از نمایشگاه نقاشی «کلروفیل» دیدن کنید/ رویش صلح در قاب نقاشی
دوشنبه 8 آبان 1396 بازدید: 1878
با افتخار از شما هنرمندان و فرهیختگان گرامی دعوت می‌شود در افتتاحیه نمایشگاه طراحی و نقاشی‌های شیرین عربی و مریم به‌نژاد، از استادان با سابقه رشته نقاشی در جهاددانشگاهی هنر با عنوان «کلروفیل» شرکت فرمایید. 
 
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:
«کلروفیل رنگدانه سبز گیاهان است که نور را جذب می‌کند. این مجموعه، پروژه‌ای تجربی در جهت مطالعه گل‌ها و گیاهان خانگی است که در واکنش به واقعیت ناگوار جنگ، ترور، انفجار و خشونت در جهان با رویکردی عینی و ذهنی شکل گرفته است و شاید گامی برای صلح بدون پرداختن به جنگ باشد.»
 
مریم به‌نژاد، در گفت‌وگو با روابط‌عمومی جهاددانشگاهی هنر می‌گوید: «بسیاری از آثار این مجموعه گل‌ها و گیاهانی هستند که پس از بارها تخریب بر زمین خویش باز روییده‌اند و هدف ما از انتخاب آنها، صلح و نمایش رویش دوباره پس از جنگ بوده است.»
استاد نقاشی جهاددانشگاهی هنر این‌گونه ادامه می‌دهد: «صلح و رویش دوباره زندگی رویکرد ثابت من و همکارم در همه آثار این نمایشگاه بوده اما از سبک‌های متفاوتی برای بیان این مقصود بهره برده‌ایم. به‌عنوان مثال من در آثار خودم از فلز و کلاژ استفاده کرده‌ام و خانم عربی آثارشان را با استفاده از رنگ آفریده‌اند.»
 
مریم به‌نژاد در خاتمه از کلیه هنرمندان، هنردوستان و علاقه‌مندان به صلح و زندگی دعوت کرد در این نمایشگاه که از 12 الی 24 آبان از ساعت 16 الی 20 در گالری هپتا برقرار است، دیدن کنند.
 
افتتاحیه نمایشگاه: جمعه 12 آبان 1396 ساعت 16
 
آدرس: تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی باغ هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره ۳، گالری هپتا 
تلفن: 02188309940
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir