علی منتظری: تلفیق هنر با صنعت و فناوری حمایت از فناوران و صنعتگران کشور را به دنبال دارد
یکشنبه 3 بهمن 1395 بازدید: 1985

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) گفت: این جشنواره، یک پل ارتباطی بین هنر، صنعت، فناوری و حوزه نوآوری های جوانان و پژوهشگران خلاق ایرانی ایجاد می کند و این کار می تواند مولد آثار ارزشمندی برای معرفی دستاوردهای علمی دانشمندان، محققان، فناوران و صنعتگران کشور بشود.

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم وعکس فناوری و صنعتی(فردا)، دکتر علی منتظری، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، درباره تلفیق هنر و صنعت در این جشنواره، گفت: هنر یک زبان بسیار موثر در بیان و انتقال احساسات، عواطف و حقایق می باشد، به همین خاطر، استفاده از هنر برای معرفی صنعت، دانش، علم، فناوری اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، در این زمینه سرمایه گذاری های هنگفتی به عمل می آید تا بازتاب دستاوردهای دانشمندان درقالب های گوناگون هنری به ویژه در قالب مستندات تصویری با کیفیت انجام بگیرد.

رئیس اسبق جهاد دانشگاهی در ادامه بیان داشت: جشنواره فردا علاوه بر معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی دانشمندان، محققان، فناوران و صنعتگران کشور، می تواند بارقه امید را در دل های عموم مردم به ویژه جوانان زنده کند؛ همچنین می تواند ایده های جدید را خلق کند و انگیزه وحس فداکاری و ایثار در زمینه پیشرفت و توسعه کشور را در جوانان و مخاطبان جشنواره ایجاد کند.

دکتر منتظری تصریح کرد: نمایش فیلم ها و عکس های با موضوع علم و فناوری و صنعت می تواند جامعه را ترغیب کند که از صنعت و فناوری و دانش و پژوهش حمایت کنند. اگر این حمایت نباشد، حتی اگر بهترین دستگاه ها تولید شود ولی مصرف کننده ای وجود نداشته باشد، به تدریج موجب دلسردی، یاس و ناامیدی میشود و اینجاست که نقش حمایت مشخص می شود.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: در همان روز های اولیه که به برگزاری جشنواره فردا اقدام کردیم، امیدداشتیم که در آینده بتواند فضا و توسعه بیشتری پیدا کند. خوشبختانه، این اتفاق در حال وقوع است و هم صنعت گران و هم پژوهشگران و هم هنرمندان کشور، به موضوع علاقه مند شده و آن را موضوع با اهمیتی می دانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این جشنواره، محل عرضه نوآوری ها و خلاقیت ها باشد که قطعا به تدریج این فضا شکل می گیرد و شک نکنید که جشنواره فردا، حرکتی است برای فردا.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir