رئیس جهاد دانشگاهی هنر خبر داد:داوری ۵۰۰ اثر در ششمین دوره جشنواره نقش تن پوش/ کمک به سبک پوشش و ارتباط هنرمندان با صنعت اهداف این جشنواره است
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 بازدید: 1493

 رئیس جهاد دانشگاهی هنر در نشست خبری ششمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش، ارتباط هنرمندان جوان با مراکز تولیدی و فروش و صادرات طرح‌های برگزیده را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، نشست خبری ششمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش صبح روز یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه و با حضور بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر و مسئول برگزاری جشنواره، الهام زایجانی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر و دبیر جشنواره و مهدی محمودی، مشاور و رئیس هیئت داوران در فرهنگستان هنر برگزار شد.
رشیدی در آغاز با اشاره به اینکه جشنواره ملی نقش تن‌پوش تلاش دارد تا فراگیرترین نوع پوشش به ویژه در قشر جوان را به عنوان رسانه‌ای فراگیر در راستای انتقال مفاهیم مرتبط با فرهنگ و تمدن کشورمان به کار گیرد، اظهار داشت: اعتقادمان بر این است که تن‌پوش یا به اصطلاح عامیانه تی‌شرت، می‌تواند همچون یک تابلو هنری، نمایشی زیبا و هنرمندانه در محیط پیرامون ما داشته باشد.
رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر افزود: با توجه به ضرورت‌های اجتماعی و فرهنگی موجود، موضوع مظاهر و مفاخر فرهنگ و تمدن و میراث فرهنگی را در فراخوان به عنوان محوری‌ترین موضوع جشنواره قرار دادیم چرا که معتقدیم هزاران تصویر، رنگ و نقش و نگار موجود در مظاهر فرهنگی ایران، می‌تواند دستمایه یک اثر هنری به ویژه در عرصه مد و لباس باشد.
او با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا تلاش هنرمندان را جهت‌دهی کنیم بیان کرد: شناخت بیشتر و بهتر مفاخر تمدن ایرانی هم از اولویت‌های ماست و مصمم هستیم تا با طرح‌های جذاب هنرمندان ایرانی بازار و عرصه تولید را به هنر هنرمندان حوزه مد و لباس متصل کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر از ارسال 500 اثر از 31 استان کشور به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: همین امر نشان از فراگیری جشنواره داشته و در این راستا فروش و صادرات طرح‌های برگزیده از مهمترین اهداف این رویداد فرهنگی و هنری است.
رشیدی گفت: الگوسازی و ترویج نقش‌های ایرانی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش یا همان تی شرت و همچنین ایجاد ارتباط میان بخش طراحی و صنعت از مهمترین اهداف ما بوده است.
او همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مد و لباس دیبا و فیلم، عکس و فناوری صنعت از سوی جهاددانشگاهی هنر بیان کرد: خطوط فکری و اهداف جشنواره نقش تن پوش در این رویدادها نیز ساری و جاری است.
 و آموزش‌های تخصصی، کاربردی و مهارت محور متناسب با نیاز جامعه را دراولویت کار قرار داده‌ایم.
در این نشست الهام زایجانی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر و دبیر جشنواره نیز در سخنانی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها به همت دانشگاه‌های هنر سنندج، بجنورد و اصفهان برپا و فضای آموزش محور برای همراهی هر چه بیشتر طراحان از سراسر کشور مهیا شد.
زایجانی به همراهی مؤسسات مد و لباس کشور در راستای تجاری سازی طرح‌های برگزیده جشنواره اشاره کرد و گفت: 3 اثر برگزیده دوره گذشته از سوی برندهای "سله بن" و "بادی اسپینر" در حال رسیدن به تولید انبوه است و آثار با امضای طراح اثر بزودی در فروشگاه‌های این برندها به فروش خواهد رسید.
دبیر ششمین جشنواره ملی "نقش تن‌پوش" گفت: در این دوره 200 نفر طراح از سراسر کشور شرکت کردند که حضور 80 طراح از تهران و 120 طراح از دیگر استان‌ها تا پایان مهلت ارسال اثر ثبت شد.
او گفت: در روز 25 اردیبهشت 97 و همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره، 3 طراح در بخش صنعت، 3 طراح در بخش هنر و 5 طراح به عنوان شایسته تقدیر، معرفی خواهند شد.
مهدی محمودی مشاور و رئیس هیئت داوران ششمین جشنواره ملی "نقش تن‌پوش" نیز در سخنانی اذعان داشت: این جشنواره به شکل تخصصی در حوزه پوشش اجتماعی با رویکرد تی‌شرت تاکنون توانسته دستاوردهای مطلوبی داشته باشد و توجه به فرایند تجاری سازی که گلوگاه هر کسب و کاری محسوب می‌شود را به خوبی مورد توجه قرار داده است.
محمودی در ادامه افزود: دراین دوره، داوری آثار در دو بخش هنری و صنعتی انجام شد و که البته در هر دو نوع داوری نیم نگاهی به وجه دیگر داشتیم اما نتیجه امر آن است که آثار برگزیده در بخش هنری دارای قابلیت تک‌دوزی بوده و برگزیدگان بخش صنعت با هدف تولید انبوه در اختیار صاحبان برند قرار می‌گیرد.
رئیس هیئت داوران ششمین جشنواره ملی "نقش تن‌پوش" گفت: این جشنواره در جغرافیای خود و متناسب با ابعاد خود، توانسته است نقش خود را در بازار پوشاک کشور ایفا کند و مشارکت سازمان‌هایی همچون اتحادیه پوشاک تهران و فرهنگستان هنر به این رویداد نیز توانسته است نقش مهمی در تأکید بر اهمیت و موضوعیت برگزاری این جشنواره ایفا کند.
محمودی در خاتمه به رشد کمی و کیفی آثار در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره "نقش تن‌پوش" جدی ترین رویدادی است که در حوزه مد و لباس به میزبانی فرهنگستان هنر برپا شده است و امید است در سال‌های آینده شاهد رشد هر چه بیشتر آن از ابعاد گوناگون باشیم. مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه از ساعت 17 در فرهنگستان هنر برگزار و برگزیدگان این رویداد معرفی می‌شوند.
این جشنواره با همکاری کارگروه مد و لباس کشور، دانشگاه هنر و برخی از برندهای تولید پوشاک و مراکز دانشگاهی برگزار می شود.
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir