حرکت به سمت اشتغال زایی در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر
سه شنبه 10 مهر 1397 بازدید: 2035

مرکز آموزش های تخصصی_ کاربردی هنر جهاد دانشگاهی هنر در راستای اهداف و رسالت خود جهت بهبود شرایط کارو همچنین ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان و هنرجویان این مرکز در حوزه هنرهای کاربردی اقدامات نوآورانه ای را آغاز کرده است.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، یکی از مهم ترین دغدغه های مرکز آموزش های تخصصی- کاربردی جهاد دانشگاهی هنر ارائه آموزشی با کیفیت به هنرجویان بوده به شکلی که فارغ التحصیلان از مهارت کافی برای جذب به بازار کار برخوردار باشند.
در شرایطی که بازار کار در حوزه هنرهای کاربردی، بازاری به شدت رقابتی است، هنرجویان این مرکز بعد از اتمام دوره های آموزشی خود باید توانایی حضور در چنین بازار رقابتی را داشته باشند. بنابراین مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر تصمیم گرفت تا محیطی مانند بازار کار به صورت رقابتی در حین آموزش فراهم کند.
بخش های مختلف هنرهای کاربردی مرکز آموزش های تخصصی_ کاربردی جهاد دانشگاهی هنر مانند، قلم زنی، سفال، مینای نقاشی،مینای خانه بندی، ساخت زیور آلات مستقیما هنرجویان خود را در کارگاه های تولیدی و فضای تجربی کار آموزش می دهند.بخش فلز کاری این مرکزآموزش کارگاه های تولیدی خود را در همان مرکز دایر کرده است و از این طریق هنرجویان را با شرایط کار واقعی آشنا می کنند.
در این کارگاه ها هنرجویان با بخش های عملیاتی یک کارگاه تولیدی از جمله سفارش، بسته بندی، درآمدزایی و ... در یک فضای جدی کار آشنا می شوند. بنابراین فارغ التحصیلان این مرکز بعد از اتمام دوره نه تنها از دانش لازم جهت جذب به بازار کار برخوردار هستند بلکه مهارت کافی را نیز دارند.در این کارگاه ها بعضی از هنرجویان جذب مستقیم می شوند.
کارگاه سفال این مرکز که تا سال 97 در محیط مرکز آموزش مشغول فعالیت بود، جهت بهره وری بیشتر به محیطی خارج از مرکز آموزش منتقل شده اما فعالیت های آموزشی آن زیر نظر مرکز آموزش های تخصصی_کاربردی هنر، جهاد دانشگاهی هنر است.
برگزاری کارگاه های اینچنینی یک حرکت نوآورانه و در راستای اهداف کارآفرینانه این مرکز صورت گرفته است.
انتهای پیام
 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir