نشست ریاست دانشگاه هنر با اعضای هیات علمی برگزار شد/ هیچ راهی جز مشارکت در سطح کلان نداریم
سه شنبه 26 تیر 1397 بازدید: 1666

 به مناسبت پایان سال تحصیلی، نشست صمیمی دکتر سلطانی رئیس دانشگاه هنر ، با اعضای هیات علمی، کارمندان و مدیران نیز باحضور دکتر علیرضا رازقی سرپرست معاونت آموزشی، دکتر علی زمانی فرد سرپرست معاونت دانشجویی، دکتر محمود ارژمند معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر سیدبهشید حسینی معاون اداری و مالی و دکتر بهنود برمایه ور سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی ، دانشگاه هنر برگزار شد.

 به گزارش ایسنای دفتر دانشگاه هنر، در این نشست که به مناسبت پایان سال تحصیلی عصر روز دوشنبه 25 تیرماه جاری در سالن شهید جانبزرگی دانشکده هنر های کاربردی دانشگاه هنر برگزار شد، دکترسید حسن سلطانی ضمن قدردانی از زحمات استادان در طول سال تحصیلی و تلاش‌های ایشان به منظور پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری دانشگاه و کشور گفت: مدیریت دانشگاه در کنار شما برای رساندن دانشگاه به اهداف عالیه تلاش می‌کند تا انشاءالله با مشارکت و همکاری همدیگر نتایج خوبی به دست آید، بنابراین به منظور ایجاد این مشارکت، درخواست من از شما همکاران، ارائه نقطه‌ نظرات، پیشنهادها و اولویت‌ ها ست.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما به عنوان مدیریت دانشگاه، آماده کردن زمینه و فضا برای اتفاقات کیفی و تأثیرگذار در دانشگاه است، افزود: رویکرد دانشگاه هنر، احترام به خرد جمعی در تصمیمات و راهبردها و استقبال از مشارکت گسترده اعضای هیأت علمی و همکاران است، در این خصوص شورایی به نام شورای راهبردی دانشگاه، با تشکیل کمیسیون‌های مختلف، مسائل متعدد آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی و درآمدزایی و... را پی گیری می‌کند و نقشه راهی که جمع دانشگاه به آن اعتقاد دارند به عنوان بهترین مسیر در راستای تصمیمات اجرایی مدنظر قرار می‌گیرد؛ زیرا معتقدم هیچ راهی جز مشارکت  جمعی در سطح کلان نداریم و کمک در اجرا وجوذ ندارد.

رییس دانشگاه هنر  در ادمه سخنام خودبیان کرد:  بعد از مشارکت جمعی، عزم راسخ و عقلانیتی که با دیدگاه های هنری عزیزان درهم آمیخته شده، می‌تواند ما را در اجرا به هدف نزدیک کند، امیدوارم با اراده، توان و همتی که از شما عزیزان سراغ دارم در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در دانشگاه هنر باشیم.

ایشان در پاسخ به سؤالی در خصوص فعالیت‌ها و همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه هنر اظهار کرد: در آخرین شورایی که در این خصوص در وزارت علوم برگزار شد، دانشگاه ها مجاز شدند که به صورت مستقیم با دانشگاههای خارج از کشور مرتبط شوند، دوره‌های مشترک علمی تعریف کنند ، تعامل ، همکاری علمی و پژوهشی داشته باشند، بنابراین انتظارم بویژه از افرادی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند این است که در این خصوص همکاری‌ و پیشنهادهایشان را مطرح کنند.

سلطانی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص آیین نامه ارتقای اساتید گفت: دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری کشور روز چهارشنبه همین هفته به منظور تصمیم گیری در خصوص پیش ‌نویس پیشنهادی تغییر آیین‌ نامه ارتقا که سال هاست راجع به آن حرف می‌زنیم، دور هم جمع می شوند. هدف این است که ارزش خلق آثار هنری را در کنار امتیازات مقاله علمی ببینیم و مصوبه ‌ای به وزارت علوم ارائه دهیم تا تصمیمات نهایی اتخاذ شود، که در این راستا وزارت علوم هم موافق و حامی این موضوع است که امیدوارم به زودی این مشکل نیز برطرف شود، از طرف دیگر موضوع امتیاز دادن به آثاری که خود می‌توانند منشاء شکل گیری نظریه‌ها باشند، در حال بحث و تبادل نظر در یکی از جلسات وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و امیدوارم این مسئله هم نتایج سودمندی برای اهل هنر داشته باشد.

در این نشست دکتر رازقی سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ های پیش‌بینی شده در حوزه معاونت آموزشی گفت: با توجه به کیفیت و ویژگی ‌های دانشگاه هنر و رشته‌ های هنری به دنبال رویکردی مخاطب محوریم که تلاش دارد به مخاطبان از جمله هیأت علمی، دانشجو، استادان مدعو و دانش ‌آموخته ‌های دانشگاه  توجه ویژه کند،  همچنین  تسریع در امور مربوط به ترفیعات و برطرف کردن مسائل و حقوق علمی و آموزشی استادان،  ارتباط سیستماتیک با دانشکده ‌ها و هماهنگی‌ بیشتر بین واحدها به منظور روان تر شدن کارها، توانمند سازی‌ و به روز کردن دانش کارکنان و تعامل با دانش ‌آموختگان از جمله برنامه ‌هایی است که روی آن تمرکز بیشتری داریم.

وی افزود: وجود مسئله، جزو ذات یک سازمان است؛ آنچه باید به وجود بیاوریم، عطوفت و همدلی بیشتر در حل مسائل است که در مواجهه با آن دست دوستی و طلب همکاری از همگی شما عزیزان داریم.

 به گزارش ایسنا، در ادامه، پرسش و پاسخ بین اعضای هیأت علمی و هیأت رئیسه دانشگاه ادامه یافت و مسائل، به منظور پی‌گیری‌های بعدی دسته‌بندی شد.

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir