کتاب تئاتر فرانسه منتشر شد
چهار شنبه 22 فروردین 1397 بازدید: 1959

 کتاب تئاتر فرانسه در قرن بیستم با همکاری مشترک  دانشگاه هنر و دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد.

به گزارش دفتر ایسنای دانشگاه هنر ، کتاب "تئاتر فرانسه در قرن بیستم" به صورت مشترک توسط دانشگاه هنر و دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد.

 این کتاب تالیف فرانک اورارد و ترجمه روح الله قاسمی است، همچنین این کتاب در 190 صفحه و به قیمت 14000 تومان صبح امروز 22 فرودین ماه به بازار کتاب عرضه شد.


این کتاب یکی از آخرین کتاب‌های فرانک اورارد است که در آن به بررسی و مطالعه تئاتر فرانسه در قرن بیستم و نیز تحولات و رخدادهای مهم و تأثیرگذار بر آن پرداخته است.

 در این دوره‌ی زمانی شاهد گذار از تئاتری با زبانی زیبا به سمت تئاتری پخته و تکامل یافته با آثار نویسندگانی چون ژان ژیرودو یا ژان پل سارتر هستیم و از دیگر سو به تئاتری نو برمی‌خوریم که با بیشتر قراردادهای نمایشی به جای مانده از زمان ارسطو خداحافظی می‌کند، این کتاب نگاهی به استقلال تئاتر، نقش زبان، ظهور و بروز پدیده‌ای جدید در تئاتر به نام کارگردانی، روش‌های ایجاد ارتباط بین تماشاگر و نمایش‌نامه و نیز دیگر موضوع‌های مرتبط با تئاتر است


در این کتاب سعی شده است تا جریان‌های نمایشی قرن بیستم و نیز افراد تأثیرگذار در این خصوص، معرفی و خواننده با دیدگاه‌های گوناگون آشنا شود، نکته قوت این کتاب ، بیان مطالب به روشی ساده و قابل فهم برای همه است.

مثال‌هایی که از نویسندگان مختلف ارائه شده است نقشی مهم در فهم مطالب و نظریه‌های مورد بحث دارند، در حقیقت نویسنده کتاب تلاش کرده است با به کارگیری مثال‌های ملموس، خواننده را مستقیماً در برابر آنچه به صورت نظری بیان شده است، قرار دهد.

 این کتاب می‌تواند راهی برای آشنایی با جریان‌های تئاتر مدرن فرانسه بگشاید و علاقه‌مندان منابع معتبر و دست اول را به خود جذب کند.

علاقمندان برای خرید کتاب تئاتر فرانسه ، می توانید به اداره انتشارات دانشگاه هنر در پردیس باغ ملی مراجعه کنند، همچنین می توانید از طریق سایت خانه کتاب به آدرس www.ketab.ir کتاب را سفارش دهند،این کتاب به دانشجویان دانشگاه هنر با تخفیف 20 درصد ارائه می شود.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir