توسعه آموزش های تخصصی و کاربردی جهاد دانشگاهی هنر در جنوب شهر تهران
چهار شنبه 25 مهر 1397 بازدید: 5011

توسعه آموزش های تخصصی و کاربردی جهاد دانشگاهی هنر در جنوب شهر تهران

 

شهرک ولیعصر واقع در منطقه جنوب غربی تهران یکی از مناطق پر جمعیت این شهر است که با توجه به ضرورت ها و نیازهای موجود در این منطقه، جهاد دانشگاهی هنر اقدام به راه اندازی آزمایشی یک مرکز آموزش تخصصی-کاربردی هنر در آن کرد.

این منطقه از شهر تهران متاسفانه فضا و امکانات آموزشی کافی که در آن به صورت تخصصی در هنرهای کاربردی دوره های آموزشی برگزار گردد، وجود ندارد. این در حالی است که مردم و جوانان این منطقه می توانند با فراگیری مهارت های مناسب در حوزه هنر، فعالیت های اشتغال زا و حتی کارآفرینانه را آغاز کنند. از این رو جهاد دانشگاهی هنر بر آن شد تا با توجه به نیازهای جوانان و علاقمندان به هنر در این منطقه اقدام به گشایش شعبه ای از مرکز آموزش های تخصصی و کاربردی هنر نماید.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، دوره ها و کلاس هایی که در مرکز آموزش تخصصی - کاربردی جهاد دانشگاهی هنر ارائه می شوند با اهداف کار افرینانه و ایجاد اشتغال در یک محیط آموزشی کوچک اما با کیفیت برگزار می شود. این فضای آموزشی هنری از طرف دیگر می تواند ضامن دنبال کردن اهداف اصلی خود، اوقات فراغت برخی از علاقمندان را نیز به نحوی مفید پر کنند.

مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر در شهرک ولیعصر سعی دارد از اساتید مجرب و هنرمند جهت آموزش علاقمندان استفاده کند. کیفیت آموزش های هنری همواره یکی از مهم ترین اولویت های جهاد دانشگاهی است. چرا که استعدادیابی و آموزش درست می تواند هنرجویان و جوانان مستعد را در ورود به بازار کار و اشتغالزایی ایشان کمک کند.

این مرکز هم اکنون در شش رشته طراحی لباس، چرم دست دوز، طراحی و نقاشی، خوشنویسی، عکاسی و تربیت مربی هنر کودک فعال است. این تنوع در رشته ها به گونه ای برنامه ریزی شده که جنبه های مهارتی و هنری را از نگاه اشتغال زایی فراهم کند.

  • دوره تربیت مربی هنر کودک:

با توجه به نیاز مراکز آموزشی کودک و نوجوان از جمله مهد کودک ها، مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر ثبت نام دوره جدید تربیت مربی هنر کودک را با رویکردی کاربردی و عملی جهت پرورش مربیان هنر کودک آغاز کرده است.

در این دوره متقاضیان می توانند به صورت عملی و کاربردی مهارت های لازم از جمله پرورش خلاقیت هنر کودک، نمایش خلاق تئاتر کودک، تحلیل نقاشی کودکان و همچنین تکنیک بازی های نقاشی کودکان را کسب نمایند.

  • دوره طراحی لباس:

با توجه به نیاز جامعه به ایجاد الگویی ایرانی اسلامی در طراحی لباس، این مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر برای ترویج هر چه بیشتر الگوهای مد و لباس که با فرهنگ ایرانی و اسلامی همسو باشد اقدام به ثبت نام هنرجویان این رشته کرده است.

رویکرد این دوره ها به صورت عملی و کاربردی است و سعی می شود هنرجویان بعد از فارغ التحصیلی بتوانند جذب بازار کار شوند.

دروسی که در دوره های طراحی لباس در ترم های مختلف تدریس می شوند شامل: طراحی پایه، مبانی عناصر بصری و رنگ، اصول طراحی لباس و ... است.

  • دوره طراحی و نقاشی:

این مرکز رشته طراحی به عنوان یک رشته پایه ای در هنرهای تجسمس مانند نقاشی و مجسمه سازی و همچنین رشته هایی نظیر طراحی لباس، معماری و ... ثبت نام در این رشته را آغاز کرده است.

جهاد دانشگاهی هنر با توجه به اهمیت رشته طراحی از اساتید برجسته و صاحب نام در هنرهای تجسمی از جمله نقاشی و طراحی بهره می برد.

  • دوره عکاسی:

عکاسی دیجیتال دارای سه جنبه علمی، صنعتی و هنری است؛ به عنوان یک پدیده علمی متولد شد، به شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد. با شرکت در کلاس های جهاد دانشگاهی هنر با تکیه بر تجربه و توانمندی های استادان مجرب می توانید تصاویر را از دریچه نگاه خودتان به ثبت برسانید. تنها به یک دوربین لنز خور احتیاج دارید تا با شرکت در دوره های 30 ترمه عکاسی دیجیتال در جهاد دانشگاهی هنر به همه آنچه نیاز دارید برسید.

در دوره آموزشی عکاسی دیجیتال تمام تکنیک های مرتبط با عکاسی از جمله: نورپردازی، سبک شناسی، فتوشاپ و نقد عکس به هنرجو آموزش داده می شود و علاوه بر اینها هنرجویان فنون بازاریابی و شیوه های کارآفرینی را نیز فرا می گیرند.

  • دوره چرم دست دوز:

چرم دوزی یا همان سراجی سُنتی، هنر و صنعتی است که هنرمند (سِراج) بر اساس الگو و ماکت با دوخت دستی به خلق مصنوعات چرمی مختلفی همچون انواع کیف، کمربند، قلمدان و ... می پردازد.

این مرکز آموزشی هنر در جهت حفظ و گسترش این هنر و ایجاد فرصت های شغلی برای علاقمندان و جوانان گرامی، اقدام به برگزاری رشته چرم دست دوز در دو سطح مقدماتی و پیشرفته نموده است.

هنرآموزان در دوره مقدماتی با برشکاری چرم با کاتر، استفاده از سنبه ها، استفاده از ابزار حرفه ای اریب زن، انواع روش های دوخت و دوخت دو سوزنه با استفاده از اریب زن، پرداخت و رنگ لبه کار به وسیله محلول پرداخت و اجرای رزین، طریقه اجرای رنگ پفکی لبه، استفاده از آرمیتاژ و تمام تکنیک های کیف پول بطور کامل آشنا می شوند؛ به طوریکه هنرجویان در پایان دوره مقدماتی قادر به ساخت هر نوع کیف پولی خواهند بود.

در دوره پیشرفته تمرکز بر آموزش ساخت الگو و ماکت، و متد مونتاژ و ساخت انواع کیف های بزرگ از جمله انواع کیف های کراس بادی، حداقل سه مدل کیف دستی و مجلسی زنانه، کیف مدارک مردانه با بند مچی و انواع کیف دیپلمات می باشد. هدف اصلی از این دوره توانمندسازی و ایجاد خودباوری در هنرجویان است تا با فراگیری اصولی متدهای مختلف به جای استفاده از الگوهای آماده موجود در بازارف بتوانند برای انواع هر نوع کیفی ماکت مورد نظر را ایجاد و اقدام به تولید آن نمایند.

  • دوره خوشنویسی:

دوره های خوشنویسی این مرکز به صورت ترمیک و در 10 جلسه برگزار می شود و در آن خوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق به همراه خط تحریری آموزش داده می شود.

  • کلاس های تک درس:

این مرکز آموزش علاوه بر برگزاری دوره های ترمیک و تخصصی، اقدام به برگزاری کلاس هایی به صورت تک درس نیز کرده است. هدف از این کلاس های انتقال سریع مهارت های هنری است. از جمله کلاس های تک درسی که در این مرکز آموزش داده می شود می توان به گریم، تحلیل نقاشی کودک، عروسک روسی اشاره نمود.

 

 

مطالب مرتبط
معرفی سر فصل دوره تربیت مربی هنر کودک
برگزاری کارگاه آموزشی خانواده با نشاط
برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی فردی
جهاد دانشگاهی هنر برگزار می کند: کارگاه مهارت فرزند پروری
رشته‌ای منحصر‌به فرد در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر
دوره آموزشی تربیت مربی نمایش خلاق
تربیت مربی هنر کودک
دوره تربیت مربی هنر کودک
برگزاری ژوژمان پایان دوره کیف و کفش چرم دست دوز و حکاکی چرم 29مهرماه1401
نمونه آثار هنرآموزان ژوژمان پایانی چرم دست دوز زمستان 99
برگزاری ژوژمان پایان دوره کیف و کفش چرم دست دوز و حکاکی چرم
اطلاعیه برگزاری کارگاه آموزشی فشرده چرم دست دوز
چرم دست دوز
چرم دست دوز
چرم دست دوز کودک و نوجوان
چرم دست دوز 2
اعلام برنامه و ثبت نام ورکشاپ نقاشی خط
مرکز آموزش هنرهای تخصصی-کاربردی جهاد دانشگاهی هنر در شهرک ولیعصر
دوره های تخصصی آمورشی هنرهای تجسمی کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر
خوشنویسی
خوشنویسی کودک و نوجوان
خوشنویسی
آشنایی با محتوی دروس مبانی هنرهای تجسمی
معرفی دوره طراحی
معرفی طرح درس جدید طراحی لباس
معرفی دوره آنلاین نرم افزار کلو تری دی CLO3D
درخشش اثر طراحی شده در جهاد دانشگاهی هنر در دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر
راهیابی سه اثر کارگروه مد و لباس جهاد دانشگاهی هنر دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر
معرفی دوره طراحی لباس با بیتا عباسی
طراحی لباس 2
الهام مقیان آذر:عکاسی یک رشته عملی است/ هنرجویان جهاد دانشگاهی توانایی بالایی برای جذب به بازار کار را دارند
ورکشاپ کاربرد عکاسی در طراحی لباس
عکاسی کودک و نوجوان
تست
نمایش خلاق
دوره های آزاد آموزش طراحی و نقاشی
تربیت مربی هنر کودک
چرم دست دوز
خوشنویسی
معرفی دوره طراحی و نقاشی با حمید جعفری شکیب
برگزاری نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی
معرفی دوره آزاد طراحی و نقاشی
گزارش تصویری از برگزاری ژوژمان درس مبانی هنرهای تجسمی 1
دوره های آزاد آموزش طراحی و نقاشی
کلاس های آزاد طراحی و نقاشی
نقاشی کودک و نوجوان
نقاشی

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir