دهستانی: مانند فیلم بلند، به فیلم‌های كوتاه هم نیاز داریم
دوشنبه 16 آذر 1394 بازدید: 2792

 به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، امیرمحمد دهستانی، انیمیشن ساز، درباره ملاك و معیار داوری جشنواره های فیلم كوتاه، گفت: یكی از موضوعات مهم در فیلم كوتاه موجزگویی است، به این معنا كه اضافه گویی و نشانه های اضافه در فیلم حذف شوند و اثر به یك نوع خلوص بصری رسیده باشد.

دهستانی نقش موجزگویی را یكی از عوامل تعیین كننده در تأثیرگذاری فیلم كوتاه دانست و بیان كرد: این مورد در فیلم كوتاه در مقایسه با ساخت فیلم بلند بسیار ارزشمند است به گونه ای كه احساس می كنیم هر ثانیه از فیلم با ارزش و با دقت صرف می شود و به نوعی خیلی خاص تر و جذاب تر از موضوعاتی است كه همیشه از روی عادت در فیلم های بلند با ان ها برخورد داشته ایم.

داور نهمین جشنواره بین المللی فیلم 100، ساخت فیلم كوتاه را بدون خلاقیت داشتن فیلم ساز غیرممكن خواند و اظهار داشت: موضوع خلاقیت یك اصل اساسی در فیلم كوتاه به حساب می آید و یكی از راه هایی كه می تواند در مقایسه با سایر فیلم ها خود را به مخاطب نشان دهد همین ایده و خلاقیت است.

وی در ادامه اذعان كرد: كارگردان یك فیلم كوتاه باید توانایی ایجاد جذابیت را در فیلم خود داشته باشد و بتواند پیام و هدف خود را با لذت بخشی به مخاطب منتقل كند؛ حال این لذت بخشی می تواند شگفت زدگی باشد یا زیبایی بصری.

دهستانی، جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای و تحولی كه در دنیای فیلم سازی ایجاد كرده است را مثبت ارزیابی كرد و اظهار داشت: در كل وجود چنین جشنواره هایی در كشور بسیار خوب و مفید است زیرا باعث می شود استعدادهای جوان كشف و شكوفا شود و فرصتی برای پرورش خلاقیت های فیلمسازان جوان باشد.

وی ادامه داد: البته باید در آینده برنامه ریزی هایی نیز صورت گیرد كه كارگردانان حرفه ای و فیلم‌سازان خوب هم در این جشنواره ها حضورداشته باشند تا این جشنواره گونۀ حرفه ای تری به خود بگیرد.

دهستانی در پایان خاطرنشان كرد: همان‌طور كه كشور به سینمای بلند احتیاج دارد وجود سینمای كوتاه هم در آن احساس می شود و باید با گسترش دادن سینماهای كوتاه و برگزاری جشنواره ها افرادی كه دغدغه این قالب فیلم‌سازی را دارند، جذب كند.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir