سارا سلیمانی: در حوزه طراحی لباس به اتاق های فکر نیاز داریم
شنبه 10 شهریور 1397 بازدید: 3374

مدرس طراحی لباس جهاد دانشگاهی هنر گفت: مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی هنر بصورت جامع و هدفمند هنر جو را حمایت می کند، در رشته طراحی لباس اگر برنامه ریزی اصولی و هدفمند توسط متخصصین و مسولین مربوطه صورت گیرد این خود زمینه ساز تشکیل اتاق های فکر در حوزه طراحی لباس می شود.


مدرس طراحی لباس در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر اظهار کرد:رشته طراحی لباس در ایران به دو شاخه تقسیم می شود و تقریبا مراکز مختلف  دانشگاهی با سرفصل های متفاوت آن را تدریس می کنند.رشته طراحی لباس تا چند سال قبل خیلی مهجور مانده بود در صورتی که این رشته  خیلی زیاد با اجتماع سرو کار دارد و اگر در این حیطه برنامه ریزی اصولی و کاربردی صورت گیرد  می تواند زمینه ساز تشکیل اتاق های فکر در این حرفه شود.


مدرس طراحی لباس  جهاد دانشگاهی هنربیان کرد: قدم دوم در راستای به تصویر کشیدن رشته طراحی لباس در جامعه تلاش همکاران  این حوزه در عملیاتی کردن جشنواره های مد ولباس بود که اصلا کسی فکر نمی کرد که لباس بتواند در جشنواره فجر به صورت جداگانه حضور داشته باشد و بتواند در واقع مسیر رقابتی خود را طی کند.


وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر رشته طراحی لباس از لحاظ اجتماعی در یک  طیف زنانه با رویکرد درآمدزایی به ویژه توسط بانوان دنبال می شود تصریح کرد: ما در اجتماعی زندگی می کنیم که به مسله حجاب به عنوان  یک ارزش نگاه می شود و استفاده از مانتو های متفاوت خیلی جذاب است و همین باعث علاقمندی قابل توجه ای به رشته طراحی لباس شده است، خروجی در این رشته بسته به سطح تفکر هنرجو شکل پیدا می کند. به عنوان مثال هنرجو سطح پیشرفت خود در این رشته را تا حد مهارت دوخت و دوز معولی و احداث مزون در نظر دارد و هنر جوی دیگر سیر تحصیلی گسترده تری را دنبال می کند.


سلیمانی تاکید کرد: به عقیده من اگر زمینه ذهنی هنر جو را از لحاظ هنر بالا ببریم قدمی موثر در حیطه طراحی لباس برداشته ایم و گرنه دوخت و دوز را خیاط های خصوصی هم می توانند آموزش دهند. از آنجاییکه مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی هنر بصورت جامع و هدفمند هنر جو را حمایت می کند نیاز است  افزایش زمان آموزش در رشته طراحی لباس برای هنرجویان در این مرکز مورد توجه قرارگیرد. در رشته طراحی باید به سمت هنر پویا در راستای دانش محوری حرکت کرد و با ارائه مطالب مفید  و جامع هر یک از این هنرجویان را به یک کارآفرین موفق تبدیل کرد.


مدرس طراحی لباس جهاد دانشگاهی هنر در پایان خاطر نشان کرد:جهاد دانشگاهی هنر جهت موفقیت بیشتر در راستای آموزش های تخصصی و کاربردی باید مکان های مهم وخاصی را در سطح کلانشهر تهران مانند میادین اصلی و خاص و مراکزی که قشر دانشجو رو بیشتر در بر می گیرند احداث کند. یکی دیگر از امتیازات این مرکز تخصصی این است که از فضای ارام و به دور از استرس برای مدرس و هنرجو برخوردار است؛ همچنین جهاد دانشگاهی هنر در زمینه متد آموزشی دست مدرس را باز گداشته است که این خود حسن و امتیازی جهت ایجاد انگیزه و پیشرفت هنرجو و خود مرکز به شمار می رود. تمام خروجی های آن به صورت هدفمندو قابل توجه جهت ورود به بازار کار  فارغ التحصیل می شوند. به عنوان  مثال بطول مهرابی یکی از هنرجویان ممتاز و صاحب برند افرامین است که کار تولید لباس مجلسی و لباس شب به شکل قابل توجه ی بر عهده دارد.


انتهای پیام


 


 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir