مرحله اول، دومین جشنواره طراحی مد و لباس (دیبا) به پایان رسید
سه شنبه 17 بهمن 1396 بازدید: 1969

 زایجانی از اتمام مرحله اول دومین جشنواره طراحی مد و لباس "دیبا" در قالب رویداد کار آفرینی مد و لباس خبر داد .

 الهام زایجانی دبیر دومین جشنواره طراحی مد و لباس "دیبا"  در گفت و گو با خبرنگار دفتر ایسنای دانشگاه هنر گفت: به منظور ایجاد ارتباط بین طراحان جوان با مراکز صنعتی تولید پوشاک و برندهای مطرح در این صنعت و کمک به تولید دانش بنیان پوشاک متناسب با نیاز جامعه، رویداد طراحی مد ولباس (دیبا)، برگزار شد.

 وی در ادامه افزود:  رواج ایده های خلاق و نو در پوشش جامعه ، رشد خلاقیت، استعداد و توانمندی در دانشجویان و طراحان، شناسایی و معرفی دانشجویان مستعد در حوزه مد و لباس ایرانی، تولید آثار برگزیده با همکاری بخش صنعت ، آشنایی دانشجویان برگزیده  با فرایند طراحی - تولید و تجاری سازی محصولات، از اهداف جشنواره دومین جشنواره طراحی مد و لباس (دیبا)  به شمار می رود.

دبیر دومین جشنواره طراحی مد و لباس "دیبا" تصریح کرد:  در مرحله اول این جشنواره که در غالب رویداد کارآفرینانه برگزار شد پس از تعیین موضوعات در نشست توجیهی توسط تولیدکنندگان ، کلیه ی شرکت کنندگان در نشست اول پس از گذراندن کلاس های مشاوره و کارگاه های آموزشی ، از کارخانه های حامی جشنواره بازدید کردند و  همچنین طرح های نهایی به دبیرخانه ارسال و در مرحله ی اول مسابقه ، طرح ها  نیز توسط تولیدکنندگان ، داوری اولیه شدند.

 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر خاطر نشان کرد: برای اولین بار پس از انتخاب طرح های منتخب توسط تولیدکنندگان، طراحان به واحدهای صنعتی تولید پوشاک، دعوت شده و برای تولید آثار خود در کلیه ی مراحل( از طراحی تا تولید طرح) در واحد  های تولیدی حضور پیدا می کنند.

گفتنی است: هر کار و طرح تولید شده با نام طراح آن اثر، در بازار عرضه می شود، همچنین در مرحله داوری نهایی ، به طرح برتر تولید شده از این رویداد، جایزه یک صد میلیون ریالی اهدا می شود.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir