زبان هنر زبان صداقت است
یکشنبه 19 آذر 1396 بازدید: 2094

 رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: در زبان هنر  بر خلاف زبان  سیاستمداران، صداقت  جاری و ساری و فریاد را به رساترین شکل در قالب زیبایی و صداقت  بیان می کند.

 

 به گزارش ایسنا واحد دانشگاه هنر، مراسم بزرگداشت 16 آذر و بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه هنر عصر گدشته ( شنبه 18 آذر) توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر با حضور قاسم میرزایی نکو، نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون شوراها و امور داخل کشور در مجلس و پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی  و دکتر محمود ارژمند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر  و جمع کثیری از دانشجویان در پردیس هنرهای کاربردی (تالار فارابی) دانشگاه هنر برگزار شد.

درابتدای مراسم نگار یعقوبی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنرگفت: سال گذشته انجمن اسلامی دانشگاه هنر دست خطی از حجت الاسلام سید محمد خاتمی دریافت کرد به بهانه روز دانشجو و گرفتن مجوز انجمن اسلامی که بنا به دلایلی نتوانستیم آن را منتشر کنیم .

به گزارش ایسنا در این متن آمده است:

روز مبارک 16 آذر روز دانشجو را به همه دانشجویان  به ویژه دانشجویان انجمن اسلامی و نو پای  دانشگاه هنر تبریک می گویم ویاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی می داریم .

محیط دانشگاهی ما  بخصوص انجمن های اسلامی بیش از پیش از آرمان  ها و ارزش هایی که در حرکت های اعتراضی دانشجویان در سال 1332 علیه رژیم کودتا پشتیبانان آنان بوده و در جهت دفاع ازحق و حرمت مردم پشتیبانی می کنند و در دفاع از اساس اخلاق و عدالت و نیز اسلام  عزیزی که بر انقلاب ما شور همگانی آفرید و منجر به استقرار جمهوری اسلامی شد ، کوتاهی نمی کنند.

در پایان موفقیت شما عزیزان را در انجمن اسلامی در دانشگاه هنر از درگاه خداوند متعال خواستارم.

یعقوبی سپس بیان کرد: در سخنرانی ها و بیانیه ها یی که ایراد و منتشر می شود انتظار  می رود صدا  و پیام دانشجو در راستای رسالتی که برایش تعریف شده ، شنیده شود.

وی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه هنر در پی اعتراض به وزیر علوم و تحقیقات و فناوری ایران دست به اقدام و انتخابی سیاسی نزدند، ما تنها خطری قطعی را رفع کرده ایم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر گفت: نادیده گرفتن دانشجویی و به رسمیت نشناختن آنها در جامعه باعث نمی شود این قشر در مقابل انجام وظایف خود کوتاهی کند.

در ادامه مراسم بزرگداشت روز دانشجو پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاهی به جنبش دانشجویی این قشر آگاهی بخش جامعه اساسا این سوال پیش می آید ایا چیزی به نام جنبش دانشجویی باقی مانده است ، متاسفانه با ایجاد موانع دانشجویان را هم به مانند سیاستمداران و هنرمندان به خو د سانسوری وادار کرده ایم .

وی گفت: اگر آزادی بیان و آزادی گفت و گو نباشد و ما نتوانیم حرف بزنیم بسان مرغ مادری که باید به دنبال آب و دانه برای فرزندانش باشد منتظره کسی آب و دانه ای به آن بدهد می مانیم.

سلحشوری بیان کرد: خلاقیت ویژگی خاص و برجسته هنر و هنرمند است و کسی که در این حوزه قدم می گذارد با عشق و علاقه و توجه به رسالت دانشجویی افق های روشنی را برای خود و جامعه رقم می زند.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یاد آوری کرد: دانشجویان روزی را به عنوان روز دانشجو برگزیدند که یاد اور جانفشانی سه دانشجو می باشد که برای اعتلای کشور و انجام رسالت خطیر جان خود را از دست دادند.

 

وی افزود: گرامی داشت روز دانشجو به منظور احیای تفکر دانشجو و معرفی دانشجو به عنوان روح بیدار و متفکر جامعه است ، دانشجو نباید در قفس برای تهیه آب و دانه ، منتظر بماند .

سلحشوری گفت:  در زبان هنر بر خلاف زبان سیاستمداران، صداقت  جاری و ساری و ازخشونت خبری نیست، زبان هنر فریاد را به رساترین شکل در قالب عشق و زیبایی و صداقت  بیان می کند.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث انتقاد دانشجویان از معرفی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری بیان کرد: انتقاد و روحیه نقد در بین دانشجویان باید وجود داشته باشد زیرا وظیفه دانشجو انتقاد و آگاهی بخشی به جامعه است اما در مورد وزیر وزیر علوم و تحقیقات و فناوری  باید به دکتر غلامی فرصت داد تا با کارکرد و انتخاب های شایسته دانشگاه را در نیل به اهدافش کمک کند.

 

 سپس ناظر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجلس گفت: فضای مجازی بهترین فضا برای طرح افکار و دیدگاه های جنبش دانشجویی است.

قاسم میرزایی نکو با طرح این پرسش که به کجا رسیده‌ایم که وقتی اسم میرحسین موسوی یا سیدمحمد خاتمی برده می شود خوشحال می‌شویم و دست می‌زنیم؟

نماینده مردم دماوند در مجلس ادامه داد: به واقع به کجا رسیده ‌ایم که حال و روزمان این چنین شده است؟ امیدوارم روزی برسد که حق‌گویی و حق‌خواهی از این وضعیت خارج شود و مردم از استثمار، استکبار و استحمار رهایی یابند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: بچه های دهه ۷۰، ۸۰، بچه های مَجاز و نه حقیقت هستند. این نسل اگرچه اطلاعات کمی نسبت به تاریخچه انقلاب دارد اما بسیار باهوش و بسیار صادق است و در ضمن گول رنگ، ریش و سجاده را نمی‌خورد. این نسل، نسل تلفیق سنت، مدرنیسم و پسامدرنیسم است که در موسیقی سنتی همایون شجریان، در موسیقی پاپ گروه پالت، در معماری میرحسین موسوی و در مجسمه سازی زهرا رهنورد را به همگان معرفی کرده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: نسل من نسل شهید، زخمی، ایثار، شهادت، فداکاری و جلوگیری از تجاوز است و شما حتما تاریخچه ۱۶ آذر را به خوبی می دانید که نسل ما در غبار فرا گرفته دوران ظلمت کاری کرد کارستان و باعث شد در نسل ما جنبش دانشجویی شکل گرفته و پاس داشته شود.

میرزایی نکو با تبیین واژه «اصلاحات» گفت: اصلاحات یعنی دین رحمانی که یک فرآیند و یک چرخه است و با پروژه انتخاباتی و انتخاب روحانی نیز فرق دارد. اصلاحات فقط گفت‌وگو نمی‌کند بلکه گفتمان‌سازی دارد اما متاسفانه در شرایطی قرار گرفته ایم که هر کس نقدی می‌کند مبدل به دشمن می شود.

وی مدعی شد: در چنین شرایطی شهردارش ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی بر جا می‌گذارد با ۶۷ هزار کارمند شهرداری. در چنین فضایی به جای کارآفرینی، آرزویت می‌شود استخدام، بیمه شدن و بازنشستگی و دریافت پول بلیت برای رفتن به دانشگاه. در چنین فضایی اگر کارت به دارو، درمان و دادگاه برسد دیگر واویلاست.

نماینده مردم دماوند در مجلس ابراز عقیده کرد: به راستی چه شده که باید سرت جلوی مسوولانی که وظیفه دارند به وظایفش عمل کند خم شود و بله‌قربان‌گو شوی، در غیر این صورت تبدیل به مشتی خس و خاشاک شده و حتما در حصر قرار می‌گیری.

میرزایی نکو در عین حال خاطرنشان کرد: مکتب و منطق حسین (ع) این بود که اگر دین ندارید، آزاده باشید. در چنین مکتبی ملاک برتری، تقواست. تقوا هم مسجد و نماز نیست، تقوا یعنی پرهیزکاری و ترسیدن از عواقب امور و ترسیدن از نفس عماره.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: اجازه ندهید که این حق مسلم یعنی روشنگری خاموش شود یا به فراموشی سپرده شود. ناراحت شدن از یک حقیقت بهتر از تسکین یافتن با یک دروغ است.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir