تفاوت فتوشاپ و ایلاستریتور چیست؟
یکشنبه 29 مهر 1397 بازدید: 1592

با وجود شباهت هایی که بین دو نفرم افزار فتوشاپ و ایلاستریتور وجود دارد، برخی از کاربران شاید این سئوال را از خود بپرسند که تفاوت این دو نرم افزار در چیست؟
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، نام دو نرم افزار Adobe Illustrator و فتوشاپ نشان می دهد که هر دو نرم افزار برای کمک به فرایند خلاقیت در تصاویر بکار می روند. با این حال، هر دو دقیقا در خدمت هدف مشابه ای نیستند.یک فرد غیرحرفه ای می تواند با عبارات ساده ای توضیح دهد که Adobe Illustrator نرم افزاری است که بوسیله آن کاربران می توانند یک تصویر جدید برای خود ایجاد کنند، در حالی که فتوشاپ نرم افزاری است که برای دستکاری تنظیمات تصویر مورد استفاده قرار می گیرد.
Adobe Illustrator
Adobe Illustrator بهترین دوست یک گرافیست است. از ویژگی های موجود در نرم افزار Adobe Illustrator کمک به هنرمند در رسیدن به منتها درجه حرفه ای گری با بکارگیری خلاقیت خود است چرا که Illustrator به کاربران این اجازه را می دهد تا برای ایجاد یک مقیاس برای طراحی خود،محاسبات ریاضی را به عنوان ورودی وارد نرم افزار کنند.
این مورد چنان طراحی شده است که اگر بر یک طرح زوم شود،تعداد پیکسل های آن تغییر نخواهد کرد. Adobe Illustrator در مقایسه با نرم افزار های حرفه ای دیگر به راحتی بر روی اینترنت در دسترس است. Adobe Illustrator به درستی به عنوان برنامه طراحی مبتنی بر بردار شناخته شده است.
Adobe Photoshop
نرم افزار فتوشاپ یک نرم افزار بسیار مفید Adobe است و امکاناتی به منظور ارتقاء عکس دارد. فتوشاپ ابزارهای رسم و تنظیمات تصویر دارد که به کاربر کمک می کند تا تصاویر بهتری مانند حذف قرمزی چشم از عکس هایی که دارای این مشکل است، به وجود آورد.
همانطور که ذکر شد، ابزارهای طراحی در فتوشاپ وجود دارد با این حال، این ،یک برنامه بسیار مقدماتی در این نرم افزاراست و استفاده بسیار حرفه ای ندارد. حتی اگر تصاویر با یک دوربین VGA از یک گوشی بسیار ابتدایی گرفته شده باشد، گزینه های افزایشی موجود در فتوشاپ می تواند کاری کند که بنظر آید تصویر با یک دوربین دیجیتال گرفته شده است.
تفاوت بین نرم افزار Adobe Illustrator و Adobe Photoshop
نرم افزار فتوشاپ ویژگی های مشترکی با Illustrator دارد، با این حال، امکانات موجود در فتوشاپ به پیچیدگی llustrator نیست .
Illustrator از نمودارهای مبتنی بر بردار استفاده می کند که محاسبات ریاضی را بکار می گیرد، با این حال، ابزارهای نقاشی در فتوشاپ چنین جزئیاتی ندارند. در فتوشاپ کاربر تصاویر و نمودارهایی را که پیش از این با Illustrator تصویرگری شده اند، را بهبود می بخشد ، با این حال، Adobe Illustrator تخته رسمی در اختیار کاربر می گذارد تا بتواند طرحی کاملا جدید خلق کند.
خودآموزهایی برای یادگیری دو نرم افزار Adobe Illustrator و Adobe Photoshop بر روی اینترنت وجود دارد. با این حال، مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از آموزش های موجود فتوشاپ، امکانات طراحی موجود در فتوشاپ را پوشش نمی دهد. به همین دلیل، کاربر باید کمی هم باAdobe Illustrator آشنا باشد.
هر دو نرم افزارAdobe مزایای زیادی برای تمام انواع کاربران ارائه می دهند. افرادی هستند که ترجیح می دهند بجای اینکه تغییرات لازم درتصاویرشان توسط یک فرد حرفه ای به صورت دستی انجام شود،خودشان تنظیمات عکس هایشان را تغییر دهند.
نرم افزار Adobe Photoshop در اینجا به سهولت قابل استفاده است. Illustrator با برنامه حرفه ای خود برای افراد علاقمند به طراحی لوگو و هنر دیجیتال خوب است.

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir