پرتره‌هایی با روایت تلاطم درونی انسان / نمایش آثار هامون بادپر در گالری ابد
دوشنبه 4 دی 1396 بازدید: 1619

 سومین مجموعه پرتره‌ها و آثار فیگوراتیو هامون بادپر با عنوان "دگرگونی" در گالری ابد به نمایش درآمده است.

 به گزارش ایسنا واحد دانشگاه هنر ، هامون بادپر، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه "دگرگونی" در گالری ابد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این مجموعه در ادامه کارهای گذشته من و به عنوان سومین نمایشگاهی است که با سبک فیگوراتیو و پرتره اجرا شده است.

وی در ادامه افزود: در این مجموعه 14 اثر با ابعاد 80 در 120 با متریال رنگ و روغن به نمایش گذاشته شده که نزدیک به یک سال زمان صرف اجرای آن کرده‌ام.

این هنرمند نقاش درگیری با مقوله انسان و تغییرات درونی را دغدغه اصلی خود دانست و در این‌باره بیان کرد: از زمانی که به عنوان یک انسان توان اندیشیدن در من ایجاد شد، همواره انسان و موضوعات بشری، دغدغه اصلی‌ام است به همین خاطر هر سه مجموعه کاری من و یک کتاب منتشر شده از آثارم به مقوله انسان مربوط است.

بادپر درباره دلیل انتخاب نام "دگرگونگی" برای این نمایشگاه ،گفت: دگرگونگى به معنای تغییری مداوم تا ابد است. چرا که انسان در برخورد با خود در گذر زمان همیشه در اصلی ثابت،  پیوسته در حال تغییر است البته در این میان همواره چیزی و یا لحظه‌ایى در حال مشاهده وجود دارد.

او تصریح کرد: در واقع درون این مقوله شاهدى بر روایت تغییر وجود دارد، تغییرى که نه مثبت و نه منفى است. در حقیقت این تغییر مانند عبور از نقطه‌ای به نقطه دیگر است به نحوی که انگار هیچ ابتدا و انتهایى در کار نیست.

وی درونیات انسان را متلاطم خواند و بیان کرد: انسان در گذشته، آینده و گمشده در زمان حال، سیر می‌کند و با هر وسیله و امکانی مدام به روایت همهِ خود می‌پردازد لذا انسان امروز متعلق خاطره‌هاست بی‌آنکه درکى از آنچه بر او گذشته داشته باشد.

بادپر مجموعه "دگرگونگی" را برداشتی از خودشناسی خواند و تأکید کرد: مجموعه حاضر فهمی و یا برداشتی از این اندیشه است که در ابعادی به اسم و محدوده پرتره به انجام رسیده است. در حقیقت سال‌های زیادی، افراد مختلف شاید ناخواسته در مواجهه با ذهن هنرمند، اثرشان را به عنوان یک زبان بیان و انتقال به این گونه برجا گذاشته‌اند که نمود آن، آثار این مجموعه است.

این هنرمند درباره روند شکل‌گیری مجموعه اخیر توضیح داد و اظهار کرد: در مجموعه نخست من کارها در ابعاد بزرگ 220 در 160 اجرا شدند البته پس از آن، طراحی این آثار در کتابی به نام "خط‌خطی‌های یک خط" به چاپ رسید. پس از مجموعه اخیر نیز آلبوم دیگری از کارهای طراحی و پرتره اجرا شده است.

بادپر درباره مدل‌های حاضر در آثار خود گفت: در دوره‌های نخست این مدل‌ها عموماً ساخته و پرداخته ذهن من و اغلب درونی بودند به همین خاطر کارها بیشتر با خاکستری همراه بود اما در مجموعه اخیر اغلب مدل‌ها شخصیت‌های بیرونی هستند.

او در ادامه افزود: حضور شخصیت‌های واقعی به عنوان مدل کارهای من به این معنا نیست که من تماماً شکل رئال آنان را تصویر کرده‌ام زیرا تنها اسکلت کار در این مسئله مهم بوده است و من صرفاً کاراکتری را که خواسته‌ام، طراحی و اجرا کرده‌ام.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا 8 دی ماه همه روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری ابد واقع در گیشا (کوی نصر)، خیابان شهید علیالی (پیروزی غربی)، خیابان جوادی، پلاک 53 مراجعه کنند.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir