هنر و خلاقیت کودکان در دوره تربیت مربی هنر کودک جهاد دانشگاهی هنر
دوشنبه 19 شهریور 1397 بازدید: 2454

 شکل گیری شخصیت انسان به گواه علم روانشناسی و همچنین احادیث دینی از هفت سال اول زندگی شکل می گیرد و در ادامه در سن نوجوانی تارو پود تربیت والدین و همچنین تربیت اجتماعی انسان ها باعث ایجاد شخصیتی می گردد که تا بزرگسالی ادامه دارد.

بنابراین تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که هرگونه آسیب یا تعلیم اشتباه کل عمر یک انسان را می تواند به تباهی بکشاند. آسیب هایی مانند ترس، اضطراب، اعتماد به نفس پایین، خجالت، کم رویی و ... در سنین پایین و کودکی شکل می گیرند.

هنر در علوم تربیتی و روانشناسی به عنوان یک ابزار سودمند همیشه مورد تاکید بوده است. هنر از دیدگاه روانشناختی می تواند باعث ایجاد آرامش، توانایی پالایش روانی، داشتن نقش اصلاحی،شکوفایی ارزش های اصیل انسانی، ایجاد خلاقیت و اعتماد نفس گردد.

شناسایی استعدادهای ذاتی کودکان نیز از جمله مواردی است که با استفاده از هنر و همچنین بازی می تواند کمک کند.خلاقیت یکی از مهم ترین ویژگی های هنر است. یک اثر هنری بدون خلاقیت نه تنها ماندگار نخواهد بود بلکه حتی به وجود هم نخواهد آمد.از ویژگی های دنیای کودکان نیز خیال پردازی و جان دادن به اجسام و اشیاء اطراف خودشان است. گاهی زندگی کودکان بین واقعیت و خیال نوسان دارد این تخیل البته با گذشت سن تفاوت محسوسی خواهد داشت.

نقش تخیل و خلاقیت در کودکان را می توان در بازی های نمایشی آنها به خوبی دید. بازی های نمایشی و تخیلی کودکان علاوه بر نقش درمانی، در رشد شخصیت کودک و اعتماد به نفس و مسائلی از این دست نقش مهمی دارد. همچنین نقش خلاقیت و تخیل کودکان در نقاشی های آنان به خوبی مشهود است.

مربی هنر کودک یک تخصص بسیار حائز اهیمت است، چرا که مربی هنر کودک می تواند خلاقیت ها، تخیل، روان کودکان را به خوبی جهت دهی کند تا کودکان بتوانند در آینده نقش مفیدی در جامعه ایفا کنند.

مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر نیز با توجه به اهمیت موضوع  مدتی است اقدام به برگزاری دوره های تربیت مربی هنر کودک گرفته است.

دوره ی جدید تربیت هنر کودک در ترم پاییز 97 این مرکز برگزار می شود. این دوره شامل پرورش خلاقیت هنر کودک، نمایش خلاق تئاتر کودکان، تحلیل نقاشی کودکان و تکنیک بازی های نقاشی کودکان است.

علاقه مندان جهت دریافت مشاوره و هماهنگی ثبت نام با شماره تلفن های 5-88328653 تماس بگیرید و یا به بخش ثبت نام الکترونیکی مراجعه نمایید.

همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به آدرس خیابان انقلاب، ایستگاه متروی دروازه دولت، خیابان خاقانی نرسیده به سمیه پلاک 81 مرکز آموزش های تخصصی و کاربردی جهاد دانشگاهی هنر ثبت نام کنند.

انتهای پیام

 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir