نشست آموزشی دانشگاه هنر، به نفع کودکان زلزله زده غرب کشور
دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 بازدید: 1569

 مرکز آموزش های هنری و تخصصی دانشگاه هنر ، دومین نشست آموزشی هنر دنیا ی کودکان را به نفع کودکان زلزله زده غرب کشور برگزار می کند.

امداد فرهنگی در بحران ترکیب واژگانی نوپدیدی است که در سال های اخیر آن را بیش از گذشته می شنویم معمولا پس از بروز بحران در کشور افراد و سازمان های مختلفی تحت عنوان امداد فرهنگی در مناطق زلزله زده وارد عمل می شوند. و از آنجا که کودکان آسیب پذیر ترین افراد جامعه،  در زمان بروز بحران هستند کانون توجه این افراد و یا سازمان ها،  کودکان و نوجوانان بحران زده است.

بخشی از فعالیت ها یی که تحت عنوان امداد فرهنگی انجام می شود مستقیما به هنر و فعالیت های هنری کودکان و نوجوانان مربوط می شود.

اما با توجه به آن چه که در هنگام بروز بحران  در کشور ما روی می دهد و با نگاهی به نوع و شکل فعالیت هایی که  تحت عنوان امداد فرهنگی انجام می شود به نظر می رسد هنوز تعریف روشن ، و دریافتی یکسان از این ترکیب واژگانی در افراد وجود ندارد.

از سوی دیگر با عنایت به این که کشور ما ایران، به دلیل موقعیت جغرافیایی و جایگاه ویژه در جغرافیای سیاسی جهان،  پیوسته دستخوش بروز حوادث و بحران های طبیعی و انسان ساخت بوده و هست ضروری است به باز تعریف  امداد فرهنگی در بحران بپردازیم .

 به گزارش دفتر ایسنای دانشگاه هنر ، دومین  نشست آموزشی هنر دنیای کودکان  به نفع کودکان زلزله زده غرب کشور روز سه شنبه، چهارم اردیبهشت ماه 97 از ساعت 16:00 تا 19:00 در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار می شود، بدیهی است تاکید و تمرکز این نشست بر نقش، اهمیت و چگونگی فعالیت های هنری با کودکان بحران زده خواهد بود ، ازهمین رو  در بخش یک تجربه،  یکی از مربیان هنر کودک که در زمینه ی  کار باکودکان بحران تجربه دارند و پس از  زلزله ی اخیر در غرب کشور به سرپل ذهاب رفته و فعالیت هایی را در این زمینه انجام داده اند ، حضور خواهند داشت و به شرح تجربیات خود می پردازد.

هدف از برگزاری این نشست انتقال نظر و دیدگاه پژوهشگران آشنا به هنر کودک و مقوله ی  فعالیت های فرهنگی در بحران است که در این زمینه  به صورت عملی  تجربه ی میدانی کسب کرده اند و به چیستی، چرایی و چگونگی امداد فرهنگی در بحران می پردازند.

سخنرانی های این نشست توسط زهرا فرمانی حقیقی؛ روان شناس، نویسنده، پژوهشگر و بنیانگذار موزه ی مجازی هنر کودک، فتانه کاظمی نژاد؛ پژوهشگر و عضو شورای کتاب کودک و اردشیر پژوهشی؛ پژوهشگر و مدرس دوره های تربیت مربی هنر کودک ایراد می شود. همچنین در پایان گزارش کارگاه نقاشی با کودکان زلزله زده توسط یاسمن رضایی فریمانی ارائه و در حاشیه  این نشست نمایشگاهی دیدنی از نقاشی های کودکان  زلزله زده ی سرپل ذهاب برگزار خواهد شد.

 

در پایان  از علاقمندان دعوت می شود برای ثبت نام و کسب آگاهی بیشتر  ، با شماره های 66176513 و 66951688 تماس حاصل فرمایند.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir