم منتشر شد

چهارمین سوگواره عاشورایی خط سوم با موضوع نگاه هنرمندانه به قیام حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) و آیین‌های عزاداری حضرت، در سه بخش عکس، شعر و داستان برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سوگواره، این سوگواره که در سه دوره گذشته تنها پذیرای آثار هنرمندان عکاس بود، امسال و در ایستگاه چهارم علاوه بر عکس، شعر و داستان را نیز به قالب آثار قابل ارائه افزوده است.
سوگواره چهارم با همه تفاوت‌ هایش نسبت به سه دوره قبل همچنان اهداف دوره‌های گذشته را سرلوحه خود قرار داده‌است:
گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به‌ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه
تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی و به تصویر کشیدن صحنه‌های عزاداری در نقاط ‏مختلف کشور و کمک به معرفی عکاسان، نویسندگان و شاعران جوان و علاقه‌ مند و ترغیب آنان به فعالیت در این زمینه.
سوگواره چهارم در بخش عکس نیز نسبت به سه دوره گذشته دستخوش تغییراتی شده است و شرکت‌ کنندگان این بخش می بایست تصاویری ثبت کنند که موضوعی واحد را روایت کند؛ یعنی هر فرد باید با حداقل 5 و حداکثر 10 عکس موضوعی مرتبط با موضوع اصلی سوگواره را روایت کند. همچنین هر شرکت‌کننده می‌تواند برای سه موضوع متفاوت عکس ارسال کند.
یکی دیگر از تغییرات این دوره فعال شدن وب‌ سایت سوگواره است؛ این وب‌سایت به نشانی www.khate3vm.com تنها راه ارسال آثار شرکت‌کنندگان به دبیرخانه سوگواره است.
داستان و شعر، بخش‌های دیگر سوگواره چهارم هستند. در بخش داستان، شرکت‌کنندگان باید داستان‌هایی بین 1000 تا 5000 کلمه ارسال کنند و در بخش شعر نیز آثار باید در یکی از قالب‌ های شعر سنتی (قالب‌های کلاسیک)، شعر نو (سپید و نیمایی) و یا ترانه و تصنیف باشد.
بنابر اعلام دبیرخانه چهارمین سوگواره عاشورایی خط سوم فرصت ارسال آثار از 15 آبان تا 15 آذر تعیین شده است.
تقویم زمانی سوگواره:
تاریخ آغاز ارسال آثار: پانزدهم آبان
تاریخ مهلت ارسال آثار: پانزدهم آذر
تاریخ برگزاری اختتامیه: بهمن 1396
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir