کاشی شکسته

مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر

جدول دوره کاشی شکسته - ترم پائیز 1400

ترم
عنوان درس استاد مدت (ساعت) مدت روز و ساعت تشکیل کلاس
شهریه (تومان)
کل دوره کاشی شکسته  سهیل تراب نژاد
24 10

پنجشنبه 16-19 

580000

کاشی شکسته

هنری با ظاهری مُدرن با رایحه اصالت

کاشی شکسته که با عنوانینی همچون سرامیک شکسته، نقاشی موزاییکی، موزاییک شکسته  و یا معرق کاشی (Mosaic art) نیز شناخته می شود، عبارت است از قطعه‌ های تراشیده شده کاشی که نقوش مختلف را از رنگ‌ های متفاوت تراشیده، در کنار یکدیگر قرار داده، به شکل قطعاتی بزرگ درآورده و روی سطح نصب می‌ شود تا زینت‌ بخش بنا گردد. این نقوش گاهی از نقش‌ های گره کشی و گاهی از نقش‌ های مختلف مانند گل و بوته، اسلیمی‌، ختایی و یا خطوط مختلف تشکیل می‌ گردند.

دامنه استفاده از این هنر رو به گسترش می باشد. شما می‌توانید با توجه به ذوق و سلیقه‌تان، بخشی از دیوار آشپزخانه یا حمام را با خرده‌های کاشی، رنگ و لعاب بدهید. یا اگر به دنبال تنوع بیشتر هستید می‌توانید با یک طرح جدید روی کف ورودی خانه، مهمانان را در همان ابتدا شگفت‌زده کنید. از کاشی شکسته برای تزیین خیابان‌ها و فضای مرده شهری هم استفاده می‌شود. یک پلکان ساده، سرد و بتنی با هنر کاشی شکسته جان تازه می‌گیرد و تبدیل به یک تابلوی هزار نقش می‌شود. یک دیوار سیاه زیر پل با تکه‌های کاشی تبدیل به یک اثر هنری می‌شود که هر روز نگاه عابران پیاده را به خود خیره می‌کند. امروزه تابلوهای کاشی شکسته هم بسیار پرطرفدار هستند و با توجه به ظرافت و دقتی که در ساخت آن‌ها به کار رفته‌است قیمت‌گذاری می‌شوند.

مهمترین ویژگی های کاشی شکسته مقاومت ضمن حفظ زیبایی در طول زمان، قابل شستشو بودن، هزینه اندک و طول عمر بالا می باشد. و از همه مهم تر درآمدزایی بالا با کمترین سرمایه می باشد.

 

 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir