پیام رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر به مناسبت نوروز 1397
چهار شنبه 15 فروردین 1397 بازدید: 2055
 به نام خالق زیبایی ها
یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبرالیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

بهار فصل نو شدن و تازگی و نوروز موسم شور و نشاط همه اجزای جهان آفرینش است.
خالق زیبایی آفرین را سپاس می گوییم که ما را با هنر و هنرمندان محشور کرده و به ما توفیق داده که در وادی فرهنگ و هنر ایرانزمین و در جهاد دانشگاهی و دانشگاه هنر فعالیت داشته باشیم.

 «دانشگاه هنر» به عنوان یکی از بزرگترین و جامع‌ترین مراکز آموزش هنر در کشور خاستگاه بسیاری از هنرمندان، استادان و چهره های هنری است و از گذشته تا امروز، حضور موثری در توسعه فرهنگی و هنری کشور داشته است.

«جهاد دانشگاهی» به عنوان نهادی علمی، پژوهشی و فرهنگی، از ابتدای تاسیس تاکنون خدمات گسترده ای در حوزه های فرهنگ، پژوهش، آموزش و اشتغال دانش آموختگان به کشور ارائه کرده است. چندین هزار طرح و پروژه پژوهشی و فناوری و خدمات تخصصی، صدها طرح و برنامه فرهنگی و دانشجویی، 20 عنوان نشریه علمی و پژوهشی، خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان و... تنها گوشه ای از فعالیت ها و خدمات گسترده ای است که این نهاد انقلابی در قالب بیش از 100 واحد، پژوهشکده، سازمان، پژوهشگاه، پارک علم و فناوری و مرکز در سطح دانشگاه ها و در سطح تمامی استانهای کشور دنبال می کند.

«جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر» نیز از همان دهه اول انقلاب با اهدافی همچون اجرایی شدن و استمرار آرمانهای انقلاب فرهنگی در دانشگاه هنر، توسعه فعالیت های فرهنگی و دانشجویی، ارائه خدمات مختلف فرهنگی و هنری متناسب با نیازهای جامعه، اجرای طرح های پژوهشی کاربردی در عرصه های مختلف هنری، فعالیتهای خود را در دانشگاه هنر آغاز کرده و به عنوان بخشی از خانواده این دانشگاه در پی‌گیری و عملی شدن اهداف انقلاب فرهنگی و کمک به مدیریت و راهبری دانشگاه همکاری قابل توجهی داشته است. «نقش آفرینی در مدیریت اجرایی دانشگاه هنر»، «همکاری در اداره برخی از دانشکده ها و مراکز دانشگاه»، «مدیریت و راهبری امور فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه در دورانی که ساختارهای موجود و نهادها و فعالیتهای امروزین این دانشگاه وجود نداشت»، «تلاش برای حفظ و پایداری دانشگاه در شورای انقلاب فرهنگی وقت»، «نقش آفرینی در ایجاد انسجام درونی دانشگاه»، «تربیت و پرورش کارشناسان و هنرمندان متعهد با روحیه بسیجی و فرهنگ جهادی»، «حضور پررنگ در برنامه های مربوط به هشت سال دفاع مقدس» و «طراحی و اجرای ده ها طرح و برنامه فرهنگی و هنری دانشجویی» از جمله این خدمات و فعالیت ها بوده است.
 
ما در این مجموعه در چهار حوزه اصلی فرهنگی و دانشجویی، پژوهشی و خدمات تخصصی، آموزشی و رشد و کارآفرینی فعالیت داریم و خود را عضوی از خانواده دانشگاه هنر می دانیم و معتقدیم باید برای کمک به دانشگاه و درجهت رفع نیازهای آن تلاش کنیم. در این راه ظرفیت ها و توانمندی های جهاددانشگاهی(از جمله خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان، سازمان فعالیت های قرآنی، صندوق قرض الحسنه دانشجویان و برنامه های سراسری فرهنگی و دانشجویی) را نیز به خدمت خواهیم گرفت.

 مدیران و اعضای جهاددانشگاهی هنر در طول سال 97 برنامه ها و رویکردهای زیر را در سطح دانشگاه هنر و در سطح جامعه دنبال خواهند کرد:

- حوزه پژوهشی و خدمات تخصصی
- فعالیت تخصصی و پژوهشی در سه حوزه «مستندسازی دانش و فناوری»، «هنر و معماری(انگاره)» و «نمایش های کاربردی»
- استفاده از توان اعضای هیات علمی دانشگاه هنر در گروههای پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی
- اولویت دهی به دانشجویان و فارغ­التحصیلان دانشگاه هنر در تامین منابع انسانی مورد نیاز جهاددانشگاهی در فعالیتهای پژوهشی و خدمات تخصصی و به کار گیری ایشان

 
- حوزه آموزش تخصصی هنر
- راهبری مرکز آموزش های تخصصی و کاربردی هنر
- برگزاری دوره های آموزشی هنری متناسب با نیازهای جامعه هنری
- ایجاد مرکز آموزش هنر مشترک با دانشگاه هنر
- استفاده از توان تخصصی و مشاوره استادان دانشگاه هنر در طراحی و اجرای دوره­ها و برنامه­های مختلف آموزشی
- جذب مدرس از میان استادان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه هنر
- اعطای تسهیلات و امتیازات به دانشجویان و کارکنان دانشگاه در مواردی از قبیل:
         - اولویت دهی به دانشجویان در ثبت نام و شرکت در کلاسها و ویژه برنامه­های آموزشی

        - ارائه تخفیف در شهریه کلاسها و برنامه­های آموزشی به دانشجویان و کارکنان دانشگاه

     - طراحی و برگزاری دوره­های آموزشی کم هزینه و کاربردی ـ تخصصی ویژه دانشجویان دانشگاه

 
- حوزه فرهنگی و دانشجویی
- حضور فعال در شورای فرهنگی دانشگاه هنر
- شناسایی و بررسی نیازها و ضرورتهای فرهنگی دانشگاه هنر و تلاش در برطرف نمودن این نیازها از طریق اجرای طرح­ها و برنامه­های فرهنگی ـ دانشجویی، با همکاری بخش­های مختلف دانشگاه
- راهبری دبیرخانه دائمی جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی و برگزاری سالانه آن
- راهبری دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نقش تن پوش و برگزاری سالانه آن
- برگزاری بازدیدهای علمی و آموزشی دانشجویی (در قالب طرح ملی ایران مرز پرگهر)
- راهبری دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در دانشگاه هنر
- شناسایی و جذب نیروهای متخصص و متعهد مورد نیاز جهاد از بین دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه  هنر به طرق مختلف
- استفاده از توان و پتانسیل­های دانشجویان دانشگاه در طراحی و اجرای برنامه­ های فرهنگی ـ دانشجویی جهاد

 
- حوزه رشد و کارآفرینی
- بسترسازی برای اجرایی شدن و تجاری کردن ایده های جدید فناورانه هنری
- آموزش و فرهنگ سازی و ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری ها و خلاقیت های نیروهای جوان فعال در رشته های هنری دانشگاه
- ارائه خدمات به گروه ها و هسته های دانشجویی و هنری(از جمله تامین امکانات اداری و زیرساختی موردنیاز، پشتیبانی مدیریتی، مالی و اداری، آموزش و مشاوره، اطلاع رسانی فعالیتهای و تبلیغ محصولات، تولیدات هنری در رسانه ها، کمک به بازاریابی و فروش محصولات هنری و...)

 
ما بر این باور هستیم که استفاده از فرهنگ و مدیریت جهادی و تلاش جمعی همه ما  و استفاده بهینه از همه ظرفیت های موجود، به طور قطع تداوم حرکت رو به رشد دانشگاه و جهاد دانشگاهی هنر را تضمین کرده و جایگاه این خانواده را در سطح جامعه ارتقا خواهد بخشید.

 

در پایان نوروز و آغاز سال نو را به همه استادان، هنرمندان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه هنر تبریک عرض می نمایم و امیدوارم سال جدید برای جامعه هنری کشور سالی سرشار از موفقیت و خبرهای خوب باشد.

 

14 فروردین 1397
بهزاد رشیدی
رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir