با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر برگزار شد؛ اردوی یک روزه دانشجویان دانشگاه هنر
چهار شنبه 28 آذر 1397 بازدید: 2944

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر با همکاری دانشکده هنرهای کاربردی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر و در راستای چهاردهمین دوره طرح ملی " ایران مرز پرگهر" اردویی یک روزه را برگزار کرد و دانشجویان رشته طراحی صنعتی این دانشکده ضمن بازدید از یکی از کارخانه‌های تولید صندلی و مبل‌های اداری و خانگی از نزدیک با روند تولید این محصولات آشنا شدند.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، دانشجویان دختر رشته طر احی صنعتی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر در یک اردوی دانشجویی از مراحل مختلف تولید،بسته بندی و عرضه محصولات مبل و صندلی بازدید کردند.
در این بازدید ابتدا دانشجویان مراحل مونتاژ قطعات از پیش ساخته شده را در خط مونتاژ کارخانه دیدند و با توضیحات استاد همراه اقای شایق از اساتید طراحی صنعتی دانشگاه هنر و همچنین یکی از مسئولین کارخانه متوجه اهمیت مونتاژ و تست نهایی یک محصول صنعتی شدند. در خط مونتاژ قطعات مختلف روی یکدیگر قرار می گرفتند و در آخر خط مونتاژ صندلی و محصولات تولیدی بسته بندی می شدند.
ضمن بازدید از بخش مونتاژ، دانشجویان فرصت داشتند از بخش خیاطی و تهیه پارچه، وسایل خیاطی و همچنین ماشین آلات سنگین برش پارچه و چرم از نزدیک آشنا شدند.
در ادامه بازدید از کارخانه صنعتی تولید مبل و صندلی بخش دیگری وجود داشت که در آن کارهای نجاری، برش چوب، چسباندن قطعات چوبی، قالب گیری چوب و... انجام می شد. دانشجویان در این بازدید این فرصت را پیدا کردند که از فرایند قطعات چوبی در تولید محصولات مبلی دیدن کنند. در این بخش بیشتر محصولاتی تولید می شد که کاربری خانگی داشتند.
در حین بازدید از این بخش، دانشجویان اطلاعات لازم درباره انواع چوب، استفاده از انواع چوب در مبلمان‌ها و صندلی‌های مختلف را کسب کردند. در عین حال متوجه اهمیت اقتصادی و بحث هزینه های تولید محصولات شدند. یکی از مهم ترین نکات در این قسمت استفاده خاص از چوب های خاص یا محصولات چوبی از نگاه هزینه و کاربرد در محصول بود. دانشجویان متوجه شدند که انواع چوب چرا و چگونه باید در محصولات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال چوب راش یا چوب روسی یا تخته های سه لایی چه مقدار هزینه‌بر برای یک محصول هستند و چگونه باید از این چوب ها استفاده کرد.
در این بازدید بخش دیگری از کارخانه توجه دانشجویان را جلب کرد. در این بخش قطعات مورد نیاز صندلی های اداری، صنعتی و آزمایشگاهی تولید می شد. قطعاتی که بخشی از آنها به صورت پلاستیک فشرده و بخش دیگر فلزی بودند.دستگاه هایی که مواد اولیه آنها محصولات پتروشیمی بودند و محصول نهایی آنها قطعات پلاستیکی و انواع فوم های مورد استفاده در صندلی ها بود. قالب گیری در ماشین آلان صورت می گرفت و سپس مسئول دستگاه، محصول تولید شده در دستگاه را چک می کرد.
در بخش دیگری قطعات فلزی به صورت قالب گیری، برش ورق‌های فلزی و... بود.همچنین در بخش دیگری لعاب کاری قطعات و پایه های صندلی های پنج پر و چهار پر وجود داشت. در این محیط به علت استفاده از مواد شیمیایی بازدید سریع تر صورت گرفت. دانشجویان از روند تولید قطعات پایه ای در این بخش از کارخانه بازدید کردند.
در قسمتی دیگر از بازدید دانشجویان وارد آزمایشگاه کنترل کیفیت شدند و در این بخش با دستگاه های ازمایشی تست کیفیت مبل و صندلی آشنا شدند. در این قسمت، تست های مختلفی برای استانداردسازی محصولات انجام می شد. در این بخش مسئول مربوطه به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.
در این بازدید سه ساعت از کارخانه تولید صندلی و مبلمان اداری و خانگی، دانشجویان توانستند با قسمت های مختلفی که مربوط به مکانیک و روند تولید تا عرضه کالا می شود آشنا شوند و در حین بازدید سئوالات خود را از مسئولین بخش های مختلف و همچنین استاد راهنمای خود داشته باشند.
بعد از اتمام بازدید از کارخانه در راستای فعالیت‌های فرهنگی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و چهاردهمین دوره طرح ملی "ایران مرز پرگهر" که طرحی است برای بازدید دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از مواریث فرهنگی، مراکز فناوری و پروژه‌های ملی در سطح کشور، با هدف آشنایی دانشجویان با جاذبه هادی گردشگری و توانمندی های ایران اسلامی، دانشجویان به موزه رضا عباسی واقع در خیابان شریعتی رفتند و در آنجا آثار مختلف تاریخی، هنری، فرهنگی را مشاهده کردند.


موزه رضا عباسی در سه طبقه آثار مختلفی را به نمایش گذاشته و شامل آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن سیزده هجری است.
طبقه اول این موزه به نمایش آثار نگارگری و خطاطی اختصاص دارد. اثر برگزیده این بخش کهن‌ترین نمونه برگی از شاهنامه دموت مربوط به میانه سده ۸ هجری است. طبقه دوم به نمایش آثار دوره اسلامی در دو تالار اختصاص دارد. طبقه سوم؛کتابخانه و تالار آثار پیش از اسلام قرار دارد. در تالار پیش از اسلام ریتون‌های زرین دوره هخامنشی و ظروف سیمین دوره ساسانی خودنمایی می‌کنند.
دانشجویان با بازدید از این موزه تاریخی و فرهنگی با آثار مختلف تاریخی و همچنین غنای فرهنگی کشورمان بیشتر آشنا شدند.



 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir