مراسم تشییع استاد جعفری برگزار شد/ هنرمند شدن محصول هنرمندانه زیستن است
چهار شنبه 22 فروردین 1397 بازدید: 1921

 مراسم تشییع استاد جعفری صبح امروز چهارشنبه 22 فروردین ماه ، با حضور خانواده معزز ایشان، مسئولین دانشگاه هنر ، هنرمندان برجسته کشور و جمع کثیری از دانشجویان در دانشکده هنرهای کاربری دانشگاه هنر تهران برگزار شد.

به گزارش دفتر ایسنای دانشگاه هنر صبح امروز چهارشنبه 22 فروردین ماه،  مراسم تشییع پیکر مرحوم محمد ابرهیم جعفری استاد نقاشی ، شاعر و عضو هیات علمی دانشگاه هنر، با حضور خانواده معزز ایشان، دکتر غلامرضا اکرمی، رییس دانشگاه هنر تهران، حجت الاسلام سید محمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات، مجید ملا نوروزی  مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی ، محمد علی زارع مدیر موزه هنرهای معاصر تهران ، دکتر سید حسن سلطانی، رییس دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر تهران، دکتر بنی اسماعیل اردلان  رییس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر، دانشگاه هنر، دکتر بهنام کامرانی نماینده گروه نقاشی دانشگاه هنر، دکتر ایرج اسکندری مدیر گروه نقاشی دانشگاه هنر تهران،  معصومه  مظفری رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران ، خسرو سینایی هنرمند و هم دوره ی استاد جعفری  و جمع کثیری از دانشجویان ، در دانشگده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر غلامرضا اکرمی، رییس دانشگاه هنر تهران ضمن عرض تسلیت به ویژگی های بارز مرحوم محمد ابراهیم جعفری اشاره کرد و گفت: مرگ حقیقی ترین حقیت زندگی است،  این دنیا فانی و گذرا می باشد و انچه از آدمی بر جای می ماند فعالیت های معنوی و نمود شعاع انسانیتی است که در طول عمر خود بر گستره گیتی گسترده است و استاد جعفری نمونه  و مصداق کامل انسانیت، مهر ورزی و اخلاق در جامعه و زندگی بود، ایشان نگرش زندگی کردن و زیستن را با عشق و محبت در وجود دانشجویان تزریق کرد و همیشه بر این نکته تاکید بسیار داشت که هنرمند شدن محصول هنرمندانه زیستن است.

سپس دکتر سید حسن سلطانی، رییس دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر تهران با سرودن اشعاری در وصف این هنرمند بزرگ یاد و خاطرش را گرامی داشت.

معصومه  مظفری رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران نیز در صف استاد و هنرمند دانشگاه هنر تهران، مرحوم جعفری نیز افزود: استاد جعفری عضو افتخاری انجمن  عکاسی ایران و یار دلسوز ی بود که با حضور پر شور و محبت آمیزش همیشه اهل هنر را مصفا و سرشار از عشق به زندگی می کرد، ایشان بی هیچ منتی در خدمت هنر بود و همیشه پذیرای دوستان و دانشجویان بود و تا آخرین لحظه دست از همکاری و اهداف هنر دست نکشید.

  در ادامه مراسم دکتر بنی اسماعیل اردلان  رییس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر،بیان کرد: استاد جعفری زیستن را بر مبنای مهربانی و خوش اخلاقی گذراند و این شیوه را نیز برای دانشجویان و دوستان سرمشق  و الگوی زندگی قرار داد.

او همیشه مهربان و سرشار از انرژی و روح زندگی بود ، هیچ وقت ایشان را در طول 30 سال آشنایی که با استاد داشتم با چهره اخم و نگرانی مشاهده نکردم ، ایشان زیستنی پر از مهر و لبخند زیبا را علاوه بر تدریس نقاشی تدریس و با این ویژگی هنر فاخر ایرانی به زیبایی و عشق مزین می کرد.

در پایان مراسم نماز میت توسط حجت الاسلام سید محمود دعایی در محوطه دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران برگزار شد و پیکر مرحوم جعفری به قظعه 80 بهشت زهرا انتقال یافت.

گفقتنی است :مراسم ترحیم مرحوم جعفری روز جمعه مورخ 24 فروردین ماه ،س در باغ موزه قصر تهران راس ساعت 10 صبح با حضور خانواده ایشان و اهالی هنر برگزار می شود.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir