برگزاری سومین کارگاه آموزشی لذت کارگروهی
دوشنبه 12 شهریور 1397 بازدید: 1310

 سومین کارگاه آموزشی لذت کارگروهی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر، روز سه شنبه، 13شهریور جاری در شهر تهران (درکه)با حضور همکاران جهاد دانشگاهی هنر ، برگزار می شود.

 الهام زایجانی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی جهاد دانشگاهی  گفت: در کار گروهی  اگر برنده ای باشد ، جمع است و پیروزی فردی تاثیر کمتری بر گروه دارد  بر این اساس،  کارگاه لذت کار گروهی در اشکال بازی های متنوع و انتقال مفاهیم  به همکاران آموزش داده می شود.

آشنایی با مبانی و اصول کار کردن در تیمها و گروههای کاری ،  آموختن  مهارت ها و دانش لازم برای کار کردن بهتر در تیمها ، شیوه های مواجهه با مسائل ،  از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی لذت کارگروه  می باشد.

کارتیمی، دانش به اشتراک گذاشته در محل کار را به افزایش می دهد

وی با اشاره به پرورش خلاقیت و یادگیری افراد در چنین کارگاه هایی افزود: وقتی افراد با هم در یک تیم کار می­‌کنند، خلاقیت رشد می‌­کند، ایده ­های ناب، زمانی به وجود می­‌آیند که افراد به عنوان یک گروه، دیدگاه کهنه کار انفرادی، را کنار بگذارند، همچنین ترکیب دیدگاه­های منحصر به فرد هر یک از اعضای تیم، برای رسیدن به راه­ حل­های فروش بیشتر، موثرتر است، در واقع کارتیمی، دانش به اشتراک گذاشته در محل کار را به حداکثر رسانده و در یادگیری مهارت­های جدید به افراد کمک می­‌کند.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر ، بیان کرد: همکاری در یک پروژه، شور و شوقی برای یادگیری ایجاد می­‌کند که معمولا کار انفرادی فاقد آن است ، همچنین فرصت اشتراک­ گذاری کشفیات و یافته­ ها با بقیه تیم، برای کارکنان هیجان ­انگیز بوده و منجر به پرورش دانش فردی و تیمی می­شود.

 

 زایجانی درباره تقویت توانایی‌های افراد در کار تیمی افزود: اغلب، دلیل اثربخشی کار تیمی این است که اعضای تیم برای عرضه استعدادهای فردی به یکدیگر تکیه می­ کنند و افراد تیم با مشاهده فرایندها ورای مهارت­های فردی، یاد می­‌گیرند که چگونه استعدادهای خود را ترکیب نموده و به تیمی قوی­تر تبدیل شوند.

 

وی گفت: با تکیه بر یکدیگر، اعتماد شکل می‌­گیرد، و با کار گروهی روابط قوی­تری بین همکاران پدید می­‌آید،  با وجود اختلاف گاه به گاه، تیم کارامد، از کار با هم لذت می برند و گروه قوی­تری به وجود می­‌آورند، زمانی که افراد به یکدیگر اعتماد می­‌کنند، پایه و اساس یک رابطه پی­ ریزی شده و باعث می­‌شود که درگیری­های جزئی را تحمل کنند، اعتماد به هم ­تیمی‌­ها، در افراد احساس امنیت ایجاد می­‌کند که باعث می‌­شود، ایده­ ها ظهور کنند، این موضوع منجر می­‌شود که کارکنان با هم راحت باشند و یکدیگر را تشویق کنند، به هنگام کار در یک تیم، ارتباطات باز، کلیدی است که منجر به تولید راه­ حل­های موثر در پروژه ­های گروهی دشوار می­‌شود.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر در ادامه افزود: بدون اعتماد، تیم فرو می‌­پاشد و نمی ­تواند در پروژه های خود موفق شود در تیم­ها افراد یکدیگر را رشد می­‌دهند و تقویت خصوصیات فردی، منجر به شکل گیری گروهی منسجم می­‌شود.

  زایجانی با اشاره به اینکه، برگزاری کارگاه های آموزشی لذت کار گروهی مهارت­‌های حل اختلاف را می­آموزد، اظهار کرد: زمانی که افراد با یکدیگر یک گروه از افراد منحصر به فرد را تشکیل می‌­دهند، وجود اختلاف، اجتناب­ ناپذیر است، کارمندان با زمینه­ ها و سبک کار و عادات مختلف هستند، اگر چه این دیدگاه­ های متفاوت، موجب کارامدی می­‌شود هنگامی که در شرایط کار تیمی، تعارضی پیش آید، کارکنان مجبور هستند این موارد را به جای ارجاع به مدیریت، بین خودشان حل و فصل نمایند و  یادگیری حل اختلافاتاولین مهارتی است که کارمندان می­‌توانند برای تبدیل شدن به مدیرانی کارآمد به کار گیرند.

 

 

وی گفت: پروژه­ های تیمی، کارکنان را تشویق می­‌کند که از مشارکت خود احساس غرور کنند و مقابله با موانع و اجرای کاری موثر باعث می‌­شود اعضای تیم احساس رضایت کنند، همچنین تلاش در جهت دستیابی به اهداف مرکز خدمت، اجازه می‌­دهد کارکنان احساس تعلق به نهاد یا سازمان داشته باشند و این امر وفاداری به وجود می­‌آورد، که منجر به رضایت شغلی بیشتر در میان کارکنان می‌­شود.

او بیان کرد: کارمندی که به تنهایی مشغول کار روی پروژه است، احتمالا به ایده ­های خارج از عرف، گردن نمی‌دهد، اگر در پروژه ­ای با کار انفرادی، کارمندی موفق نشود، فشاری از سرزنش او را فرا می­ گیرد، در حالی که ممکن است اعتبار کامل پروژه تیمی نصیب فردنشود اما با کار با افراد دیگر، مسئولیتی در مقابل شکست پیدا می­‌کند.

کار تیمی سبب ریسک پذیری بیشتر در کارکنان می شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر ،یادآوری کرد: کار کردن به عنوان یک تیم باعث می­‌شود اعضای تیم ریسک پذیری بیشتری داشته باشند، زیرا آنها در صورت شکست، به حمایت کل گروه ایمان دارند، در مقابل اشتراک گذاری موفقیت در تیم، تجربه ­ای دلچسب است،  هنگامی که تیمی با هم موفق می‌­شوند ایده­ های انقلابی بدون تردید به وجود می­ آید، در بسیاری از موارد، پرخطرترین ایده­ ها به بهترین ایده تبدیل می‌­شود، کار گروهی اجازه می­‌دهد کارکنان با آزادی بیشتری فکر کنند.

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir