در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه نهال مطرح شد: حمایت از جشنواره دانشجویی نهال نباید سبب از دست دادن استقلال آن شود
سه شنبه 29 خرداد 1397 بازدید: 976

 دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر، گفت:  جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال،  نگاهی مستقل را برمی تابد  و اگر قرار برحمایتی است وارد استقلال جشنواره نشویم.

نهال حاصل تلاش های شبانه روزی یک تیم دانشجویی کم سن و سال است که با خلاقیت و کفیت تا سن 15 سالگی رشدکرده ، اگر چه در این مسیر رشد و بالندگی نهال با محدویت ها و بی مهری هایی مواجه است، اما دستان نگهبان و پر مهر دانشجویان به حفاظت و رشد این نهال ، که ثمره عمر گرانبهای دانشجویی به شمار می رود ، کمک می کند تا انشاالله این نهال به درختی تنومند و پربار در حوزه علم و دانش تبدیل شود.

به گزارش ایسنای دانشگاه هنر، مراسم افتتاح پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر ، شب گذشته (دوشنبه شب 29 خرداد ماه 97 ) ، با حضور خسرو سینایی کارگردان و فیلم نامه نویس ، علی لقمانی فیلم بردار، شهرام زرگر مدیر تشکل های علمی و فرهنگی دانشگاه هنر ، دانشجویان  و جمع کثیری از اهالی هنر ، ساعت 19:00 در ایوان شمس برگزار شد.

در پانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال نیز ، مراسم بزرگداشتی برای استاد علی لقمانی ، از فیلمبرداران مطرح کشور و استاد دانشگاه با حضور مهمانانی همچون همایون امامی و محمدحسین فرج برگزار و به پاس قدردانی لوح تقدیر و یک عدد دوربین ارزشمند از طرف دانشجویان دانشگاه هنر  به علی لقمانی این فیلم بردار مجرب تقدیم شد.

نهال 15 ، سعی بر نشان دادن استقلال فیلم های دانشجویی دارد ، همچنین هیات داوری نهال ، با وفاداری به این رویکرد و با توجه به نگاه مستقل دانشجویی  آثار را انتخاب کرد و سعی در نمایش تمام فیلم ها به رسم نهال دارد .

در ادمه مراسم گروه موسیقی برای تلطیف فضای مراسم اقدام به اجرای موسیقی در سبک های متفاوت کردند.

بر خلاف سال  های گذشته ، داوری ملی و بین الملل  نهال 15 ، همزمان انجام می گیرد و گروه داوری یکسانی در دو بخش ملی و بین المللی جوایز را اهدا می کنند.

تیزر جشنواره به کارگردانی پویان غلامرضا زاده ، مرور کارگاه ها، مرور هفته فیلم  استاد ناصر تقوایی، فیلم مستند بزرگداشت علی لقمانی، فیلم نهال ملی در یک نگاه و فیلم نهال بین الملل در یک نگاه نیز در افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال به نمایش در آمد.

نشست سینمای الترناتیو (محمد شیروانی) ، نشست بررسی فیلم نامه هجوم (شهرام مکری) و نشست موسیقی و فیلم (پیمان یزدانیان) در این جشنواره برگزار می شود.

در حاشیه این مراسم متین احمدی دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر ، در گفت و گو با خبرنگار ایسنای این دانشگاه، ضمن تشکر از نهادهای  اصلی همکار در امر برپایی این جشنواره  (مرکز گسترش سینمای  مستند و تجربی، سازمان سینمایی، مدرسه ملی سینمایی ایران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران) گفت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال در دو بخش ملی( بخش فیلم، پوستر فیلم و بخش عکس فیلم)  و بخش بین الملل در حال برگزاری است .

وی در ادامه افزود: در بخش ملی در حوزه فیلم تعداد 360 اثر ملی ارسال شد که از این تعداد 45 اثر، بخش پوستر نیز تعداد 39 اثر ارسال و از این تعداد 16 اثر ،در بخش  عکس 137 اثر ارسال و از این تعداد 39 اثر و در بخش بین الملل 220 اثر ارسال و از این تعداد هم 22 اثر ، همگی به بخش مسابقه راه یافتند.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر،  در یاسخ به این سوال که موانع و مشکلات موجود در امر برگزاری این جشنواره چیست ، بیان کرد: مهمرین مشکلی که نهال می تواند با آن روبرو باشد و در همه ادوار تا کنون بر دوش می کشد، مشکل مالی جشنواره است ، نهال را یک تیم دانشجویی   ( که هیچ نهادی به طور جدی از انها نه تنها حمایت نمی کند، بلکه برای این قشر در کشور هیچ نهادی  اهمیت خاصی قائل نسیت ) ،با دست تقریبا خالی مدیریت و برگزار می کند .

احمدی درجواب سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه کدام بخش ها در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال رشد بیشتری داشته است ، تصریح کرد: نهال از همان دوره اول در تمامی بخش ها از رشد قابل قبولی برخوردار است اما در بخش فیلم ، رشد بیشتری از خود نشان داده است به طوری که همیشه پکیج مهمترین فیلم کوتاه های ایران است.

وی با اشاره به آثار ارسال شده در بخش بین الملل پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال گفت: تعداد 220 اثر(فیلم)  از 38 دانشگاه و مدارس معتبر سینمای جهان،  به این جشنواره ارسال شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر در خصوص هیات گزینش جشنواره افزود: در بخش ملی هیات انتخاب سه نفر به ترتیب آقایان  کریم لک زاده ، پویان شعله ور ، هوتن حق شناس و در بخش بین الملل نیز آقایان سهند کویری ، علیرضا اسفندیار نژاد و سورنا افخم شعرا حضور دارند.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: نهال صدای دانشجو است و هیچ چیز دیگری غیر از صدای دانشجویان نیست ، بنده خواهش می کنم به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال،  به عنوان یک جشنواره مستقل نگاه شود و اگر قرار برحمایتی است وارد استقلال جشنواره نشویم.

گفتنی است: جوایز این دوره از جشنواره را سازمان سینمایی اهدا می کند، همچنین اختتامیه پانزدهمین جشنواره  فیلم کوتاه دانشجویی نهال دانشگاه هنر در تاریخ ۴ تیر ماه 97 ،  در ایوان شمس برگزار می شود.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir