دانشگاه هنر برگزار می کند: پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال
یکشنبه 27 خرداد 1397 بازدید: 1882

 پانزدهمین جشنواره  بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر روز  دوشنبه ۲۸ خرداد ،97 در ایوان شمس برگزار می شود.

 متین احمدی دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر در گفت و گو با خبرنگار ایسنای این دانشگاه با اشاره به برنامه های  این جشنواره بیان کرد : افتتاحیه این دوره از جشنواره  روز دوشنبه ۲۸ خرداد 97 ، ساعت17 تا 20  در ایوان شمس برگزار می شود و طی شش روز  فیلم های دانشجویان  اکران و در روز افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال نیز ، مراسم بزرگداشتی برای استاد علی لقمانی از فیلمبرداران مطرح کشور و اساتید دانشگاه با حضور مهمانانی همچون همایون امامی و محمدحسین فرج برگزار می شود .

 دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر گفت: در این مراسم فیلم مستندی درباره علی لقمانی ساخته دانشجویان دانشگاه هنر  برای نخستین بار  به نمایش در می آید.

وی در ادامه افزود: از بین ۳۶۰ اثر فرستاده شده در بخش فیلم ۴۳ اثر در بخش مسابقه ،۸ اثر در بخش خارج از مسابقه و ۲۲ اثر در بخش بین الملل حضور دارند ، همچنین در بخش پوستر از ۴۰ اثر ۱۶ اثر و در بخش عکس نیز  از  ۱۲۷  اثر ۳۶  اثر وارد رقابت شدند .

احمدی خاطر نشان کرد: داوران بخش عکس این دوره از جشنواره آقایان مسعود زنده روح کرمانی، مهرشاد کارخانی و امید صالحی هستند. در بخش پوستر نیز هما دلورای و علی باقری به عنوان داوران دست به انتخاب آثار زدند.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر ضمن تاکید بر رویکرد جشنواره خاطر تصریح کرد: نهال ۱۵ سعی بر نشان دادن استقلال فیلم های دانشجویی دارد ، همچنین آثار و هیات داوری نهال ۱۵ با وفاداری به این رویکرد و با توجه به نگاه مستقل دانشجویی انتخاب شده اند و سعی در نمایش تمام فیلم ها به رسم نهال دارد .

او اضافه کرد : علاوه بر نمایش فیلم ها در سالن فارابی و خانه سینما، نمایشگاه عکس و پوستر نهال ۱۵ از ۲ تیر تا ۹ تیر در فرهنگستان هنر برگزار می شود.

احمدی بیان کرد:  بر خلاف سال  های گذشته ، داوری ملی و بین الملل نهال ۱۵ همزمان انجام می گیرد و گروه داوری یکسانی در دو بخش ملی و بین المللی جوایز را اهدا خواهند کرد.

وی گفت: تیزر جشنواره  که به کارگردانی پویان غلامرضا زاده ساخته شد در افتتاحیه به نمایش در خواهد آمد .

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر گفت: شهرداری تهران و  مدرسه ملی سینما ، موسسه فیدان ، پیاده ، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی  به عنوان  اسپانسر جشنواره مذکور  حضوری پر رنگ دارند.

گفتنی است: جوایز این دوره از جشنواره را سازمان سینمایی اهدا می کند، همچنین اختتامیه پانزدهمین  جشنواره  فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر  ۴ تیر ماه 97 ،  در ایوان شمس برگزار می شود.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir