مرکز بهداشت ، درمان و مشاوره دانشگاه هنر برگزار می کند
دوشنبه 20 آذر 1396 بازدید: 1527

  مرکز بهداشت درمان و مشاوره دانشگاه هنر روز دوشنبه 20  و سه شنبه 21  آذر ماه 96 به غربالگری دیابت و کنترل قند خون دانشجویان و کارکنان دانشگاه هنر می پردازد.

 

به گزارش ایسنا واحد دانشگاه هنر ، روابط عمومی این دانشگاه : یکی از شایع‌ترین بیماری‌های اختلالات متابولیکی دیابت است که ناشی از کمبود ترشح و یا عدم کارآیی هورمون انسولین در کاهش مقدار قند می‌باشد. بنا به اظهارات وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی (در همایش بین المللی راهبردی دیابت ایران ) 400 میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند که طبق پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی تا سال 2035 به 600 میلیون نفر خواهد رسید.

در ایران نیز 5/4 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که تا 2 سال آینده به 6 میلیون نفر می‌رسند. در هر 6 ثانیه یک نفر به علت عوارض آن جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس آخرین پژوهش‌های صورت گرفته 2 میلیون ایرانی بی خبر از دیابت و 5 میلیون در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. همچنین سالانه 8/3 میلیارد دلار هزینه صرف درمان این بیماری می‌شود. از زمینه‌های ابتلا به دیابت می‌توان به آمادگی‌های رفتاری محیطی و ژنتیکی اشاره نمود .

مشکلات قلبی عروقی، عصبی، گوارشی، کلیوی، جنسی، بینایی، سکته مغزی و قطع عضو و ...  از عوارض این بیماری به شمار می روند.

با توجه به اثرات جبران ناپذیر این بیماری و ضرورت شناخت ابعاد بهداشتی، بهزیستی، روانی، فردی و اجتماعی دیابت، مرکز بهداشت درمان و مشاوره دانشگاه هنر در نظر دارد ، روز دوشنبه 20  و سه شنبه 21  آذر ماه 96 در پردیس باغ ملی و در پردیس ولیعصر با استقرار اتوبوس‌های سیار مجهز به پزشک و متخصص در پیشگیری و کنترل قند خون و غربالگری دیابت دانشجویان و کارکنان دانشگاه هنر، گامی مهم و اساسی بردارد. 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir