معرفی دپارتمان هنرهای تخصصی و کاربردی جهاد دانشگاهی هنر+فیلم
یکشنبه 6 آبان 1397 بازدید: 1581

هنر ایرانیان از دیر باز هنری بود که جلوه های آن در زندگی روزانه به صورت کاربردی نمایان بود.هنر ایرانیان، هنری نبود که مختص موزه ها و گالری ها باشد؛ بلکه هنری بود که تولید و مصرف آن نه فقط کاربرد زینتی بلکه به عنوان یک شی هنری قابلیت استفاده در زندگی روزمره مردم ایران زمین را داشت. تمام جلوه های هنر ایرانیان از جمله سفالگری، مینا کاری، قلم زنی، فرش و ... در زندگی ایرانیان به عنوان یک شی که جلوه ای بارز از هنر داشت، مورد استفاده قرار می گرفت.
جهاد دانشگاهی هنر با علم به این موضوع و با توجه به نیاز و علاقه جامعه به هنرهای کاربردی و اصیل ایرانی ،همچنین با نگاهی به این مسئله که فراگیری این هنرها به صورت مهارتی می تو اند فرصت های شغلی جدیدی را به وجود بیاورد، اقدام به آموزش برخی از این هنرهای کاربردی و ایرانی کرده است.
جهاد دانشگاهی هنر با برگزاری دوره هایی از جمله سفالگری، طراحی طلا و جواهر، آموزش ساخت زیورآلات، مینای خانه بندی، مینای نقاشی، قلم زنی و ... سعی دارد با برجسته کردن ارزش هنرهای ایرانی و آموزش هنرمندان جوان ضمن ارج نهادن به هنر ایران و با در نظر گرفتن فرصت های شغلی بازار و استفاده از بهترین و به روز ترین متدهای آموزشی و تجهیزات کارگاهی گامی موثر در معرفی هر چه بیشتر هنرهای کابردی ایران بردارد.
 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir