فرهنگ عاطفی: مشکل امروزهنرمندان نداشتن دیدگاه است/برخی هنرمندان در بحث طراحی ضعف دارند
چهار شنبه 7 شهریور 1397 بازدید: 2090

 فرهنگ عاطفی مدرس رشته طراحی و نقاشی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر ، اظهار داشت: رشته طراحی به عنوان یک رشته مادر و پایه برای رشته تجسمی مانند؛ مانند، گرافیک، نقاشی  و تصویر سازی نیاز است و باید به صورت جدی آموزش داده شود .

 او در ادامه افزود: فقدان مهارت طراحی در خیلی از عرصه های دانشگاهی و آکادمیک کشور به وضوح حس می شود؛ حتی خیلی از هنرمندان مهم و حرفه‌ای در بحث طراحی ضعف هایی دارند که این ضعف ها را به هنرجو منتقل می کنند، در چنین وضعیتی، در جهاد دانشگاهی هنر، با  ورود و در نظر گرفتن اهمیت رشته طراحی ، به عنوان رشته مادر و پایه،  پیش زمینه ورود به سایر رشته ها هنری را فراهم می کند و مشکلات هنرجویان را به شکل تخصصی و کاربردی حل می کند.

 مدرس رشته طراحی و نقاشی جهاددانشگاهی هنر،در ادامه بیان داشت: از آنجاییکه که مهارت آموزی هنرجویان، در جهاد دانشگاهی از سرفصل های آموزشی خیلی قوی برخوردار است. هنرجویان پس از اخذ مدرک، بخاطر رزو مه و کار قوی که حاصل خروجی مرکز مذکور است، جذب بازار کار می شوند.حتی من هنرجویی داشتم که با همین رزومه کاری و تحصیلاتی از کشور اسپانیا توانست پذیرش بگیرد.

 عاطفی با بیان خصوصیات دوره‌های جهاد دانشگاهی هنر،گفت: متمرکز بودن آموزش‌ها و دوره‌های دروس تخصصی ، پرهیز از واحد های اضافی، گذراندن واحد‌های تئوری لازم برای هنرجو از مهمترین خصوصیات این مرکز است.

 او درباره رشته نقاشی نیز تصریح کرد:رشته نقاشی به عنوان مهمترین و پایه‌ای‌ترین رشته هنرهای زیباست که قدمتی چندین هزار ساله دارد .در جهاد دانشگاهی هنر ما بین طراحی و نقاشی تفکیک قایل شدیم تا تخصصی تر بحث را جلو ببریم ، هرچند طراحی به نقاشی کمک می کند و اینها خدمات متقابلی دارند. اما رشته نقاشی را در قالب جداگانه ای تعریف کردیم تا بتوانیم با احداث چهار کارگاه تخصصی با انواع تکنیک‌ها‌ی نقاشی، کارایی کار هنر جو را بالا ببریم. در واقع هنر جو وقتی به کارگاه چهارم رسید می تواند شخصیت فردی و هنری خود را پیدا کند .

 او گفت: فارغ التحصیلان رشته نقاشی از جهاد دانشگاهی هنر می توانند به عنوان مدرس در آموزشگاه ها مشغول تدریس شوند و یا به عنوان هنردرمانگر در مهد کودک ها و سایر مشاغل فعالیت کنند.

 مدرس رشته طراحی و نقاشی جهاد دانشگاهی هنر، بیان کرد: جهاد دانشگاهی هنر باید با برگزاری نمایشگاه های هنری در گالری های مطرح مانند خانه هنرمندان و گالری های تخصصی و نشان دادن آثار هنر جویان و مدرسین  توان علمی و آموزشی این نهاد قدرتمند را به جامعه  معرفی کند.

 عاطفی با اشاره به سرفصل های مناسب آموزشی جهاد دانشگاهی هنر ، افزود: سرفصل های این مرکز آموزشی از استانداردهای مناسب آموزشی برخوردار است، اما نیاز است در بحث تئوری وقت بیشتری صرف شود . ما اینجا واحد تاریخ و هنر داریم و تا حدودی به تئوری پرداخته می شود ولی ساعت آن محدود است .من معتقدم در کنار مهارت آموزی به هنرجو باید دیدگاه هم برای دانشجو تعریف و آنان را به سمت داشتن دیدگاه پیش برد ، چرا که مشکل امروز جامعه هنرمندان نداشتن دیدگاه است، هنرجو مهارت کافی و تخصصی را کسب می کند اما اینجا یک نوع سر‌در گمی در یافتن و تعیین موضوع دارد .

 او در پایان خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی هنر از توان رقابتی خوبی نسبت سایر مراکز آموزشی و حتی دانشگاهی دارد.دلیل این امر برگزاری تخصصی و مهارتی دوره های آموزشی است به شکلی که هنرجویان می توانند این دوره ها به صورت متمرکز و کاربردی طی کنند.

 انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir