ملاک‌های داوری آثار هفتمین جشنواره «نقش تن‌پوش»
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 بازدید: 1414

 4 مؤلفه در مرحله داوری هفتمین جشنواره «نقش تن‌پوش» مورد توجه هیئت داوران برای ارزیابی آثار متقاضی شرکت در این دوره قرار خواهند گرفت.

 
به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره ملی «نقش تن‌پوش»، با مشخص شدن آمار آثار رسیده به دبیرخانه هفتمین جشنواره «نقش تن‌پوش» و در ادامه معرفی هیئت داوران دو بخش هنری و صنعتی آن، مرحله داوری و ارزیابی آثار در آینده نزدیک به انجام خواهد رسید.
 
اما صرفنظر از اینکه جشنواره در تلاش است تا به واسطه برگزاری این رویداد شاخص هنری در عرصه مد و لباس، طرح‌ها و نمادهای فرهنگ ایرانی را جایگزین طرح و نقوش غیربومی نماید، ملاک‌های دیگری نیز در روند داوری این جشنواره مورد نظر خواهد بود که داوران با استفاده از امتیازهای تعیین شده در ازای هر یک از این مؤلفه‌ها، سرآخر به انتخاب آثار برگزیده خواهند پرداخت.
 
خلاقیت و نوآوری و هماهنگی طرح و رنگ از جمله یکی از شاخص‌ترین این ملاک‌هاست و قابلیت تولید انبوه و ارائه آن به بازارهای تجاری و هنری دیگر مؤلفه‌ای است که در جریان ارزیابی مورد توجه داوران قرار خواهد گرفت.
 
هماهنگی طرح با موضوع جشنواره را اما باید مهمترین ملاک داوری آثار این دوره قلمداد کرد که منطبق با محورهای اصلی موضوعات جشنواره اعم از فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی(مظاهر و مؤلفه‌های فرهنگ و تمدن ایرانی، مکان‌های تاریخی و گردشگری، اعیاد ملی و مذهبی(نوروز، یلدا و...)، دانشمندان، مشاهیر و اساطیر ایرانی، صنایع دستی ایران، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، فناوری و صنعتی کشور... است.
 
شیوه اجرا(چاپ دستی یا دیجیتال و استفاده از دوخت‌های سنتی) از جمله دیگر ملاک‌های داوری آثار این دوره از جشنواره «نقش تن‌پوش» خواهد بود.
 
یادآور می‌شود، داوری آثار هفتمین جشنواره «نقش تن‌پوش» که الهام زایجانی دبیری آن را به عهده دارد، به زودی آغاز خواهد شد. 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir