نقد کتاب "دستنامه نسخه شناسی نسخه هایی به خط عربی "
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 بازدید: 1377

  کتاب "دستنامه نسخه شناسی نسخه هایی به خط عربی " عصر امروز یکشنبه 16 اردی بهشت 97 ، در دانشگاه هنر برگزار می شود.

 

به گزارش دفتر  ایسنای دانشگاه هنر ، نشست نقد کتاب "دستنامه نسخه شناسی نسخه هایی به خط عربی " امروز یکشنبه مورخ 16 اردی بهشت  ماه سال جاری ، ساعت 17 الی 19 ،  با همکاری دانشکده  علوم نظری و مطالعات عالی هنر ، دانشگاه هنر و انجمن پژوهش هنر و انجمن  هنر اسلامی ، برگزار می شود.

هدف از این نشست، معرفی و نقد اثر به عنوان یکی از مهمترین منابع نسخه شناسی ، افزایش آگاهی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته هنر اسلامی دانشگاه و علاقمندان به پژوهش در نسخ خطی تمدن اسلامی است.

این نشست با حضور  "دکتر سعید خودداری نائینی" عضو هیات علمی دانشگاه هنر و مدیر گروه کارشناسی ارشد هنر اسلامی این دانشگاه به عنوان منتقد و " محمد حسین مرعشی " مترجم کتاب برگزار می شود.

نشست نقد کتاب "دستنامه نسخه شناسی نسخه هایی به خط عربی "  ، پنجمین جلسه از سلسله نشست هایی است که در دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر برگزار می شود.

کتاب مذکور اثری ارزنده از "فرانسوا دروش" مورخ ، نسخه شناس و متخصص در حوزه پژوهش نسخ عربی و مصاحف کهن  است که به شرح اجزا و عناصر شکل دهنده نسخ خطی پرداخته است.

شایان ذکر است ؛ دانشکده علوم نظری  و مطالعات عالی هنر با همکاری دو انجمن دانشجویی پژوهش هنر و هنر اسلامی دانشگاه هنر ، سلسله نشست های ماهانه سخنرانی و نقد کتاب را برنامه ریزی نموده که جزییات این نشست ها از طریق سایت دانشگاه هنر و کانال تلگرام انجمن پژوهش هنر اطلاع رسانی خواهد شد. 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir