تلاش جشنواره «فردا» برای ورود مستندسازان حرفه‌ای به میدان ساخت فیلم صنعتی
چهار شنبه 29 خرداد 1398 بازدید: 1355
دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» مستقر در جهاد دانشگاهی هنر در قالب امضای تفاهمنامه‌ای با انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، از ورود فیلمسازان حرفه‌ای به چرخه تولید فیلم صنعتی استقبال کرد.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا»، دبیر این جشنواره در بدو آغاز به کار فعالیت دبیرخانه آن با حضور در خانه سینما و دفتر انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، تفاهمنامه‌ای را با مسئولان این انجمن به امضا رساند که طی آن باب همکاری این انجمن با دبیرخانه جشنواره «فردا» گشوده شد.
لزوم نگاه حرفه‌ای به مقوله ساخت فیلم فناورانه و صنعتی با استفاده از تجارب و توانمندی‌های فنی اعضای این انجمن که سال‌هاست در حوزه‌های گوناگون و از جمله صنعتی به ساخت فیلم اشتغال دارند موجب شد تا دبیرخانه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» در پی تولید آثار ماندگار و الگو در این راستا باشد.
در بندهایی از این تفاهمنامه که میان بهزاد رشیدی؛ دبیر جشنواره و محسن استادعلی؛ دبیر انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند منعقد شد، بازدید مستندسازان از مراکز صنعتی و فنی در دستور کار قرار گرفت تا فیلمسازان علاقه‌مند با حضور در چنین فضاهایی هرچه بیشتر و مؤثر در جریان فرایند جاری در هر یک از مراکز تولیدی و صنعتی قرار گرفته و با جمع‌آوری داده‌هایی براساس مشاهدات عینی خود به ایده‌پردازی به منظور تولید و عرضه فیلم صنعتی در قالب‌های مختلف و مورد انتظار جشنواره بپردازند.
براین اساس از آغاز فعالیت رسمی دبیرخانه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی تاکنون، بازدید از مراکزی همچون شرکت صنایع سینمایی پیروز، شرکت ایران خودرو و پارک فناوری پردیس در دستور کار قرار گرفت که این روند تا زمان برگزاری جشنواره در مهرماه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
دبیرخانه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» امیدوار است تا از این رهگذر و در سایه تعاملات سازنده میان این رویداد سینمایی با مراجع رسمی هنر سینما، علاوه بر برگزاری جشنواره‌ای که در آن رقابت میان فیلمسازان جویای نام مطرح است و قطعاً به کشف استعدادهای نو در عرصه فیلمسازی مستند نیز منجر خواهد شد، زمینه برای تولید و ثبت آثار سینمایی در حوزه علم و صنعت به دور از شعارزدگی و پرداخت کلیشه‌ای فراهم شود؛ آثاری که به شرط پرداختی درست و برپایه تحقیقات میدانی و اسنادی از جمله آثار فاخر در این حوزه تلقی شده و به عنوان الگوی فیلمسازان جوان ثبت و ضبط شوند.
علاوه بر این، نظر به مفاد این تفاهمنامه، انجمن صنفی کارگردانانی سینمای مستند متعهد شده است که بستر مساعد به منظور نمایش عمومی این آثار که با حمایت دبیرخانه جشنواره «فردا» تولید و عرضه می‌شوند را نیز فراهم نماید.
لازم به ذکر است، دبیرخانه جشنواره «فردا» به تازگی تعاملات و مذاکراتی را نیز در این راستا با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان ایران نیز آغاز کرده است تا با مشارکت این دو نهاد سینمایی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در عرصه سینمای مستند، روند مستندسازی حرفه‌ای در حوزه فنی و صنعتی را تسریع کرده و ارتقا بخشد.
یادآور می‌شود، مهلت فراخوان ارسال آثار به منظور شرکت در پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» 30 تیرماه اعلام شده است.
انتهای پیام

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir