شرکت های پتروشیمی مستقر در عسلویه میزبان چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی
سه شنبه 29 فروردین 1396 بازدید: 2200

 شرکت های پتروشیمی مستقر در عسلویه میزبان چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی

بهزاد رشیدی رئیس جهاددانشگاهی هنر با اعلام خبر برگزاری چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) 9 و 10 اردیبهشت‌ ماه، گفت: در حالی که این روزها منطقه عسلویه به دلیل افتتاح میدان‌های گازی جدید و مجتمع تولید مواد پتروشیمی در سطح دنیا خبرساز شده است، با هماهنگی این واحد، جمعی از سینماگران، مدیران سینمایی و اصحاب رسانه‌ها، مدیران صنعتی و فناوری از دستاوردهای کشور در این قطب مهم صنعتی و اقتصادی کشور بازدید می‌کنند.
وی افزود: برای اولین بار است که پایتخت انرژی ایران میزبان یک جشنواره سینمایی شده و امید می رود در این دوره، هدف اصلی جشنواره که همانا نزدیکی و تعامل هنرمندان با صنعت و فناوری ایرانی است، بیش از پیش تحقق یابد.
رئیس جهاددانشگاهی هنر افزود: طی دو روز سعی خواهد شد در قالب برنامه های بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی، نشست های تخصصی و هم اندیشی، نمایشگاه عکس و نمایش فیلم، هنرمندان و مستندسازان منتخب جشنواره فردا با فعالیت ها و توانمندی های کشور در منطقه عسلویه آشنا شده و تعامل خوبی با مراکز صنعتی این منطقه برقرار نمایند.
رئیس چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی گفت: این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی هنر و با همکاری ستاد توسعه فرهنگ و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان سینمایی کشور و با مشارکت و میزبانی شرکت ملی پتروشیمی ایران و شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس جنوبی(عسلویه) برگزار می شود و شبکه های تلویزیونی، خبرگزاری ایسنا، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، روزنامه صمت، نشریه بازارکار، شرکت ایران خودرو و بخش هایی از وزات صنعت، معدن و تجارت از دیگر همراهان این جشنواره هستند.
رشیدی هنر را زبانی موثر و گویا برای بیان و انتقال احساسات، عواطف، حقایق و مسائل صنعت، دانش و فناوری کشور برشمرد و تصریح کرد: کشورهای پیشرفته دنیا، در این زمینه سرمایه گذاری های زیادی دارند تا بازتاب دستاوردهای دانشمندان در گونه های مختلف هنری به ویژه در قالب فیلم و سینما با کیفیت انجام شود.
وی با اشاره به کیفیت پایین فیلم های سفارشی و تولیدی مراکز صنعتی، ادامه داد: متاسفانه سواد هنری و رسانه های اغلب مدیران صنعتی و فناوری بالا نیست و سرمایه کشور و حتی بخش های خصوصی در این زمینه دارد به هدر می رود.
رشیدی با اشاره به هزینه های بالای تولید فیلم، گفت: صنایع کشور هرسال چند میلیارد تومان از سرمایه خود را برای تولید فیلم های صنعتی و تبلیغاتی صرف می کنند؛ ما در دبیرخانه جشنواره صنعتی سعی می کنیم با ارزیابی سالیانه این آثار و ارائه الگو های موفق فیلمسازی و معرفی مستندسازان خوش فکر و خلاق، باعث تولید آثار کیفی و فاخر شویم و تا حد ممکن از تولید آثار بی کیفیت جلوگیری کنیم.
وی افزود: واقعیت این است که بااینکه توان باقوه مستندسازان، به ویژه هنرمندان جوان در کشور ما بالا است و فیلمسازان متعهد و خلاقی در این حوزه داریم، مراکز و بنگاه های صنعتی کشور نتوانسته اند از این توان باقوه به درستی استفاده نمایند.
رئیس جهاد دانشگاهی هنر در ادامه بیان داشت: تولید و نمایش یک فیلم مستند صنعتی با کیفیت، می تواند علاوه بر معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی دانشمندان، محققان، فناوران و صنعتگران کشور، بارقه امید و افتخار و خود باوری را در دل مردم به ویژه جوانان زنده کند و حتی باعث خلق ایده های جدید و ایجاد انگیزه در زمینه پیشرفت و توسعه کشور در جوانان شود.
رئیس جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی گفت: این جشنواره، به دنبال ایجاد یک پل ارتباطی بین هنر، صنعت، فناوری و حوزه نوآوری های جوانان و پژوهشگران ایرانی است.
رشیدی گفت: جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی تنها ويترين سينماي مستند ايران در حوزه صنعتی و فناوری است که آثار و فیلم مستند و سایر گونه های سینمایی مرتبط با صنعت و فناوری را در کشور رصد و ارزیابی می کند.
وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه های علم، فنی و مهندسی و تولیدات صنعتی، افزود: روایت درست و نمایش اصولی این فعالیت ها و دستاوردها یکی از نیازهای اساسی کشور محسوب می شود.
رشیدی تصریح کرد: روایت صنعتی و علمی کشور نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسبی است که قطعا کمک گرفتن از حوزه فرهنگ و هنر یکی از اصلی‌ترین این زیرساخت ها است.
وی افزود: تولید فیلم و عکس با محوریت صنعت و فناوری و نمایش آن به روش های مختلف، کمک زیادی می‌کند تا این روایت قوی‌تر انجام شود.
رئیس جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی گفت: جهاددانشگاهی در قالب این جشنواره به دنبال ایجاد این زیرساخت ها است و تلاش می کند امکان نمايش فيلمهايي را فراهم کند که در سينما يا تلويزيون کمتر پخش مي شوند و از سوي ديگر، تلاش مي شود در ايام برگزاري جشنواره، رسانه هاي جمعي به اين موضوع بيشتر توجه نمایند.
رشیدی تاکید کرد: نگاه تبلیغات صرف، نگاهی حداقلی به سینما به ویژه سینمای مستند می باشد که مدیران صنعتی در کشور ما به دلیل عدم شناختشان نسبت به قابلیت های بالای سینما دارند.
وی ادامه داد: به اعتقاد من کارکرد اصلی فیلم های مستند صنعتی، علاوه بر تبلیغات، بالا بردن فرهنگ صنعتی در جامعه است. یکی از نتایج بالا بودن فرهنگ صنعتی جامعه قطعا گرایش بیشتر به محصولات و تولیدات داخلی خواهد بود.
 
 
 
گالری تصاویر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir