ساخت فیلم مستند صنعتی منوط به حمایت عملی مراکز صنعتی است
شنبه 21 اردیبهشت 1398 بازدید: 1241
یک فیلمساز گفت: شخصاً برای ساخت فیلم در حوزه صنعت به جلب اعتماد و تأمین بودجه لازم نیازمندم و به نظرم برای ساخت فیلم‌های مستند باید حمایت مراکز صنعتی در عمل ثابت شود تا بتوانیم در این حوزه آثار ماندگاری را تولید کنیم.

پرند زاهدی، فیلمساز، نویسنده و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ستاد خبری پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی گفت: سینما دارای درصد و سهم بالایی در معرفی و رشد صنعت کشور است و سینما و هنرمندان می‌توانند در معرفی صنعت و رشد آن تأثیرگذار باشند.
وی با اشاره به ساخت فیلم سینمایی در حوزه صنعت گفت: وقتی هنرمند صنعتی را معرفی می‌کند به دلیل آنکه نگاهش از منظر مردم پدید آمده است لذا آن کالا و صنعت می‌تواند دارای مردمی‌ترین صفت برای آن صنعت باشد.
بازیگر فیلم «اسکادران عشق» در پاسخ به این پرسش که چرا فیلمسازان کمتر به سراغ سوژه‌ای با مضمون مدیران موفق و کارآفرین می‌روند، گفت: سینما این اطمینان را ندارد که سال بعد همان موقع آن مدیر کارآفرین چقدر در کارش موفق است و یا چه میزان در راه درست و سالم حرکت کرده است.
وی با اشاره به سیاسی‌شدن و ایجاد نگاه جناحی به صنعت و مراکز صنعتی افزود: مدیرانی که جزو جناح‌های متفاوت بودند ممکن است پس از ساخت فیلم از حمایت آن جناح خارج شده باشند به همین دلیل بی‌اعتمادی بین کارآفرینان و مدیران و هنرمندان به وجود آمده است.
زاهدی در پایان انگیزه خود را برای ساخت فیلم در حوزه صنعت مشروط به جلب اعتماد وی در خصوص تأمین بودجه اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد برای ساخت فیلم‌های مستند باید حمایت مراکز صنعتی در عمل ثابت شود تا بتوانیم در این حوزه آثار ماندگاری را تولید کنیم.
یادآور می‌شود، آخرین مهلت برای ارسال آثار به منظور شرکت در پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) 30 تیرماه سال جاری اعلام شده است.
انتهای پیام

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir