کتاب "سینمای اقتباسی" و "ادبیات کلاسیک فارسی" منتشر شد
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397 بازدید: 980

 کتاب "سینمای اقتباسی" و "ادبیات کلاسیک فارسی "با هدف تولید نسخه  های تصویری در اینده ، با حمایت دانشگاه هنر منتشر شد.

به گزاش دفتر ایسنای دانشگاه هنر، "کتاب سینمای اقتباسی" و " ا دبیات کلاسیک فارسی"  نوشته علیرضا پورشبانان (عضو هیات علمی دانشگاه هنر)،  در 495 صفحه به قیمت 27000 تومان توسط انتشارات سوره مهر و با حمایت دانشگاه هنر منتشر و به بازار کتاب، عرضه شد.

 کتاب" ادبیات کلاسیک فارسی" برگرفته از آثار ادبی مهمی است که ضمن اشتمال بر ارزش بالای محتوایی ، ظرفیتها و وجوه تصویری قابل توجه ی را در بردارد ، به طوری که با رو یکردهای نمایشی این کتاب، خوانش تازهای از آن را می توان باز تولید و به مخاطبان در سطح ایران و حتی جهان معرفی کرد.

همجنین  در کتاب" ادبیات کلاسیک فارسی" ،  از انجایی که  عناصر و ویژگیهای خاص متون نمایشی به صورت علمی مدون شده است ، این کتاب  شاخصهای مناسبی را می تواند  برای تشخیص متون نمایشی برای مخاطب ارائه دهد.

وجوه نمایشی آثار ادبی استخراج شده و  قابلیت بالای این اثار، امتیاز بزرگی در راستای تبدیل و نزدیک شدن این آثار،  به نسخه سینمایی به شمار می رود.

لازم به ذکر  است ؛  در کتاب" ادبیات کلاسیک فارسی"  به سؤالاتی مانند آیا آثار ادبیات کلاسیک فارسی اعم از نظم و نثر ، قابلیت سینمایی دارند ، عناصر برجسته نمایشی آنها کدام‌اند و ... پاسخ داده شده است ، همچنین  هدف از چاپ این کتاب کتاب برداشتن گامهای اولیه برای معرفی این آثار برای تولید نسخههای تصویری است.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir