رئیس جهاددانشگاهی هنر: چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی 9 و 10 اردیبهشت‌در عسلویه برگزار می شود
چهار شنبه 23 فروردین 1396 بازدید: 3605

بهزاد رشیدی رئیس جهاددانشگاهی هنر گفت: چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) 9 و 10 اردیبهشت‌ ماه سال جاری با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و مستندسازان منتخب در منطقه ویژه اقتصادی پارس(عسلویه) برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برای اولین بار است که پایتخت انرژی ایران میزبان یک جشنواره سینمایی شده و امید می رود در این دوره، هدف اصلی جشنواره که همانا نزدیکی و تعامل هنرمندان با صنعت و فناوری ایرانی است، بیش از پیش تحقق یابد.

رئیس جهاددانشگاهی هنر افزود: طی دو روز سعی خواهد شد در قالب برنامه های بازدید، نشست های هم اندیشی و نمایش فیلم، هنرمندان و مستندسازان منتخب جشنواره فردا با فعالیت ها و توانمندی های مراکز پتروشیمی عسلویه آشنا شوند.

رئیس چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی گفت: این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی هنر و با همکاری ستاد توسعه فرهنگ و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان سینمایی کشور و با مشارکت و میزبانی شرکت ملی پتروشیمی ایران و شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس جنوبی(عسلویه) برگزار می شود و شبکه های مستند و چهار سیما، خبرگزاری ایسنا، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، روزنامه صمت، نشریه بازارکار، شرکت ایران خودرو، شرکت فولاد مبارکه و بخش هایی از وزات صنعت، معدن و تجارت از دیگر همراهان و حامیان این جشنواره هستند.

رئیس جهاددانشگاهی هنر گفت: در این دوره تلاش شد علاوه بر مکاتبه یا جلسه حضوری و دعوت از افراد، سازمان ها و مراکز صنعتی و فناوری کشور، متولیان اصلی این حوزه ها شامل وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان سینمایی کشور و مراکز و سازمان های تابعه آن و... به مشارکت و حضور فعال در جشنواره دعوت شوند. هر یک از این سازمان ها بسته به فهمی که نسبت به موضوع پیدا کردند و اولویت های خود در برگزاری جشنواره مشارکت کردند.

رشیدی هنر را زبانی موثر و گویا برای بیان و انتقال احساسات، عواطف، حقایق و مسائل صنعت، دانش و فناوری کشور برشمرد و تصریح کرد: کشورهای پیشرفته دنیا، در این زمینه سرمایه گذاری های زیادی دارند تا بازتاب دستاوردهای دانشمندان در گونه های مختلف هنری به ویژه در قالب فیلم و سینما با کیفیت انجام شود.

وی با اشاره به کیفیت پایین فیلم های سفارشی و تولیدی مراکز صنعتی، ادامه داد: متاسفانه سواد هنری و رسانه های اغلب مدیران صنعتی و فناوری بالا نیست و سرمایه کشور و حتی بخش های خصوصی در این زمینه دارد به هدر می رود.

رشیدی با اشاره به هزینه های بالای تولید فیلم، گفت: صنایع کشور هرسال چند میلیارد تومان از سرمایه خود را برای تولید فیلم های صنعتی و تبلیغاتی صرف می کنند؛ ما در دبیرخانه جشنواره صنعتی سعی می کنیم با ارزیابی سالیانه این آثار و ارائه الگو های موفق فیلمسازی و معرفی مستندسازان خوش فکر و خلاق، باعث تولید آثار کیفی و فاخر شویم و یا از تولید آثار بی کیفیت جلوگیری کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که بااینکه توان باقوه مستندسازان در کشور ما بالا است و فیلمسازان متعهد و خلاقی در این حوزه داریم، بنگاه های صنعتی کشور نتوانسته اند از این توان باقوه به درستی استفاده نمایند.

رئیس جهاد دانشگاهی هنر در ادامه بیان داشت: تولید و نمایش یک فیلم مستند صنعتی با کیفیت، می تواند علاوه بر معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی دانشمندان، محققان، فناوران و صنعتگران کشور، بارقه امید و افتخار و خود باوری را در دل مردم به ویژه جوانان زنده کند و حتی باعث خلق ایده های جدید و ایجاد انگیزه در زمینه پیشرفت و توسعه کشور در جوانان شود.

رئیس جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی گفت: این جشنواره، به دنبال ایجاد یک پل ارتباطی بین هنر، صنعت، فناوری و حوزه نوآوری های جوانان و پژوهشگران ایرانی است.

وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره و حرکت هایی که در راستای نزدیکی هنر و صنعت و بهره گیری از قابلیت های بالای هنر به ویژه هنر سینما برای توسعه صنعت و فناوری انجام می شود، به اقتصاد مقاوتی تولید و اشتغال و رسیدن به اقتصاد دانش بنیان کمک جدی کند.

 

گالری تصاویر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir