پانزدهمین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه نهال پایان یافت
سه شنبه 5 تیر 1397 بازدید: 1779

 

پانزدهمین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه نهال ، با حضور دکتر سید حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر ، دکتر شهاب الدین عادل رییس دانشکده سینما و تتاتر دانشگاه هنر ، دکتر محمود ارژمند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر ، دکتر سید محسن هاشمی ،  عضو هیات علمی و دکتر اسماعیل بنی اردلان رییس دانشکده علوم نظری و مطالعات هنر دانشگاه هنر، شهرام زرگر مدیر تشکل های علمی و فرهنگی دانشگاه هنر، جمعی از اساتید و دانشجویان ، شب گذشته ( دوشنبه شب ) ، 4 تیرماه 97 ، با اهدای جوایز به برندگان در ایوان شمس پایان یافت. 

این جشنواره به دبیری متین احمدی هفتم تیرماه کار خود را آغاز کرد و 360  اثر در بخش‌های داستانی، تجربی، مستند ، بین الملل و انیمیشن این جشنواره به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، متین احمدی در این مراسم با تشکر از دست‌اندرکاران این جشنواره، رضا  باستانی را به عنوان دبیر دوره بعدی معرفی کرد.

در ادامه، دکتر سید حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر  از زحمات متین احمدی  و تیم برگزارکننده تشکر کرد و گفت:  نهال افتخار دانشگاه هنر است ، نهال مسیر رشد و بالندگی خود رو شروع کرده است ، انتخاب اسم نهال بر این جشنواره اهداف باروری و رشد بیش از پیشی را دنبال می کند و با تلاشی و شناختی که من در دانشجویان دانشگاه هنر در راستای باروری این نهال ارزشمند سراغ دارم  و از طرفی با حمایت بیشتر دانشگاه  امیدواریم این نهال هر سال بهتر از قبل رشد کند.

در ادمه نوید پور محمد رضا ، بیانیه هیئت داوران را برای حاضرین خواند.
در این بیانیه از دانشجویان برای ساختن فیلم‌هایی با کیفیت تشکر و به چند نکته اشاره شد؛ در متن این بیانه  امده است: برالرغم پانزده ساله شدن نهال هنوز فقدان یک مانی فست روشن برای جشنواره احساس می شود، همچنین هیچ پانزده ساله شدنی اتفاقی نیست و دستاوردهای دانشجویی در این سال ها غیر قابل کتمان است ، اما اکنون  با حضور هر چه پر رنگ تر عوامل حرفه ای در کنار بدنه دانشجویی در برخی فیلم ها بیش از هر زمان دیگری دو گانه حرفه ای در کنار بدنه دانشجویی  را به مساله ی اصلی جشنواره بدل کرده است و این دو گانه راه  و کار را هم  برای داوری فیلم ها سخت می کند، لذاا جشنواره باید تکلیف خود را با این دو گانه در مسیر آینده روشن کند.

وی در ادامه افزود: هیات داوران امیدوار است در دوره ها و سال های آتی روحیه دانشجویی ، همان روحیه ای که با جستجو، جسارت ، تجربه گری سر و کار دارد هر چه بیشتر جسم و جان فیلم ها را از حضور خود انباشته کند.

در این دوره از جشنواره دو فیلم ساقی و پرتره ، به ترتیب به تهیه کنندگی علیرضا اسفندیار نژاد و سیاووش فرهادی ، جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کردند.

‎ ‎لیست کامل برندگان پانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نهال:

بهترین پوستر فیلم:

اسد بحرینی _ گندم زار

بهترین عکس فیلم:

صمد علیزاده - سلاخ

بهترین طراح لباس و صحنه:

خوشحال و شاد و بیزارم  _ فراز مدیری

بهترین صدا:

تو هنوز اینجایی – امیر حاتمی و رامین ابو الصدق  

 

بهترین موسیقی:

چوب ها – سالار اصغری

 

بهترین بازیگر مرد:

هیولا- رضا اخلاقی

بهترین فیلمبرداری:

فاش- حامد حسینی سنگری

بهترین بازیگر زن:


 
تو هنوز اینجایی- شادی کرم رودی

بهترین تدوین:

تو هنوز اینجایی – کتایون پرمر و محمد روح بخش

بهترین فیلمنامه:

مثل بچه آدم- آرین وزیر دفتری

بهترین کارگردانی:

خوشحال و شاد و بیزارم- آرین وزیر دفتری

بهترین فیلم سال اولی:

مد خون – سنا امینی


 

بهترین انیمیشن:

باربر - داریوش اسکویی


 

بهترین فیلم مستند:

فرزند – رضا فخاری


جایزه ویژه هیئت داوران:

ساقی –  علیرضااسفندیارنژاد

پرتره – سیاووش فرهادی

 
جایزه نگاه تماشاگران:

تو هنوز اینجایی _ کتایون پرمر و محمد روح بخش

به گزارش ایسنا ،در  بخش تجربی و آکادمی پانزدهمین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه نهال،  بنا به تشخیص هیات داوران جایز تعلق نگرفت.

 

 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir