رئیس جهاد دانشگاهی هنر: کار و مدیریت جهادی، ظرفیت های دانشگاه هنر را شکوفا می کند
شنبه 29 دی 1397 بازدید: 1245

 رئیس جهاد دانشگاهی هنر گفت: با مدیریت و کار جهادی همه مدیران و دانشگاهیان حاضر در دانشگاه هنر، استعدادها و ظرفیت های بالای موجود در این دانشگاه شکوفا می شود.

بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی هنر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: هنر و قابلیت های بالای آن در رشته های مختلف، کلید حل بسیاری از مشکلات کشور هستند و دانشگاه هنر به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی هنر در کشور، می تواند در این عرصه، نقشی بی بدیلداشته باشد.
وی در ادامه به ذکر چند مثال از قابلیت های هنر پرداخت و گفت: انواع فناوری های نرم و صنایع خلاق داری ظرفیت بالای اشتغالزایی و تولید ثروت برای جوانان می باشند، صنایع و مراکز تولیدی کشور به قابلیت های مختلف نمایشی، تبلیغاتی و... هنر نیازمند هستند، فضای جامعه به شدت به کارکردهایی زیباسازی و تلطیف کنندگی هنر نیازمند است، به وسیله هنر می توان به مقابله با انواع تهاجم های فرهنگی و اعتقادی پرداخت، از طریق هنر می توان فرهنگ و تمدن ایران را در جامعه معرفی کرد و حتی به جهان عرضه کرد.
رشیدی تصریح کرد: اینها تنها نمونه های کوچک از ظرفیت ها و قابلیت های هنر می باشد و از آنجا که دانشگاه های هنری تربیت کننده هنرمندان جوان و خلاق در جامعه هستند، عدم مراجعه، توجه و حمایت ویژه و همه جانبه مسئولان کشور به دانشگاه های هنری جفایی نابخشودنی در حق فرهنگ و تمدن ایران محسوب می شود.
شرایط برای شکوفایی دانشگاه هنر مهیا است
رییس جهاد دانشگاهی هنر با اشاره به توانایی های دانشگاه هنر در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری، گفت: این دانشگاه، به عنوان یک دانشگاه مادر و تخصصی در حوزه هنر، ظرفیت های زیادی را در خود جای داده است. دانشجویان این دانشگاه از نخبگان رشته های خود هستند، اغلب استادان و اعضای هیأت علمی آن جزو چهره های موثر در عرصه های هنری و فرهنگی کشور هستند، بسیاری از فارغ التحصیلان آن جزو هنرمندان برجسته و جریان ساز در جامعه هستند و همه اینها نعمت الهی و فرصتی بی نظیر برای دست اندرکاران دانشگاه است که باید از آنها استفاده ای بهینه کرد.
وی افزود: خوشبختانه بعد از سالها، وزارت علوم در سال جاری به ریاست یک نفر از خود دانشگاه هنر رضایت داده و دکتر سید حسن سلطانی از مدیران واعضای هیأت علمی خوش نام این دانشگاه را به عنوان رییس دانشگاه منصوب کرده و در حال حاضر نیز گروهی از مدیران جوان و با انگیزه این دانشگاه به عنوان معاونان و تیم مدیریتی آن بر مسند مسئولیت قرار گرفته اند که در حال برنامه ریزی و اجرای برنامه های توسعه ای دانشگاه هستند.
برخی برنامه های جدید 
رییس جهاد دانشگاهی در ادامه افزود: تا آنجا که اطلاع پیدا کرده ام برنامه توسعه دانشگاه هنر در حال تکمیل است و تیم مدیریتی جدید این دانشگاه چالش ها و مشکلات موجود را که نتیجه عوامل مختلف و محدودیت ها و مدیریت در دوره های گذشته می باشد، شناسایی کرده و می توان به گفت در حال حاضر مواردی همچون به روزرسانی سرفصلهای درس های هنری،دانش افزایی استادان دانشگاه هنر،تلاش برای جذب و دعوت استادان جدید، طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی و فوق برنامه دانشجویی، حمایت بیشتر از انجمن های علمی، برگزاری دوره ای کارآفرینی وآشنایی دانشجویان با بازار، اصلاح و یا حذف عوامل بازدارنده در سیستم اداری دانشگاه، ارتباط باسازمانها و مراکز مرتبط بافعالیت های دانشگاه از جمله وزارت ارشاد و دیگر سازمان های مرتبط، برگزاری اردوها و سفرهای دانشجویی، بهینه سازی کارگاه های دانشگاه، فعال سازی دبیرخانه جشنواره های دانشجویی و... در دستور کار قرار گرفته و امید می رود با تلاش همه عوامل حاضر، به زودی شاهد خبرهای خوبی در این خصوص باشیم.
باید قدر فرصت ها را بدانیم
بهزاد رشیدی در ادامه گفت: با وجود ظرفیت های موجود در دانشگاه هنر و هماهنگی ایجاد شده، اگر در این دوره نتوانیم دانشگاه هنر را شکوفا کنیم، بزرگترین فرصت سوزی را رقم زده ایم؛ چراکه تیمی کاردان، هماهنگ و با انگیزه از بدنه خود دانشگاه هنر مسئولیت ها را برعهده دارند و احساس می شود همدلی و هماهنگی در دانشگاه بیش از هر زمانی است و باید همه دانشگاهیان حاضر، برای ارتقای جایگاه دانشگاه خود حداکثر توانشان را به کار گیرند.
وی با اشاره به دیدار اخیر خود با برخی از دبیران انجمن های علمی دانشگاه هنر، تأکید کرد: دانشجویان دانشگاه هنر به ویژه دبیران و اعضای انجمن های دانشجویی توانایی های بالایی دارند وبا انگیزه ای بالاوارد عرصه شده اند. آنها در قالب ساختارهای موجود و با حداقل حمایت ها، می توانند منشأ آثار و برکاتی بالا و برنامه هایی قوی در زمینه های تخصصی خود و در نهایت توسعه فعالیت های علمی و فرهنگی در دانشگاه هنر باشند. البته ایشان با تیزبینی عملکرد ما مسئولان را در دانشگاه رصد می کنند و مطالباتی هم در راستای بهبود اوضاع دانشگاه دارند و می توان گفت باکاستی‌های موجود آشنا هستند وبه دوراز جوسازی ها و جبهه گیری های غیرمنطقی و احساسی، خواستار رفع مشکلات موجود دردانشگاه خود هستند و اگر نتوانیم جلودار و حامی آنها باشیم، ما را به نقد خواهند کشید.
توان جهاد دانشگاهی هنر در خدمت دستیابی به اهداف دانشگاه هنر
وی در ادامه درباره فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در دانشگاه هنر گفت: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی و برآمده ازانقلاب فرهنگی، ازابتدای تاسیس تاکنون خدمات متنوعی درحوزههای مختلف" فرهنگی"، "پژوهشی و خدمات تخصصی" و "آموزشی" به جامعه و به ویژه دردانشگاه هنر داشته است.
رشیدی با اشاره به فعالیت ها و خدمات جهاددانشگاهی دردانشگاه هنر، افزود: این واحد در گذشته نقش هایی همچون پی گیری اهداف انقلاب فرهنگی،ایجاد ساختارهای فرهنگی در سطح دانشگاه، کمک به حفظ و توسعه فضاها و بناهای دانشگاه، نقش آفرینی در مدیریت اجرایی دانشگاه و اداره برخی ازدانشکده هاو مراکز دانشگاه، مدیریت و اجرای امورفرهنگی ودانشجویی در دانشگاه، مشارکت در برنامه های هنری دفاع مقدس و اعزام دانشجویان به جبهه ها و کمک به پرورش استادان،کارشناسان وهنرمندان متعهد با روحیه بسیجی و فرهنگ جهادی از طریق بکارگیری دانشجویان دربرنامه ها و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و جهاددانشگاهی هنر را برعهده داشته است.
رئیس جهاد دانشگاهی هنر در ادامه با اعلام این موضوع که فعالیت در عرصه هنر و فرهنگ کشور در حوزه‌های دانشگاهی از افتخارات جهاد دانشگاهی است، اظهار داشت:در دوره مدیریتی جدید دانشگاه هنر، اراده و اهتمام مدیران دانشگاه و جهاددانشگاهی به همکاری متقابل برای تحقق اهداف دانشگاه جدی است و در نظر است ظرفیت های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی موجود در مجموعه واحدها و مراکز جهاد دانشگاهی به کمک اهداف توسعه ای دانشگاه هنر بیاید.
وی در ادامه به دیدارهای اخیر خود با رییس و معاون فرهنگی جدید دانشگاه هنر و آقای دکتر سعید زاویه از اعضای هیأت علمی دانشگاه هنر و مشاور رییس دانشگاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با رویکرد مثبت مدیران دانشگاه هنر و تلاش بیشتر مجموعه همکاران جهاد دانشگاهی هنر، نقش این واحد و فعالیت های آن در حوزه های فرهنگی، دانشجویی و آموزشی هدفمند تر، بیشتر و تاثیرگذار تر شود.
رشیدی در ادامه فعالیت های حال حاضر جهاد دانشگاهی در زمینه دانشجویی و فرهنگی را تشریح کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه هنر در حال حاضر علاوه بر فعالیت های آموزشی و خدمات تخصصی خود، سه عنوان جشنواره هنری "نقش تن پوش"، "دیبا" و "فیلم وعکس فناوری و صـــنعتی" را به طور سالیانه در دستور کار داریم، همچنین با راه اندازی دفتر ایسنای دانشگاه هنر سعی می کنیم خدمات رسانه ای مناسب به حوزه هنر ارائه گردد.
رئیس جهاد دانشگاهی هنر با اشاره به برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی در دانشگاه هنر، گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر با تعامل با دانشگاه اردوهای مختلفی را درقالب طرح ملی ایران، مرزپرگهر، برای دانشجویان تدارک و اجرا کرده و خواهد کرد. در این اردوها سعی می شود دانشجویان از نزدیک با مراکز تاریخی، علمی و صنعتی کشور آشنا شوند.
وی در پایان اعلام کرد: با مذاکراتی که در هفته جاری با معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر داشته ایم، امیدواریم بتوانیم سهم بیشتری در برنامه های شاخص فرهنگی و خدمات رسانی به دانشجویان این دانشگاه داشته باشیم.
 
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir