به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی : سومین کارگاه آموزشی لذت کارگروهی در فضایی متفاوت برگزار می شود
یکشنبه 7 مرداد 1397 بازدید: 1441

 سومین کارگاه آموزشی لذت کارگروهی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر، روز سه شنبه، 3مردادماه جاری در شهر تهران (درکه) با حضور همکاران جهاد دانشگاهی هنر  برگزار می شود.

 الهام زایجانی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر گفت: در کار گروهی  اگر برنده ای باشد ، جمع است و پیروزی فردی تاثیر کمتری بر گروه دارد  بر این اساس،  کارگاه لذت کار گروهی در اشکال بازی های متنوع و انتقال مفاهیم  به همکاران آموزش داده می شود.
آشنایی با مبانی و اصول کار کردن در تیمها و گروههای کاری ،  آموختن  مهارت ها و دانش لازم برای کار کردن بهتر در تیمها ، شیوه های مواجهه با مسائل ،  از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی لذت کارگروه  می باشد.
                         کارتیمی، دانش به اشتراک گذاشته در محل کار را به افزایش می دهد
وی با اشاره به پرورش خلاقیت و یادگیری افراد در چنین کارگاه هایی افزود: وقتی افراد با هم در یک تیم کار می‌کنند، خلاقیت رشد می‌کند، ایده های ناب، زمانی به وجود می‌آیند که افراد به عنوان یک گروه، دیدگاه کهنه کار انفرادی، را کنار بگذارند، همچنین ترکیب دیدگاههای منحصر به فرد هر یک از اعضای تیم، برای رسیدن به راه حلهای فروش بیشتر، موثرتر است، در واقع کارتیمی، دانش به اشتراک گذاشته در محل کار را به حداکثر رسانده و در یادگیری مهارت¬های جدید به افراد کمک می‌کند.
 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر ، بیان کرد: همکاری در یک پروژه، شور و شوقی برای یادگیری ایجاد می‌کند که معمولا کار انفرادی فاقد آن است ، همچنین فرصت اشتراک گذاری کشفیات و یافته ها با بقیه تیم، برای کارکنان هیجان انگیز بوده و منجر به پرورش دانش فردی و تیمی میشود.
  زایجانی درباره تقویت توانایی‌های افراد در کار تیمی افزود: اغلب، دلیل اثربخشی کار تیمی این است که اعضای تیم برای عرضه استعدادهای فردی به یکدیگر تکیه می کنند و افراد تیم با مشاهده فرایندها ورای مهارتهای فردی، یاد می‌گیرند که چگونه استعدادهای خود را ترکیب نموده و به تیمی قویتر تبدیل شوند.
                          اعتماد در کار تیمی با تکیه بر  همکاری با یکدیگر شکل می‌گیرد
 وی گفت: با تکیه بر یکدیگر، اعتماد شکل می‌گیرد، و با کار گروهی روابط قویتری بین همکاران پدید می‌آید،  با وجود اختلاف گاه به گاه، تیم کارامد، از کار با هم لذت می برند و گروه قویتری به وجود می‌آورند، زمانی که افراد به یکدیگر اعتماد می‌کنند، پایه و اساس یک رابطه پی ریزی شده و باعث می‌شود که درگیریهای جزئی را تحمل کنند، اعتماد به هم تیمی‌ها، در افراد احساس امنیت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود، ایده ها ظهور کنند، این موضوع منجر می‌شود که کارکنان با هم راحت باشند و یکدیگر را تشویق کنند، به هنگام کار در یک تیم، ارتباطات باز، کلیدی است که منجر به تولید راه¬ حلهای موثر در پروژه های گروهی دشوار می‌شود.
 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر در ادامه افزود: بدون اعتماد، تیم فرو می‌پاشد و نمی تواند در پروژه های خود موفق شود در تیم ها افراد یکدیگر را رشد می‌دهند و تقویت خصوصیات فردی، منجر به شکل گیری گروهی منسجم می‌شود.
  زایجانی با اشاره به اینکه، برگزاری کارگاه های آموزشی لذت کار گروهی مهارت‌های حل اختلاف را می آموزد، اظهار کرد: زمانی که افراد با یکدیگر یک گروه از افراد منحصر به فرد را تشکیل می‌دهند، وجود اختلاف، اجتناب ناپذیر است، کارمندان با زمینه ها و سبک کار و عادات مختلف هستند، اگر چه این دیدگاه های متفاوت، موجب کارامدی می‌شود هنگامی که در شرایط کار تیمی، تعارضی پیش آید، کارکنان مجبور هستند این موارد را به جای ارجاع به مدیریت، بین خودشان حل و فصل نمایند و  یادگیری حل اختلافات اولین مهارتی است که کارمندان می‌توانند برای تبدیل شدن به مدیرانی کارآمد به کار گیرند.
 وی گفت: پروژه های تیمی، کارکنان را تشویق می‌کند که از مشارکت خود احساس غرور کنند و مقابله با موانع و اجرای کاری موثر باعث می‌شود اعضای تیم احساس رضایت کنند، همچنین تلاش در جهت دستیابی به اهداف مرکز خدمت، اجازه می‌دهد کارکنان احساس تعلق به نهاد یا سازمان داشته باشند و این امر وفاداری به وجود می‌آورد، که منجر به رضایت شغلی بیشتر در میان کارکنان می‌شود.
او بیان کرد: کارمندی که به تنهایی مشغول کار روی پروژه است، احتمالا به ایده های خارج از عرف، گردن نمی‌دهد، اگر در پروژه ای با کار انفرادی، کارمندی موفق نشود، فشاری از سرزنش او را فرا می گیرد، در حالی که ممکن است اعتبار کامل پروژه تیمی نصیب فردنشود اما با کار با افراد دیگر، مسئولیتی در مقابل شکست پیدا می‌کند.
                                         کار تیمی سبب ریسک پذیری بیشتر در کارکنان می شود
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر ،یادآوری کرد: کار کردن به عنوان یک تیم باعث می‌شود اعضای تیم ریسک پذیری بیشتری داشته باشند، زیرا آنها در صورت شکست، به حمایت کل گروه ایمان دارند، در مقابل اشتراک گذاری موفقیت در تیم، تجربه ای دلچسب است،  هنگامی که تیمی با هم موفق می‌شوند ایده های انقلابی بدون تردید به وجود می آید، در بسیاری از موارد، پرخطرترین ایده ها به بهترین ایده تبدیل می‌شود، کار گروهی اجازه می‌دهد کارکنان با آزادی بیشتری فکر کنند.
 
تمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی : سومین کارگاه آموزشی لذت کارگروهی در فضایی متفاوت برگزار می شود
 
 سومین کارگاه آموزشی لذت کارگروهی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر، روز سه شنبه، 3مردادماه جاری در شهر تهران (درکه)با حضور همکاران جهاد دانشگاهی هنر  برگزار می شود.
 الهام زایجانی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر در گفت و گو با ایسنا، گفت: در کار گروهی  اگر برنده ای باشد ، جمع است و پیروزی فردی تاثیر کمتری بر گروه دارد  بر این اساس،  کارگاه لذت کار گروهی در اشکال بازی های متنوع و انتقال مفاهیم  به همکاران آموزش داده می شود.
آشنایی با مبانی و اصول کار کردن در تیمها و گروههای کاری ،  آموختن  مهارت ها و دانش لازم برای کار کردن بهتر در تیمها ، شیوه های مواجهه با مسائل ،  از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی لذت کارگ
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir