دنبال این هستیم که ایران پنجمین پایتخت مد در دنیا باشد
یکشنبه 10 دی 1396 بازدید: 2081

 دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: ماندگاری آثار، به داشتن مفهوم ارتباط دارد و تغییر رنگ پارچه، چاپ جدید به معنی طرح جدید نیست. به دنبال این هستیم تا ساختارهایی طراحی شود که بعد از چهار پایتخت اصلی مد در دنیا، ما کشور پنجم باشیم و این موضوع دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «عصر گفتگوی قلم»، حمید قبادی در نخستین جشنواره طراحی لباس و تولید کنندگان پوشاک ایران بیان کرد: البته کشورمان در طراحی هزاران درجه جلوتر از سایرکشورها حرکت کرده و  تاکید می‌کنم در طراحی پیشرفت خوبی داشتیم، البته صرف ادعا نمی‌شود باید ساختارهای مبتنی بر اندیشه و فکر، مدرسه مد و مراکز اصلی را ایجاد کنیم.

او گفت: قانون مد ولباس سال‌هاست که به تصویب رسیده و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بنا نهاده شده است. به همین دلیل موضوع طراحی، خلق اثر،  فکر و اندیشه در حوزه لباس مورد احترام قرار گرفت، چرا که پیش از این ما مرجع و نهادی را نداشتیم و می‌توان گفت در سال‌های اخیر با ساز و کار مناسبی این رویداد فرهنگی  به شکل قانونی و سامان یافته در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: جشنواره و آئین نامه‌هایی به تصویب رسید که چارچوب طراحی و مدسازی را در کشور شکل داده و در پنج سال گذشته موضوع مد را در کشور به یک جایگاه قابل توجهی رسانده است.

دبیر کارگروه مد و لباس بیان کرد: مد ولباس به عنوان عناصر مهم تشکیل دهنده در کشور محسوب می‌شود، اما زمانی می‌توانیم ادعا کنیم دارای فرهنگ غنی هستیم که از داشته‌های خودمان به شکل هدفمند با چارچــوب تعریف شده بهره مند شویم.

قبادی درباره ایجاد برند قدرتمند اظهار کرد: یکی از مهمترین روش‌ها ایجاد برند های قدرتمند در کشور است، اما متاسفانه به رغم تلاش‌های گسترده از برندهای کافی برخوردار نیستیم. داشتن یک مسیر کامل، وجود ابعاد مختلف در ساختار یک برند اصلی است که باید به آن توجه شود.

او ادامه داد: به نظرم اینکه در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده دارید کافی نیست. چرا که مجموعه‌ای از اقدامات و تاثیرات را باید کنار هم قرار دهیم تا یک برند قدرتمند را داشته باشیم. هر زمانی به این‌مسیر رسیدیم می‌توان گفت مد ساز و در جریان مدسازی کشور تاثیر گذار هستیم. بنابراین مشتریان محدود شبکه‌های اجتماعی به معنی داشتن یک برند نیست، بلکه برند بودن به پایداری، ماندگاری و توجه به نیاز جامعه بستگی دارد. در دنیا کسانی در چرخه مدسازی قرار می‌گیرند که دایره وسیعی از جامعه را مورد توجه قرار دهند.

دبیر کارگروه مد و لباس با  اشاره به تغییرات در جشنواره امسال مد و لباس فجرگفت: امسال در جشنواره مد و لباس فجر علاوه بر مسیر عادی گذشته مجموعه‌های جدید را ارائه می‌کنیم که طرح های خلاقانه ظرفیت رقابت با دنیا و سایر هنرمندان را داشته باشد. حتی این بخش را از مسابقه خارج کرده‌ایم تا هنرمندان بتوانند به راحتی و خارج از چارچوب‌ها شرکت کنند.

در نخستین جشنواره طراحی لباس و تولیدکنندگان پوشاک ایران که روز شنبه ۹ دی ماه ۱۳۹۶ در مرکز هما یش‌های بین المللی صدا وسیما بر گزار شد، سیروس غفوریان فر- دبیر جشنواره- گلگون تکینن و نیهال بولکول - مدرسان دانشگاه آیدین ترکیه-، استاد هاکان کورت، وحید محمدی- عضو هئیت علمی دانشگاه قائمشهر-، روح الله باقر زاده و جمعی از تولیدکنندگان پوشاک ایران برگزار شد.

گلگون تکین -مدرس دانشگاه آیدین ترکیه -توضیحاتی درباره طراحی و دوخت ارائه کرد وگفت: باید بر مبنایی که می‌خواهید یک الگوی دو بعدی درست کنید، برش را اندازه گیری کنید. برای تیپ و هیکل الگوهای مختلفی وجود دارد واین الگوها را می‌توان دستی یا کامپیوتری انجام دهیم. الگوی اصلی می‌تواند با هر الگویی طراحی شود، البته ساخت شابلون مهمترین موضوع است ما باید جای دوخت را روی الگو مشخص کنیم.

برند بودن متفاوت بودن است اما باید هوشمندانه به این تفاوت رسید

هاکان کورت نیز درباره  بحث مارکتینگ برای طراحان مد بیان کرد: این روزها مشتری دو درخواست دارد، اینکه کـالای ارزان و متـفاوت را به دســت بیـاورد، زمــانی که همه قـیمت ها یکسان باشد مشـتری به دنـبال تفاوت است. شرکـت ها بـاید متفـاوت بـاشند یا اینکه مـحصول مـتفاوت تـولید کنند چـراکه ایـن روزها رقابت بسیار است. انسـان‌ها به اطـلاعات در سطح دنیا دسترسی دارند و متفاوت بودن بسیار تاثیر گذار بوده و باید با چشم مشتری همدلی کنید و نتیجه خوبی خواهــید دید. برند بودن متفاوت بودن است اما باید هوشمندانه به این تفاوت رسید.

مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی کسب و کار است

محمدی- عضو هئیت علمی دانشگاه قائمشهر نیز درباره تجارت در عرصه مد و لباس گفت: تجارت یک هنر است و هرمسئله ای دانـشی دار د. صنعت مد ولباس اول جهت هنری دارد اما شما به سمت دانش بروید البته که باید خلاقانه نیز حرکت کرد.

وی افزود: سه عامل هزینه، زمان، کیفیت در فعالیت‌های اقتصادی مهم است و شما می‌توانید هزینه را مدیریت کنید تا نـتیجه خوبی در یک فعالیـت اقتـصادی داشته باشید.

محمدی با اشاره به اینکه «مدیریت ارتباط با مشتری» یک استراتژی کسب و کار است، اظهار کرد: هدف از ایجاد مـدیریت ارتباط با مشـتری، شناسایی مشتریان سـودآور و برقراری ارتبـاط موثر است. بحث زنجیره تامین، ویـژگی صـنعت و تجارت مد وپوشـاک است که برنـدهای پوشـاک‌ایرانی به سـمت اسـتاندارد های بـین المللی رضایتمندی مشتری و ارزش گذاری برند می روند.

این استاد دانشگاه درباره تعریف های مختلف مد بیان کرد: تعریف مد این است که همه آن را انتخاب می‌کنند و می‌پسندند، البته مد شیوه رفتاری است که به طور موقت توسط یک گروه اجتماعی بخش خریداران با مولفـه مشتریان در زمان و موقعـیت مناسب ایجـاد می‌شـود. در ضمن مدهای زودگذر مدهایی هستند که به سرعت وارد جامعه شده و با شور و هیجان مورد پذیرش افراد قرار گرفته و خیلی سریع افول می‌کند.

در پایان این مراسم از برترین های طراحی لباس و تولیدکنندگان پوشاک ایران تقدیر شد.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir